54844

Як узаконити будинок в 2024 році?

54844
Як узаконити будинок в 2024 році?
Щоб мати можливість на законних підставах проживати в будинку або відчужувати його, необхідно виконати процедуру оформлення будинку у власність. З цієї статті Ви дізнаєтеся про перелік необхідних документів для оформлення, а також яка саме процедура підходить для Вашого будинку. Не знаєте, чи потрібно узаконювати будинок? Дізнайтеся про штрафи, передбачені законодавством України.
Для більш детальної інформації про оформлення або узаконення будинку звертайтеся в юридичну компанію DOZVIL за безкоштовною консультацією.

Що таке житловий будинок?

Сьогодні існує три категорії будинків (садовий, дачний, житловий), які можна побудувати на земельній ділянці. Вибір виду споруди буде залежати від функціонального призначення земельної ділянки.
Житловий будинок - це будинок садибного типу, розташований на окремій земельній ділянці, призначений для постійного проживання в ньому. Він складається з житлових і допоміжних (нежитлових) приміщень, призначених для задоволення побутових та інших потреб громадян, які проживають в будинку.

Порядок оформлення будинку у власність

У законодавстві України існує п'ять процедур оформлення у власність приватного будинку, які також можна використовувати для садових і дачних будинків. Головні відмінності між ними - рік будівництва та площа об'єкта нерухомості. Перерахуємо існуючі процедури оформлення будинку:
  • Будинки, побудовані до 5 серпня 1992 роки (без обмежень по площі). Такі об'єкти не вимагають введення в експлуатацію, на них можна відразу реєструвати право власності.
  • Будинки, площею до 300 кв.м., побудовані з 5 серпня 1992 року по 9 квітня 2015 року. Такі об'єкти підпадають під будівельну амністію і оформляються за спрощеною процедурою.
  • Будинки, площею до 300 кв.м., побудовані після 9 квітня 2015 року. Для таких об'єктів діє загальна процедура оформлення через отримання будівельного паспорта.
  • Будинки, площею від 300 кв.м. до 500 кв.м., побудовані після 5 серпня 1992 року. Для таких об'єктів діє загальна процедура через отримання будівельного паспорта.
  • Будинки, площею більше 500 кв.м., побудовані після 5 серпня 1992 року. Для таких об'єктів діє загальна процедура через отримання містобудівних умов і обмежень.
Якщо вас цікавить детальна інформація про процедури оформлення садового, дачного або житлового будинку, пропонуємо перейти на сайт.

Які документи потрібні для оформлення будинку?

Щоб оформити приватний будинок або прибудову до нього, власник повинен підготувати такі документи (стосується всіх співвласників):
  • паспорт;
  • ідентифікаційний код;
  • правовстановлюючі документи на земельну ділянку.
Можуть знадобитися інші документи на оформлення будинку у власність, в залежності від процедури, необхідної для реєстрації нерухомого майна. У будь-якому випадку, після проходження процедури оформлення власник будинку отримує технічний паспорт, декларацію про готовність будинку до експлуатації (для об'єктів, побудованих після 1992 року), виписку з Реєстру майнових прав на нерухоме майно.

Вартість оформлення будинку

Хочете дізнатися, скільки коштує оформлення будинку у власність? При формуванні вартості послуг з оформлення будинку, враховуються такі чинники:
  • місце розташування об'єкта оформлення;
  • загальна площа будинку;
  • в якому році будинок був побудований або будівництво будинку тільки планується;
  • від наявності технічної документації.
Тому вартість послуги розраховується індивідуально для кожного будинку.

Для чого потрібно узаконювати будинок?

На жаль, на сьогодні дуже багато будинків не оформлені належним чином, і власники не мають навіть половини необхідної документації на своє нерухоме майно. Ви не впевнені, чи потрібно оформляти будинок у власність? Актуальність узаконення будинку очевидна:
  • Можливість підключення житлового будинку до комунікацій (газ, водопостачання, каналізація). На сьогоднішній день більшість комунальних служб вимагає надати документи про право власності на будинок, так як без них вони не мають право виконувати свою роботу на об'єкті.
  • Відсутність штрафів. Якщо будинок експлуатується без зареєстрованої в ДАБІ декларації, його власник може отримати штраф. Мінімальна оплата за порушення вимог законодавства і будівельних норм - 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
  • Можливість розпоряджатися нерухомим майном. Законом заборонено продавати, дарувати будинок, обмінювати, передати у спадок, здавати в оренду або використовувати у вигляді застави для отримання кредиту, якщо він не введений в експлуатацію з відповідною реєстрацією права власності на об'єкт в реєстрі нерухомості.

Оформлення будинку з DOZVIL

Якщо на Ваш будинок до сих пір не оформлене право власності, юридична компанія DOZVIL допоможе вирішити цю проблему. Дванадцятирічний досвід роботи в юридичній сфері - це гарантія швидкого і законного отримання документів на будинок навіть в найскладніших ситуаціях.
Головні переваги компанії DOZVIL:
  • безкоштовна консультація;
  • можливість оплати кожного етапу роботи;
  • укладення договору;
  • регулярне інформування клієнта про виконану роботу при замовленні послуги "під ключ".
Вирішили узаконити свій будинок і зареєструвати право власності на нього? Замовляйте безкоштовну консультацію в DOZVIL прямо зараз! Зателефонуйте за телефоном, вказаним на сайті компанії, або заповніть форму, щоб замовити консультацію. Ми чекаємо вас!