Переведення нежитлового приміщення в житлове (квартиру) в Києві та Київській області в 2024 році
Вартість оформлення в Києві та Київській обл - від 50 000 грн. Строки оформлення - від 14 днів
101637
Зміст
Житлове приміщення - це тепле приміщення з відповідними санітарно-гігієнічними умовами, в якому можливо проживати цілий рік. Такі приміщення разом з житловими будинками відносяться до житлового фонду. Нежитлові об'єкти знаходяться в структурі житлового будинку, але в житловий фонд їх не включають. Така нерухомість вважається окремим об'єктом цивільно-правових відносин.
В Україні на законодавчому рівні немає одного документа, що регулює переведення з нежитлового в житлове або переведення з житлового в нежитлове приміщення. Реалізацію цієї функції передали під відповідальність місцевих органів самоврядування, до яких можуть звертатися власники таких об'єктів. Переведення в житловий фонд будь-яких непридатних для проживання квартир повинен відбуватися з урахуванням усіх будівельних норм. До початку проведення процедури потрібно дізнатися, чи відповідає об'єкт вимогам переведення, а саме:
- Житлові кімнати не можуть розміщуватися в підвальних, напівпідвальних або цокольних поверхах багатоквартирних будинків. Виводити з нежитлового в житлове такі об'єкти заборонено.
- У квартирах слід передбачити обладнання обов'язкових вузлів для подібних приміщень: санвузлів, кухні, житлових кімнат, внутрішньоквартирних коридорів, антресолей та інших.
- У невеликих квартирах можливо облаштувати кухню-нішу, якщо власник зможе облаштувати на ній примусову вентиляцію та встановити електричну плиту.
Процедура виведення нежитлового приміщення забороняє проведення в них наступних робіт:
- Перенесення мокрих місць та установку санвузлів під і над приміщеннями, призначеними для проживання людей.
- Організовуючи кухню-їдальню в квартирі, не можна розміщувати трубопровід і кухонне обладнання під і над житловими кімнатами.
- Заборонено розміщувати туалетні й ванні кімнати над приміщеннями, призначеними для проживання, і кухнями.
- Трубопроводи й прилади заборонено кріпити до стін між квартирами, перегородок, що перегороджують житлові кімнати.
Як перевести нежитлове приміщення в житлове?
Переведення нежитлового приміщення в житловий фонд можливе в тому випадку, якщо в ньому присутні або можна без проблем обладнати необхідні системи для комфортного перебування людини (водопровід, газопостачання тощо). Суть зазначеної процедури полягає в зміні цільового призначення об'єкта нерухомості, в зв'язку з цим можливо буде необхідно виконати його реконструкцію / перепланування.
Виконуючи переведення нежитлового приміщення в квартиру, його власник отримує наступний перелік документів:
- передпроектні пропозиції;
- містобудівні умови і обмеження;
- проект;
- документи про авторський та технічний нагляд;
- повідомлення про початок будівельних робіт;
- технічний паспорт;
- договір про пайову участь в будівництві;
- декларацію про введення об'єкта в експлуатацію;
- право власності на квартиру (виписку з реєстру).
Якщо в проведенні процедури відмовлено, то заявник отримує письмове повідомлення з обґрунтуванням. Рішення про відмову можна оскаржити в судовому порядку.
Порядок переведення нежитлової будівлі в житлову буде відрізнятися, оскільки для початку слід пройти процедуру зміни цільового призначення ділянки під житловий будинок, а потім провести реконструкцію будівлі зі зміною функціонального призначення під житловий будинок.
1Реконструкція нежитлового приміщення в житлове (квартиру)
Згідно Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - діє "загальна" процедура оформлення реконструкції.Ціни і терміни
Київ
індивідуально
від 1 місяця
Київська область
індивідуально
від 1 місяця
1 етап - Розробка передпроектних пропозицій архітектором
Передпроектні пропозиції відображають техніко-економічні показники запланованого будівництва і умови ув'язки його з існуючою забудовою з дотриманням будівельних норм і інші параметри. Передпроектні пропозиції необхідні для розгляду відділом архітектури питання видачі містобудівних умов і обмежень.
2 етап - Отримання містобудівних умов та обмежень у відділі архітектури
Містобудівні умови і обмеження - документ, який містить в собі комплекс вимог до проектування і будівництва відносно поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки та інші вимоги до об'єктів будівництва. Видає цей документ місцевий орган архітектури на будівництво житлових приватних будинків більше 300 кв.м. і нежитлових комерційних об'єктів, незалежно від площі та інших параметрів. Отримання містобудівних умов та обмежень - обов'язкова умова для подальшого отримання дозволу на будівництво. Відповідно до Закону України "
Про регулювання містобудівної діяльності
" № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.
3 етап - Розробка проекту архітектора
Будівництво будинків із загальною площею, що перевищує 300 кв. м., проводиться на підставі розробленого архітектором проекту. Це документація, що містить архітектурні рішення в об’ємі, необхідному для розробки документації для будівництва об’єктів, в проектуванні яких необхідна участь архітектора. Відповідно до "
Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів
", затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 16.05.2011 року.
4 етап - Отримання документів про авторський і технічний нагляд
Разом з проектом архітектора, знадобляться і документи про авторський та технічний нагляд. Це наказ на відповідального за проведення авторського нагляду (архітектора), а також договір, копія сертифіката інженера і наказ на відповідального інженера за проведення технічного нагляду. Згідно постанови Кабінету Міністрів України "
Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури
" № 903 від 11 липня 2007 року.
5 етап - Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт в архітектурно-будівельній інспекції
Згідно Постанови Кабінету Міністрів України "
Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт
" №466 від 13 квітня 2011 року.
Зареєстроване повідомлення є дозволом на будівництво. Для проведення реєстрації його необхідно заповнити і подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після розгляду повідомлення, йому присвоюється серія і номер, які можна перевірити в
Реєстрі дозвільних документів
з вказівкою дати реєстрації.
6 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером
Відповідно до "
Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна
", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.
Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри будинку і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до змін в Інструкцію "
Про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна
", затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 658 від 28 грудня 2012 року.
7 етап - Укладення договору про пайову участь в будівництві від Департаменту економіки та інвестування при місцевій адміністрації
При реконструкції житлового приміщення (квартири) у нежитлове, необхідно оплачувати податок - пайова участь в інфраструктуру міста або села в розмірі 4% від вартості будівництва, а для промислових об'єктів - 0 %. Починаючи з 01.01.2021 року оплата пайової участі скасовується повністю. Відповідно до Закону України "
Про регулювання містобудівної діяльності
" № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.
8 етап - Реєстрація декларації про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України "
Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів
" № 461 від 13 квітня 2011 року.
Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого будинку. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року "
Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461
" - декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в
Реєстрі дозвільних документів
із зазначенням дати реєстрації.
9 етап - Реєстрація права власності на об’єкт в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру
Відповідно до "
Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень
", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.
Реєстрація права власності означає, що Ваш будинок зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.
Необхідні документи:
- Проект будівництва (за наявності).
- Документ про право власності на об’єкт реконструкції.
- Технічний паспорт (при наявності).
- Документи власника (паспорт та ідентифікаційний код фізичної особи або установчі документи юридичної особи).
Скільки коштує перевести з нежитлового фонду в житловий?
Ціна переведення нежитлових об'єктів в житлові в кожному випадку розраховується індивідуально. Переведення комерційної нерухомості в житлову по вартості залежить від наступних факторів:
- місця розташування об'єкта нерухомості;
- наявності технічної документації;
- відповідності приміщення будівельним і житловим нормам.
Перелік документів для переведення з нежитлового в житлове приміщення
Власнику слід зібрати всі необхідні документи по списку, щоб перевести приміщення з нежитлового в житлове. Оформлення реконструкції відбувається з наступними документами:
- для фіз. осіб - паспорт та ідентифікаційний код, для юр. осіб - установчі документи;
- проект будівництва (якщо є);
- техпаспорт (якщо є);
- документ про право власності на об'єкт реконструкції.
Якщо власник вирішив вивести об'єкт нерухомості з нежитлового фонду, але при цьому у нього є співвласники, слід заручитися їхньою підтримкою і отримати письмову згоду на всі дії.
Переведення нежитлового приміщення в житловий фонд з компанією DOZVIL
Однією із затребуваних процедур в Україні є зміна нежитлових об'єктів в житлові і назад. Сумніваєтеся, як правильно нежитлове приміщення перевести в житлове чи потрібно ввести об'єкт в експлуатацію? Телефонуйте в юридичну компанію DOZVIL - досвідчені юристи розкажуть з чого почати і всі нюанси проходження процедури або зроблять це за вас.
Головні переваги DOZVIL:
- Безкоштовна консультація. Клієнт отримує реальні послуги - оформлення документів. Консультування з будь-якого питання - безкоштовне.
- Укладання договору. Всі дії з оформлення документів відбуваються законно і офіційно.
- Поетапна оплата. Клієнт може не турбуватися про свої гроші - оплата послуг може відбуватися поетапно.
- Оформлення "під ключ". Немає часу оформляти документи? Ми зробимо все самі - клієнт може тільки забрати підготовлені документи власності на свою нерухомість.
Цікавлять умови переведення нежитлового приміщення в житлове? Телефонуйте і записуйтеся до наших фахівців на безкоштовну консультацію вже зараз!
Відео відгуки про нас
Також цікавляться:
Відео відгуки про нас