Переведення нежитлового приміщення в житлове | 2024 | Київ та Київська область

пн. - пт.: 09:00 - 18:00

сб. - нд.: за домовленістю

profile icon
  • У вас ще немає нових сповіщень
profile
Переведення нежитлового приміщення в житлове (квартиру) в Києві та Київській області в 2024 році

Переведення нежитлового приміщення в житлове (квартиру) в Києві та Київській області в 2024 році

Вартість оформлення в Києві та Київській обл - від 50 000 грн. Строки оформлення - від 14 днів

Житлове приміщення - це тепле приміщення з відповідними санітарно-гігієнічними умовами, в якому можливо проживати цілий рік. Такі приміщення разом з житловими будинками відносяться до житлового фонду. Нежитлові об'єкти знаходяться в структурі житлового будинку, але в житловий фонд їх не включають. Така нерухомість вважається окремим об'єктом цивільно-правових відносин. 
В Україні на законодавчому рівні немає одного документа, що регулює переведення з нежитлового в житлове або переведення з житлового в нежитлове приміщення. Реалізацію цієї функції передали під відповідальність місцевих органів самоврядування, до яких можуть звертатися власники таких об'єктів. Переведення в житловий фонд будь-яких непридатних для проживання квартир повинен відбуватися з урахуванням усіх будівельних норм. До початку проведення процедури потрібно дізнатися, чи відповідає об'єкт вимогам переведення, а саме: 
  • Житлові кімнати не можуть розміщуватися в підвальних, напівпідвальних або цокольних поверхах багатоквартирних будинків. Виводити з нежитлового в житлове такі об'єкти заборонено. 
  • У квартирах слід передбачити обладнання обов'язкових вузлів для подібних приміщень: санвузлів, кухні, житлових кімнат, внутрішньоквартирних коридорів, антресолей та інших. 
  • У невеликих квартирах можливо облаштувати кухню-нішу, якщо власник зможе облаштувати на ній примусову вентиляцію та встановити електричну плиту. 
Процедура виведення нежитлового приміщення забороняє проведення в них наступних робіт: 
  • Перенесення мокрих місць та установку санвузлів під і над приміщеннями, призначеними для проживання людей. 
  • Організовуючи кухню-їдальню в квартирі, не можна розміщувати трубопровід і кухонне обладнання під і над житловими кімнатами. 
  • Заборонено розміщувати туалетні й ванні кімнати над приміщеннями, призначеними для проживання, і кухнями. 
  • Трубопроводи й прилади заборонено кріпити до стін між квартирами, перегородок, що перегороджують житлові кімнати. 

Як перевести нежитлове приміщення в житлове? 

Переведення нежитлового приміщення в житловий фонд можливе в тому випадку, якщо в ньому присутні або можна без проблем обладнати необхідні системи для комфортного перебування людини (водопровід, газопостачання тощо). Суть зазначеної процедури полягає в зміні цільового призначення об'єкта нерухомості, в зв'язку з цим можливо буде необхідно виконати його реконструкцію / перепланування. 
Виконуючи переведення нежитлового приміщення в квартиру, його власник отримує наступний перелік документів: 
  1. передпроектні пропозиції; 
  2. містобудівні умови і обмеження; 
  3. проект; 
  4. документи про авторський та технічний нагляд; 
  5. повідомлення про початок будівельних робіт; 
  6. технічний паспорт
  7. договір про пайову участь в будівництві; 
  8. декларацію про введення об'єкта в експлуатацію; 
  9. право власності на квартиру (виписку з реєстру). 
Якщо в проведенні процедури відмовлено, то заявник отримує письмове повідомлення з обґрунтуванням. Рішення про відмову можна оскаржити в судовому порядку. 
Порядок переведення нежитлової будівлі в житлову буде відрізнятися, оскільки для початку слід пройти процедуру зміни цільового призначення ділянки під житловий будинок, а потім провести реконструкцію будівлі зі зміною функціонального призначення під житловий будинок.

1Реконструкція нежитлового приміщення в житлове (квартиру)

Згідно Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - діє "загальна" процедура оформлення реконструкції.

Ціни і терміни

Київ

індивідуально
від 1 місяця

Київська область

індивідуально
від 1 місяця

1 етап - Розробка передпроектних пропозицій архітектором

Передпроектні пропозиції відображають техніко-економічні показники запланованого будівництва і умови ув'язки його з існуючою забудовою з дотриманням будівельних норм і інші параметри. Передпроектні пропозиції необхідні для розгляду відділом архітектури питання видачі містобудівних умов і обмежень.

2 етап - Отримання містобудівних умов та обмежень у відділі архітектури

Містобудівні умови і обмеження - документ, який містить в собі комплекс вимог до проектування і будівництва відносно поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки та інші вимоги до об'єктів будівництва. Видає цей документ місцевий орган архітектури на будівництво житлових приватних будинків більше 300 кв.м. і нежитлових комерційних об'єктів, незалежно від площі та інших параметрів. Отримання містобудівних умов та обмежень - обов'язкова умова для подальшого отримання дозволу на будівництво. Відповідно до Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.

3 етап - Розробка проекту архітектора

Будівництво будинків із загальною площею, що перевищує 300 кв. м., проводиться на підставі розробленого архітектором проекту. Це документація, що містить архітектурні рішення в об’ємі, необхідному для розробки документації для будівництва об’єктів, в проектуванні яких необхідна участь архітектора. Відповідно до " Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів ", затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 16.05.2011 року.

4 етап - Отримання документів про авторський і технічний нагляд

Разом з проектом архітектора, знадобляться і документи про авторський та технічний нагляд. Це наказ на відповідального за проведення авторського нагляду (архітектора), а також договір, копія сертифіката інженера і наказ на відповідального інженера за проведення технічного нагляду. Згідно постанови Кабінету Міністрів України " Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури " № 903 від 11 липня 2007 року.

5 етап - Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України " Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт " №466 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстроване повідомлення є дозволом на будівництво. Для проведення реєстрації його необхідно заповнити і подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після розгляду повідомлення, йому присвоюється серія і номер, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів з вказівкою дати реєстрації.

6 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Відповідно до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри будинку і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до змін в Інструкцію " Про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 658 від 28 грудня 2012 року.

7 етап - Укладення договору про пайову участь в будівництві від Департаменту економіки та інвестування при місцевій адміністрації

При реконструкції житлового приміщення (квартири) у нежитлове, необхідно оплачувати податок - пайова участь в інфраструктуру міста або села в розмірі 4% від вартості будівництва,  а для промислових об'єктів - 0 %Починаючи з 01.01.2021 року оплата пайової участі скасовується повністю. Відповідно до Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.

8 етап - Реєстрація декларації про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України " Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів " № 461 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого будинку. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року " Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 " - декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

9 етап - Реєстрація права власності на об’єкт в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Відповідно до " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш будинок зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Проект будівництва (за наявності).
  2. Документ про право власності на об’єкт реконструкції.
  3. Технічний паспорт (при наявності).
  4. Документи власника (паспорт та ідентифікаційний код фізичної особи або установчі документи юридичної особи).

Скільки коштує перевести з нежитлового фонду в житловий? 

Ціна переведення нежитлових об'єктів в житлові в кожному випадку розраховується індивідуально. Переведення комерційної нерухомості в житлову по вартості залежить від наступних факторів: 
  • місця розташування об'єкта нерухомості; 
  • наявності технічної документації; 
  • відповідності приміщення будівельним і житловим нормам. 

Перелік документів для переведення з нежитлового в житлове приміщення 

Власнику слід зібрати всі необхідні документи по списку, щоб перевести приміщення з нежитлового в житлове. Оформлення реконструкції  відбувається з наступними документами: 
  • для фіз. осіб - паспорт та ідентифікаційний код, для юр. осіб - установчі документи; 
  • проект будівництва (якщо є); 
  • техпаспорт (якщо є); 
  • документ про право власності на об'єкт реконструкції. 
Якщо власник вирішив вивести об'єкт нерухомості з нежитлового фонду, але при цьому у нього є співвласники, слід заручитися їхньою підтримкою і отримати письмову згоду на всі дії. 

Переведення нежитлового приміщення в житловий фонд з компанією DOZVIL 

Однією із затребуваних процедур в Україні є зміна нежитлових об'єктів в житлові і назад. Сумніваєтеся, як правильно нежитлове приміщення перевести в житлове чи потрібно ввести об'єкт в експлуатацію? Телефонуйте в юридичну компанію DOZVIL - досвідчені юристи розкажуть з чого почати і всі нюанси проходження процедури або зроблять це за вас. 
Головні переваги DOZVIL: 
  1. Безкоштовна консультація. Клієнт отримує реальні послуги - оформлення документів. Консультування з будь-якого питання - безкоштовне. 
  2. Укладання договору. Всі дії з оформлення документів відбуваються законно і офіційно. 
  3. Поетапна оплата. Клієнт може не турбуватися про свої гроші - оплата послуг може відбуватися поетапно. 
  4. Оформлення "під ключ". Немає часу оформляти документи? Ми зробимо все самі - клієнт може тільки забрати підготовлені документи власності на свою нерухомість. 
Цікавлять умови переведення нежитлового приміщення в житлове? Телефонуйте і записуйтеся до наших фахівців на безкоштовну консультацію вже зараз!

Безкоштовна консультація

залиште номер телефону і ми Вам зателефонуємо

Передзвонимо через 30 секунд

Внесемо ясність в оформленні документів на нерухомість

jurist 2_2

Юлія
Сакало юрист

jurist 3_2

Олена Синявська юрист

jurist 1_2

Руслан Жураковський юрист

Передзвонимо через 30 секунд

Внесемо ясність в оформленні документів на нерухомість

Телефон повинен починатися з нуля
(Наприклад 095, 066, 096, 073 або інші)