Дозвіл на будівництво будинку | Документи для початку будівництва | 2024 | Київ та Київська обл

пн. - пт.: 09:00 - 18:00

сб. - нд.: за домовленістю

profile icon
  • У вас ще немає нових сповіщень
profile
Отримання дозволу на будівництво приватного будинку (садового, дачного, житлового) в Києві та Київській області в 2024 році

Отримання дозволу на будівництво приватного будинку (садового, дачного, житлового) в Києві та Київській області в 2024 році

Вартість оформлення в Києві - від 25 000 грн., в Київській обл - від 8 000 грн.

84050
В Україні початок будівництва житлових, дачних або садових будинків можливий тільки після реєстрації дозвільного документа. Саме він дає право на виконання будівельних робіт. Дозволи поділяються залежно від об'єктів:
  • дозвіл на початок будівельних робіт (підходить для нерухомості, що належить до середніх та значних класів наслідків СС2 та СС3);
  • повідомлення про початок будівельних робіт (видається для приватних будинків та нерухомості з незначним класом наслідків СС1).
При наявності зведеної нерухомості на ділянці або проведенні її реконструкції, все одно необхідно отримувати дозвіл. Щоб узаконити реконструкцію або будівництво приватного будинку, власнику такого майна потрібно зареєструвати повідомлення про початок будівельних робіт.
Не знаєте, які кроки потрібно зробити, щоб отримати всю необхідну документацію? Телефонуйте в DOZVIL і Ви зможете отримати відповіді на всі питання з приводу грамотного оформлення документів на нерухомість.

Що таке дозвіл на будівництво приватного будинку?

В процесі законного зведення об'єктів нерухомості необхідно отримати дозвільний документ на проведення будівельних робіт. Дозволом на будівництво приватного будинку є повідомлення про початок будівельних робіт. Отримавши цей документ, власник майна має право починати будівництво будинку. Форма повідомлення про початок будівельних робіт, дані якої вносяться до реєстру будівельної діяльності, знаходиться в Постанові 466 "Деякі питання про підготовчих та будівельних роботах".
Якщо Вам потрібна допомога з отриманням дозволу, приходьте в DOZVIL. Фахівці допоможуть оформити всі дозвільні документи під ключ та розкажуть про всі нюанси Вашої справи при особистій зустрічі або на консультації по телефону.

Чи потрібно оформляти дозвіл на будівництво приватного будинку?

Законне використання нерухомості можливо лише після державної реєстрації права власності на будинок. Це зазначено в Законі України "Про Державну реєстрацію майнових прав". У разі відсутності реєстрації дозволу на майно, об’єкт нерухомості вважається самобудом. Такі об'єкти підлягають узаконенню, щоб можна було продати, подарувати або уникнути перевірок від державного архітектурно-будівельного контролю, штрафів або скарг від сусідів.
У рідких випадках буває, що після оплати штрафів та відмови в оформленні документів на будинок користувачем такого самобуду, в судовому порядку виноситься рішення на знесення вже зведеного будинку. Щоб уникнути такої ситуації, дозвільні документи необхідно оформляти одразу та легально зводити будинок на земельній ділянці.
Хочете дізнатися, як узаконити самобуд, приходьте на консультацію в компанію DOZVIL. У нас Ви отримаєте всю необхідну інформацію щодо оформлення таких об'єктів нерухомості.

З чого починати будівництво приватного будинку?

Абсолютно всі будівельні роботи щодо зведення приватних будинків слід проводити тільки після отримання повідомлення про початок виконання таких робіт (Згідно Постанови №466 від 13.04.2011 року, досить відправити повідомлення на реєстрацію в ДАБІ і на наступний день можна починати будівельні роботи. У разі якщо ви не зареєструєте повідомлення про початок будівельних робіт, то в подальшому не зможете ввести об'єкт в експлуатацію, так як в декларацію про готовність об'єкта до експлуатації потрібно вписувати присвоєні серію і номер зареєстрованого повідомлення). Саме цей документ є правовим дозволом, що дає можливість проводити будівельні роботи на ділянці. Згідно з ДБН Б.2.2-12: 2019, отримати дозвіл можливо за таких умов:
  • мінімальна площа забудови 5 соток (0,05 га);
  • відступи від кожної сторони будинку до прикордонної лінії ділянки слід витримувати 3 та більше метрів;
  • відстань між Вашим та сусіднім будинком має бути не менше 6-ти метрів.
Якщо Ви почали будівельні роботи з порушенням будівельних норм і без дозволу на будівництво, звертайтеся в DOZVIL для отримання безкоштовної консультації і допомоги з оформленням документів.

Як отримати дозвіл на будівництво будинку з DOZVIL?

Отримання відповідного документа відбувається на основі Закону "Про регулювання містобудівної діяльності".Процедура оформлення документів для будинків загальною площею до 500 метрів квадратних та понад 500 буде відрізнятися, однак результат буде однаковим - отримання повідомлення про початок будівельних робіт.
Порядок отримання дозволу на виконання будівельних робіт з DOZVIL включає в себе наступні етапи:
  1. Консультування. На безкоштовній консультації з фахівцем DOZVIL Ви зможете дізнатися все щодо свого питання.
  2. Особиста зустріч. На ній відбувається узгодження всіх деталей співпраці. Також, при бажанні, все можливо обговорити в телефонному режимі.
  3. Укладання договору. У документі вказується вся необхідна інформація про послугу та наші зобов'язання.
  4. Оформлення документів. Фахівці нашої компанії оформляють всі необхідні документи та повідомляють замовника про кожен пройдений етап.
  5. Передача підготовлених документів замовнику. Після отримання всіх обумовлених у договорі документів, фахівці компанії передають їх замовнику.

Існує декілька процедур оформлення і для того щоб зрозуміти яка підходить для Вашого будинку, потрібно визначити до якого з нижче зазначених варіантів він відноситься:

1Будинки з загальною площею до 500 квадратних метрів, які тільки планують будуватися або побудовані після 09 квітня 2015 року.

Згідно із Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - діє "загальна" процедура оформлення будинків.

Ціни і терміни

Київ

від 25 000 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 8 000 грн.
від 1 місяця

1 етап - Розробка топографічної зйомки геодезистом (для Києва і деяких районів Київської області)

Почати оформлення необхідно з розробки геодезистом топографічної зйомки. Це документ, в якому відображено план місцевості з повною інформацією про неї, зазначенням відстані між розташованими на ній об’єктами і межами земельної ділянки.) або отримання викопіювання з генерального плану території в органах місцевої влади, або у відділі районної архітектури (для Київської області). 

Топографічна зйомка або викопіювання з генерального плану подаються разом з ескізом намірів будівництва у відділ районної архітектури (якщо об’єкт знаходиться в Київській області), або в Департамент містобудування та архітектури м. Києва (якщо об’єкт знаходиться в Києві), для подальшого отримання будівельного паспорта.

2 етап - Розробка ескізу намірів будівництва.

Задача ескізу - відображати заплановане будівництво, із зазначенням розташування об’єкту на ділянці, поверхових планів і зовнішнього вигляду фасаду, для його подальшого розгляду у відділі архітектури та отримання будівельного паспорта. Ескіз розробляється архітектором або самостійно.

3 етап - Отримання будівельного паспорту у відділі архітектури.

Відповідно до "Порядку видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки", затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва і житлово-комунального господарства України №103 від 05 липня 2011 року.

Будівельний паспорт - визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва об’єкту. Його видача означає, що запланований будинок відповідає будівельним нормам. Він необхідний для заповнення вихідних даних в повідомлення на початок будівельних робіт.

4 етап - Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт в архітектурно-будівельної інспекції.

Відповідно до постанови Кабінету міністрів України "Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт" № 466 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстроване повідомлення є дозволом на будівництво. Для проведення реєстрації його необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після розгляду повідомлення, йому присвоюється серія та номер, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

Необхідні документи:

  1. Ескіз намірів будівництва (за наявності).
  2. Документ про право власності на земельну ділянку.
  3. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

2Будинки з загальною площею, що перевищує 500 квадратних метрів, які тільки планують будувати або побудовані самочинно після 05 серпня 1992 року.

Згідно із Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - діє "загальна" процедура оформлення.

Ціни і терміни

Київ

від 25 000 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 8 000 грн.
від 1 місяця

1 етап - Розробка топографічної зйомки геодезистом.

Почати оформлення необхідно з розробки геодезистом топографічної зйомки. Це документ, в якому відображено план місцевості з повною інформацією про неї, зазначенням відстаней між розташованими на ній об'єктами і межами земельної ділянки. Топографічна зйомка подається разом з містобудівним розрахунком до відділу районної архітектури (якщо об'єкт знаходиться в Київській області) або до Департаменту містобудування та архітектури м. Києва (якщо об'єкт знаходиться в Києві), для подальшого отримання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки.

2 етап - Розробка передпроектних пропозицій.

Передпроектні пропозиції відображають техніко-економічні показники запланованого будівництва і умови ув'язки його з існуючою забудовою з дотриманням будівельних норм і інші параметри. Передпроектні пропозиції необхідні для розгляду відділом архітектури питання видачі містобудівних умов і обмежень.

3 етап - Отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки у відділі архітектури.

Містобудівні умови і обмеження - документ, який містить в собі комплекс вимог до проектування і будівництва відносно поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки та інші вимоги до об'єктів будівництва. Видає цей документ місцевий орган архітектури на будівництво житлових приватних будинків більше 300 кв.м. і нежитлових комерційних об'єктів, незалежно від площі та інших параметрів. Отримання містобудівних умов та обмежень - обов'язкова умова для подальшого отримання дозволу на будівництво. Відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.

4 етап - Розробка проекту архітектора.

Будівництво будинків із загальною площею, що перевищує 300 кв. м., проводиться на підставі розробленого архітектором проекту. Це документація, що містить архітектурні рішення в об’ємі, необхідному для розробки документації для будівництва об’єктів, в проектуванні яких необхідна участь архітектора. Відповідно до "Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів", затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 16.05.2011 року.

5 етап - Отримання документів про авторський і технічний нагляд.

Разом з проектом архітектора, знадобляться і документи про авторський та технічний нагляд. Це наказ на відповідального за проведення авторського нагляду (архітектора), а також договір, копія сертифіката інженера і наказ на відповідального інженера за проведення технічного нагляду. Згідно постанови Кабінету Міністрів України "Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури" № 903 від 11 липня 2007 року.

6 етап - Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт в архітектурно-будівельній інспекції.

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт" №466 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстроване повідомлення є дозволом на будівництво. Для проведення реєстрації його необхідно заповнити і подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після розгляду повідомлення, йому присвоюється серія і номер, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів з вказівкою дати реєстрації.

Необхідні документи:

  1. Проект будівництва (за наявності).
  2. Документ про право власності на земельну ділянку.
  3. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

Хто видає дозвіл на будівництво приватного будинку?

Заповнене повідомлення потрібно відправити в Державну архітектурно-будівельну інспекцію (ДАБІ). Передача документа може бути через центр надання адміністративних послуг, пошту або в онлайн-режимі. Реєстрація дозволу на проведення будівельних робіт відбувається в реєстрі будівельної діяльності. У нього вносять інформацію про об'єкт нерухомості та його власників.
З 2017 року повідомлення про початок будівельних робіт не отримують з мокрою печаткою і підписом. Підтвердженням реєстрації повідомлення є присвоєння серії та номера, що вносяться до реєстру.

Які документи потрібні для реєстрації дозволу на будівництво?

Для оформлення будинку попередньо слід зібрати всю необхідну документацію. Перелік документів для отримання дозволу на будівництво з Експертним сервісом DOZVIL наступний:
  • юрособи повинні надати установчі документи, а фізособи - податковий код та паспорт;
  • якщо є - ескіз намірів будівництва (для будинків до 500 квадратних метрів);
  • якщо є - проект будівництва (для будинків понад 500 квадратних метрів);
  • документ, що підтверджує право власності на земельну ділянку (витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, свідоцтво про право на спадщину, державний акт не землю, договір дарування такої ділянки, договір купівлі-продажу землі).

Скільки коштує та який термін дії дозволу на будівництво будинку?

Вартість отримання документу в кожному випадку індивідуальна. Вона залежить від таких факторів:
  • наявності документів на землю, оформлених відповідно до норм нинішнього законодавства;
  • кількості власників;
  • площі запланованого будинку;
  • розташування ділянки.
Ціна в Києві - від 25 000 грн., в Київській обл - від 8 000 грн. Терміни визначаються в індивідуальному порядку та залежать від наявності документів і типу об’єкта. Якщо Вас цікавлять терміни оформлення "під ключ", з отриманням усіх необхідних документів (топознімання, будівельного паспорта або містобудівних умов, реєстрації повідомлення про початок будівельних робіт) в Києві - від 4-х місяців, в Київській області - від 1,5 місяця . Термін реєстрації тільки повідомлення про початок будівельних робіт - від 14 днів.

Оформлення дозвільних документів на будівництво приватного будинку з Експертним сервісом DOZVIL

При необхідності оформити дозвіл на будівництво, звертайтеся до юристів DOZVIL. Уже на першій консультації Ви зможете отримати відповідь на питання, що цікавить.
Чому звернення в DOZVIL - краще рішення:
  1. великий досвід роботи в області нерухомості;
  2. оформлення документів під ключ;
  3. підписання договору з переліком послуг, що надаються;
  4. націленість в роботі виключно на результат.
Щоб узаконити прибудову до житлового будинку також необхідно отримати дозвільний документ. Звертайтеся в DOZVIL для консультації. Фахівці допоможуть вирішити Ваше питання та нададуть грамотну консультацію щодо отримання дозвільних документів на нерухомість.

Безкоштовна консультація

залиште номер телефону і ми Вам зателефонуємо

Передзвонимо через 30 секунд

Внесемо ясність в оформленні документів на нерухомість

jurist 2_2

Юлія
Сакало юрист

jurist 3_2

Олена Синявська юрист

jurist 1_2

Руслан Жураковський юрист

Передзвонимо через 30 секунд

Внесемо ясність в оформленні документів на нерухомість

Телефон повинен починатися з нуля
(Наприклад 095, 066, 096, 073 або інші)