Узаконення реконструкції будівлі, будинку, нежитлового приміщення | 2024 | Київ та Київська обл

пн. - пт.: 09:00 - 18:00

сб. - нд.: за домовленістю

profile icon
  • У вас ще немає нових сповіщень
profile
Узаконити реконструкцію нерухомості в Києві та Київській області в 2024 році

Узаконити реконструкцію нерухомості в Києві та Київській області в 2024 році

Оформлення квартири, будинку, нежитлового приміщення чи будівлі. Вартість узаконення в Києві та Київській області - від 20 000 грн.

Поняття "реконструкція" та "перепланування" часто плутають, проте, вони мають свої відмінності. Реконструкція - більш широке визначення і відрізняється від перепланування тим, що при проведенні будівельних робіт:
  • включає втручання в несучі конструкції,
  • передбачає зміну функціонального призначення приміщення або розширення геометричних форм,
- може включати в себе перепланування.
Ще одна відмінність полягає в тому, що на проведення реконструкції будинку потрібно дозвільна документація на будівельні роботи (при переплануванні не потрібно оформлювати дозвільні документи).
Якщо Ви задумались, за якою процедурою потрібно привести документи до ладу, - звертайтеся в Dozvil. Юристи компанії безкоштовно проконсультують і допоможуть внести ясність в Ваше питання.
Також, якщо вас цікавить реконструкція квартири під магазин або інше нежитлове приміщення, переходьте на послугу "переведення квартири в нежитловий фонд".

Що таке реконструкція?

Реконструкція - це будівельні роботи, які передбачають втручання в несучі та огороджувальні конструкції, інженерні мережі. Також сюди відноситься зміна функціонального призначення або розширення геометричних форм об'єкта нерухомості.
Як правило, реконструкція будинку або іншого об'єкта виконується з метою збільшення площі. Всі роботи без отримання дозвільної документації заборонені і за самовільне будівництво передбачені штрафи, які встановлені на законодавчому рівні.
Також якщо Вас цікавить: "Чи потрібно брати дозвіл на реконструкцію? Де його отримати і хто видає? Як узаконити самовільну реконструкцію? Які документи потрібні? та інші питання"- і якщо Ви розгублені та не знаєте відповіді, звертайтеся за безкоштовною консультацією до юристів компанії, які допоможуть внести ясність в Ваше питання.

Порядок і етапи узаконення реконструкції

Досить актуальне питання про закон України про реконструкцію приватного будинку, але немає якогось універсального документа, який би містив усі норми і правила при реконструкції. Легалізація реконструкції виконується згідно з одним із основних Законів України в сфері нерухомості "Про регулювання містобудівної діяльності". Для того щоб легалізувати реконструкцію квартири, нежитлової будівлі, будинку або нежитлового приміщення необхідно визначити тип Вашого об'єкта і вид будівельних робіт. Це допоможе визначити перелік документів, які необхідно підготувати. 
Варто відзначити, що перед початком оформлення дозвільної документації на об'єкти нерухомості, радимо уточнити: чи не входить цей вид робіт в список, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку будівельних робіт, які не вимагають документів, які дають право на їх виконання і після яких об'єкт не підлягає введенню в експлуатацію". Оскільки такі об'єкти не потрібно вводити в експлуатацію, - вони відразу підлягають реєстрації права власності.

Є кілька процедур оформлення і для того щоб зрозуміти яка підходить для Вашого об'єкту, потрібно визначити до якого з нижчезазначених будівель він відноситься:

1Реконструкція квартири або нежилового приміщення з втручанням в несучі конструкції

Згідно із Законом України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - діє "загальна" процедура оформлення реконструкції.

Ціни і терміни

Київ

від 20 000 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 20 000 грн.
від 1 місяця

1 етап - Розробка проекту архітектора

Реконструкція квартири з втручанням в несучі конструкції, проводиться на підставі розробленого архітектором проекту. Це документація, яка містить архітектурні рішення в обсязі, необхідному для розробки документації для будівництва об'єктів, в проектуванні яких необхідно участі архітектора. Згідно " Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів ", затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 від 16 травня 2011 року.

2 етап - Отримання документів про авторський та технічний нагляд

Разом з проектом архітектора, знадобляться і документи про авторський та технічний нагляд. Це наказ на відповідального за проведення авторського нагляду (архітектора), а також договір, копія сертифіката інженера і наказ на відповідального інженера за проведення технічного нагляду. Згідно постанови Кабінету Міністрів України " Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури " № 903 від 11 липня 2007 року.

3 етап - Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України " Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт " № 466 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстроване повідомлення є дозволом на будівництво. Для проведення реєстрації його необхідно заповнити і подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після розгляду повідомлення, йому присвоюється серія і номер, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

4 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Відповідно до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об’єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до змін в " Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 658 від 28 грудня 2012 року.

5 етап - Реєстрація декларації про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України " Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів " № 461 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого об’єкту. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року " Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 " - декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

6 етап - Реєстрація права власності на об’єкт в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Відповідно до " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об’єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Проект будівництва (при наявності).
  2. Документ про право власності на квартиру.
  3. Технічний паспорт (при наявності).
  4. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

2Перепланування квартири, будинку або нежитлового приміщення без втручання в несучі конструкції

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України " Про затвердження переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію " № 406 від 07 червня 2017 року - якщо виконання будівельних робіт не передбачає втручання в несучі конструкції, оформляти дозвіл на початок будівельних робіт, а потім вводити об'єкт в експлуатацію - не потрібно.

Ціни і терміни

Київ

від 20 000 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 20 000 грн.
від 1 місяця

1 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Згідно з Інструкцією " Про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, в якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата побудови, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об'єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якій в штаті співробітників є сертифікований інженер. Згідно Змін до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 658 від 28 грудня 2012 року.

2 етап - Реєстрація права власності на об'єкт в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Згідно " Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об'єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а витяг з реєстру відобразить інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Документ про право власності на квартиру.
  2. Технічний паспорт (при наявності)
  3. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

3Реконструкція квартири або будинку з приєднанням мансарди або горища

Згідно із Законом України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - діє "загальна" процедура оформлення реконструкції.

Ціни і терміни

Київ

від 20 000 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 20 000 грн.
від 1 місяця

1 етап - Отримання дозволу (у вигляді протоколу зборів співвласників багатоквартирного будинку) від всіх власників квартир в будинку, а також узгодження з балансоутримувачем багатоквартирного будинку (ОСББ, ЖЕД) – на виділення місць загального користування у власність з приєднанням до квартири

Згідно з Законом України " Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку " № 417-VIII від 14 травня 2015 роки, збори співвласників будинку може приймати рішення з питань управління багатоквартирним будинком, в тому числі і розпорядження спільним майном будинку, встановлення, зміна та скасування користування таким майном. до загального майна будинку належать і місця загального користування, а саме - колясочні, горища, підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та інші технічні підсобні приміщення.

2 етап - Розробка передпроектних пропозицій архітектором

Передпроектні пропозиції відображають техніко-економічні показники запланованого будівництва і умови ув'язки його з існуючою забудовою з дотриманням будівельних норм і інші параметри. Передпроектні пропозиції необхідні для розгляду відділом архітектури питання видачі містобудівних умов і обмежень.

3 етап - Отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки у відділі архітектури

Містобудівні умови і обмеження - документ, який містить в собі комплекс вимог до проектування і будівництва відносно поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки та інші вимоги до об'єктів будівництва. Видає цей документ місцевий орган архітектури. Отримання містобудівних умов та обмежень - обов'язкова умова для подальшого отримання дозволу на будівництво. Відповідно до Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.

4 етап - Розробка проекту архітектора

Будівництво об’єктів СС2 і СС3 класу відповідальності та прибудов до них, проводиться на підставі розробленого архітектором проекту. Це документація, що містить архітектурні рішення в об’ємі, необхідному для розробки документації для будівництва об’єктів, в проектуванні яких необхідна участь архітектора. Відповідно до " Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єкті в ", затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 від 16 травня 2011 року.

5 етап - Отримання документів про авторський та технічний нагляд

Разом з проектом архітектора, знадобляться і документи про авторський та технічний нагляд. Це наказ на відповідального за проведення авторського нагляду (архітектора), а також договір, копія сертифіката інженера і наказ на відповідального інженера за проведення технічного нагляду. Згідно постанови Кабінету Міністрів України " Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури " № 903 від 11 липня 2007 року.

6 етап - Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України " Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт " №466 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстроване повідомлення є дозволом на будівництво. Для проведення реєстрації його необхідно заповнити і подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після розгляду повідомлення, йому присвоюється серія і номер, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

7 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Відповідно до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об’єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до змін в " Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України " № 658 від 28 грудня 2012 року.

8 етап - Укладення договору про пайову участь в будівництві від Департаменту економіки та інвестування при місцевій адміністрації

(При реконструкції квартири або будинку, загальна площа яких перевищує 300 кв.м, необхідно оплачувати податок - пайова участь в інфраструктуру міста або села. Починаючи з 01.01.2020 року податок пайової участі для житлових будинків становитиме 2% розраховується відповідно з основними показниками вартості спорудження житла по регіонах України, затвердженими державними органами, а з 01.01.2021 року оплата пайової участі скасовується повністю. Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17 лютого 2011 року).

9 етап - Реєстрація декларації про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України " Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів " № 461 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого об’єкту. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року " Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 " - декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

10 етап - Реєстрація права власності на об’єкт в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Відповідно до " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об’єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Протокол зборів співвласників багатоквартирного будинку (при наявності).
  2. Проект будівництва (при наявності).
  3. Документ про право власності на земельну ділянку.
  4. Технічний паспорт (при наявності).
  5. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

4Реконструкція квартири з прибудовою балкона

На сьогоднішній день, оформлення таких прибудов є проблемним і ось чому: в Законі України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - визначена процедура оформлення документів на будівництво об'єктів нерухомості (в нашому випадку, прибудова), в якій зазначено, що будівництво об'єктів здійснюється тільки власниками або користувачами земельних ділянок. Підтвердити право власності або користування земельною ділянкою можна тільки за наявності документів про право власності, а саме: акт на землю, свідоцтво, договір купівлі-продажу тощо; або документів про право користування: акт на землю, договір оренди тощо. Приходимо до висновку, що наявність документів на земельну ділянку, на якій Ви плануєте звести прибудову, є обов'язковим. У той же час Закон України " Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку " № 417-VIІІ від 14 травня 2015 року - вказує, що земельна ділянка, яка перебуває під багатоквартирним житловим будинком, а також прилягає до нього, відноситься до прибудинкової території. А прибудинкова територія знаходиться в загальному користуванні всіх співвласників квартир в багатоквартирному будинку, і цей факт підтверджує Цивільний Кодекс України , тому виділити таку ділянку одному з користувачів, неможливо, оскільки це порушує права інших власників квартир. А без виділеної в користування або власність ділянки, оформити законно документи на таку прибудову неможливо.

Ціни і терміни

Київ

від 20 000 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 20 000 грн.
від 1 місяця

1 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Відповідно до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об’єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до змін в " Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 658 від 28 грудня 2012 року.

2 етап - Реєстрація права власності на будинок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Відповідно до " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об’єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Документ про право власності на квартиру.
  2. Технічний паспорт (якщо є в наявності).
  3. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

5Реконструкція будинку з загальною площею до 500 квадратних метрів

Згідно із Законом України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - діє "загальна" процедура оформлення будинків із загальною площею до 500 квадратних метрів), тобто не має значення, провели Ви реконструкцію будинку самовільно після 09 квітня 2015 року або тільки плануєте, процедура оформлення буде одна і та сама.

Ціни і терміни

Київ

від 20 000 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 20 000 грн.
від 1 місяця

1 етап - Розробка топографічної зйомки геодезистом (для Києва і деяких районів Київської області), або отримання викопіювання з генерального плану території в органах місцевої влади, або у відділі районної архітектури (для Київської області)

Почати оформлення необхідно з розробки геодезистом топографічної зйомки. Це документ, в якому відображено план місцевості з повною інформацією про неї, зазначенням відстані між розташованими на ній об’єктами і межами земельної ділянки.

Топографічна зйомка або викопіювання з генерального плану подаються разом з ескізом намірів будівництва у відділ районної архітектури (якщо об’єкт знаходиться в Київській області), або в Департамент містобудування та архітектури м. Києва (якщо об’єкт знаходиться в Києві), для подальшого отримання будівельного паспорта.

2 етап - Розробка ескізу намірів будівництва

Задача ескізу - відображати заплановане будівництво, із зазначенням розташування об’єкту на ділянці, поверхових планів і зовнішнього вигляду фасаду, для його подальшого розгляду у відділі архітектури та отримання будівельного паспорта. Ескіз розробляється архітектором або самостійно.

3 етап - Отримання будівельного паспорту у відділі архітектури

Відповідно до " Порядку видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки ", затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва і житлово-комунального господарства України № 103 від 05 липня 2011 року.

Будівельний паспорт - визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва об’єкту. Його видача означає, що запланований будинок відповідає будівельним нормам. Він необхідний для заповнення вихідних даних в повідомлення на початок будівельних робіт.

4 етап - Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт в архітектурно-будівельної інспекції

Відповідно до постанови Кабінету міністрів України " Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт " № 466 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстроване повідомлення є дозволом на будівництво. Для проведення реєстрації його необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після розгляду повідомлення, йому присвоюється серія та номер, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

5 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Відповідно до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об’єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. (ідповідно до змін в " Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України» № 658 від 28 грудня 2012 року.

6 етап - Реєстрація декларації про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України " Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів " № 461 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого об’єкту. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року " Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 " - декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

7 етап - Реєстрація права власності на об'єкт в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Відповідно до " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об'єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Ескіз намірів будівництва (при наявності).
  2. Документ про право власності на земельну ділянку.
  3. Документ про право власності на будинок.
  4. Технічний паспорт (при в наявності).
  5. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

6Реконструкція будинку з загальною площею, що перевищує 500 квадратних метрів

Згідно із Законом України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - діє "загальна" процедура оформлення будинків із загальною площею, що перевищує 500 квадратних метрів. Так само і в цьому випадку не важливо, провели Ви реконструкцію будинку самовільно після 05 серпня 1992 року або тільки плануєте, процедура оформлення буде одна і та сама.

Ціни і терміни

Київ

від 20 000 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 20 000 грн.
від 1 місяця

1 етап - Розробка топографічної зйомки геодезистом

Почати оформлення необхідно з розробки геодезистом топографічної зйомки. Це документ, в якому відображено план місцевості з повною інформацією про неї, зазначенням відстаней між розташованими на ній об'єктами і межами земельної ділянки. Топографічна зйомка подається разом з містобудівним розрахунком до відділу районної архітектури (якщо об'єкт знаходиться в Київській області) або до Департаменту містобудування та архітектури м. Києва (якщо об'єкт знаходиться в Києві), для подальшого отримання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки.

2 етап - Розробка передпроектних пропозицій архітектором

Передпроектні пропозиції відображають техніко-економічні показники запланованого будівництва і умови ув'язки його з існуючою забудовою з дотриманням будівельних норм і інші параметри. Передпроектні пропозиції необхідні для розгляду відділом архітектури питання видачі містобудівних умов і обмежень.

3 етап - Отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки у відділі архітектури

Містобудівні умови і обмеження - документ, який містить в собі комплекс вимог до проектування і будівництва відносно поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки та інші вимоги до об'єктів будівництва. Видає цей документ місцевий орган архітектури на будівництво житлових приватних будинків більше 300 кв.м. і нежитлових комерційних об'єктів, незалежно від площі та інших параметрів. Отримання містобудівних умов та обмежень - обов'язкова умова для подальшого отримання дозволу на будівництво. Відповідно до Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.

4 етап - Розробка проекту архітектора

Будівництво будинків із загальною площею, що перевищує 300 кв. м., проводиться на підставі розробленого архітектором проекту. Це документація, що містить архітектурні рішення в об’ємі, необхідному для розробки документації для будівництва об’єктів, в проектуванні яких необхідна участь архітектора. Відповідно до " Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів ", затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 16.05.2011 року.

5 етап - Отримання документів про авторський і технічний нагляд

Разом з проектом архітектора, знадобляться і документи про авторський та технічний нагляд. Це наказ на відповідального за проведення авторського нагляду (архітектора), а також договір, копія сертифіката інженера і наказ на відповідального інженера за проведення технічного нагляду. (Згідно постанови Кабінету Міністрів України " Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури " № 903 від 11 липня 2007 року).

6 етап - Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України " Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт " №466 від 13 квітня 2011 року.
Зареєстроване повідомлення є дозволом на будівництво. Для проведення реєстрації його необхідно заповнити і подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після розгляду повідомлення, йому присвоюється серія і номер, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

7 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Відповідно до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри будинку і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до змін в " Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 658 від 28 грудня 2012 року.

8 етап - Укладення договору про пайову участь в будівництві від Департаменту економіки та інвестування при місцевій адміністрації

(При реконструкції будинку, загальна площа якого перевищує 300 кв.м, необхідно оплачувати податок - пайова участь в інфраструктуру міста або села. Починаючи з 01.01.2020 року податок пайової участі для житлових будинків становитиме 2% розраховується відповідно з основними показниками вартості спорудження житла по регіонах України, затвердженими державними органами, а з 01.01.2021 року оплата пайової участі скасовується повністю. Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17 лютого 2011 року).

9 етап - Реєстрація декларації про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України " Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів " № 461 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого будинку. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року " Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 " - декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

10 етап - Реєстрація права власності на будинок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Відповідно до " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об’єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Проект будівництва (при наявності).
  2. Документ про право власності на земельну ділянку.
  3. Документ про право власності на будинок.
  4. Технічний паспорт (при наявності).
  5. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

7Реконструкція нежитлових будівель СС1 класу наслідків (магазини, складські та офісні будівлі тощо)

Всі об'єкти будівництва діляться на класи наслідків: СС1 - незначні наслідки, СС2 - середні наслідки, СС3 - значні наслідки. Клас наслідків визначає складність об'єкта та процедуру його оформлення. Самі класи наслідків встановлює архітектор. Раніше, до вступу в силу змін до Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - існувало п'ять категорій складності будівництва. Але 10 червня 2017 року, категорії складності відмінили і замінили їх трьома класами наслідків (СС1, СС2 і СС3), відповідно до Закону України " П ро внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення містобудівної діяльності " № 1817 VIІІ від 17 січня 2017 року.
Об'єкти СС1 класу наслідків - (Незначні наслідки). До таких об'єктів належать: житлові будинки до чотирьох поверхів, а також об'єкти з рівнем можливої ​​небезпеки для здоров'я і життя 50 осіб, які перебувають постійно на даному об'єкті, або 100 осіб, якщо вони перебувають періодично на об'єкті.)

Ціни і терміни

Київ

індивідуально
від 1 місяця

Київська область

індивідуально
від 1 місяця

1 етап - Розробка топографічної зйомки геодезистом

Почати оформлення необхідно з розробки геодезистом топографічної зйомки. Це документ, в якому відображено план місцевості з повною інформацією про неї, зазначенням відстаней між розташованими на ній об'єктами і межами земельної ділянки. Топографічна зйомка подається разом з містобудівним розрахунком до відділу районної архітектури (якщо об'єкт знаходиться в Київській області) або до Департаменту містобудування та архітектури м. Києва (якщо об'єкт знаходиться в Києві), для подальшого отримання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки.

2 етап - Розробка передпроектних пропозицій архітектором

Передпроектні пропозиції відображають техніко-економічні показники запланованого будівництва і умови ув'язки його з існуючою забудовою з дотриманням будівельних норм і інші параметри. Передпроектні пропозиції необхідні для розгляду відділом архітектури питання видачі містобудівних умов і обмежень.

3 етап - Отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки у відділі архітектури

Містобудівні умови і обмеження - документ, який містить в собі комплекс вимог до проектування і будівництва відносно поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки та інші вимоги до об'єктів будівництва. Видає цей документ місцевий орган архітектури на будівництво житлових приватних будинків більше 300 кв.м. і нежитлових комерційних об'єктів, незалежно від площі та інших параметрів. Отримання містобудівних умов та обмежень - обов'язкова умова для подальшого отримання дозволу на будівництво. Відповідно до Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.

4 етап - Розробка проекту архітектора

Будівництво об’єктів СС1 класу відповідальності та прибудов до них, проводиться на підставі розробленого архітектором проекту. Це документація, що містить архітектурні рішення в об’ємі, необхідному для розробки документації для будівництва об’єктів, в проектуванні яких необхідна участь архітектора. Відповідно до " Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів ", затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 від 16.05.2011 року.

5 етап - Отримання документів про авторський і технічний нагляд

Разом з проектом архітектора, знадобляться і документи про авторський та технічний нагляд. Це наказ на відповідального за проведення авторського нагляду (архітектора), а також договір, копія сертифіката інженера і наказ на відповідального інженера за проведення технічного нагляду. (Згідно постанови Кабінету Міністрів України " Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури " № 903 від 11 липня 2007 року).

6 етап - Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України " Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт " №466 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстроване повідомлення є дозволом на будівництво. Для проведення реєстрації його необхідно заповнити і подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після розгляду повідомлення, йому присвоюється серія і номер, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

7 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Відповідно до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об’єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до змін в " Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України " № 658 від 28 грудня 2012 року.

8 етап - Укладення договору про пайову участь в будівництві від Департаменту економіки та інвестування при місцевій адміністрації

(При реконструкції об'єктів СС1 класу відповідальності і прибудов до них, необхідно оплачувати податок - пайова участь в інфраструктуру міста або села. Починаючи з 01.01.2020 року податок пайової участі для нежитлових об'єктів становитиме 4% від вартості будівництва, а для промислових об'єктів - 0 %. Починаючи з 01.01.2021 року оплата пайової участі скасовується повністю. Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.

9 етап - Реєстрація декларації про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України " Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів " № 461 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого об’єкту. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року " Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 " - декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

10 етап - Реєстрація права власності на об’єкт в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Відповідно до " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об’єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Проект будівництва (при наявності).
  2. Документ про право власності на земельну ділянку.
  3. Документ про право власності на об’єкт реконструкції.
  4. Технічний паспорт (при наявності).
  5. Документи власника (паспорт та ідентифікаційний код фізичної особи або установчі документи юридичної особи).

8Реконструкція нежитлових будівель СС2 і СС3 класу наслідків (промислові, житлові та нежитлові будівлі, об'єкти підвищеної небезпеки тощо)

Всі об'єкти будівництва діляться на класи наслідків : СС1 - незначні наслідки, СС2 - середні наслідки, СС3 - значні наслідки. Клас наслідків визначає складність об'єкта та процедуру його оформлення. Самі класи наслідків встановлює архітектор. Раніше, до вступу в силу змін до Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - існувало п'ять категорій складності будівництва. Але 10 червня 2017 року , категорії складності відмінили і замінили їх трьома класами наслідків (СС1, СС2 і СС3), відповідно до Закону України " Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо поліпшення містобудівної діяльності " № 1817 VIІІ від 17 січня 2017 року.
Об'єкти СС2 класу наслідків (Середні наслідки). До таких об'єктів належать: об'єкти промисловості, об'єкти гідро- і теплоенергетики, потужністю не менше 1 млн. КВт., Розподільні системи електромереж високої напруги, ємності для нафти і нафтопродуктів, дороги і автомагістралі, злітні смуги, мости і тунелі протяжністю менше 1000 м, канатні дороги, вокзали, аеровокзали, вертолітні станції, магістральні трубопроводи, великі готелі та гуртожитки, об'єкти водопроводу і каналізації промислових підприємств і населених пунктів, будови видовищних і спортивних підприємств, підприємств торгівлі, підприємств громадського харчування, служби побуту, установи охорони здоров'я, будинки та споруди центральних складів для забезпечення життєвих потреб населення, склади особливо цінного обладнання і матеріалів, військові склади, житлові, громадські або багатофункціональні будівлі висотою до 100 м.) Об'єкти СС3 класу наслідків (Значні наслідки). До таких об'єктів належать: пам'ятки культурної спадщини, об'єкти підвищеної небезпеки, житлові будинки, що перевищують 100 метрів, будівля з рівнем можливої ​​небезпеки для людей понад 400 осіб, які постійно перебувають на об'єкті.

Ціни і терміни

Київ

індивідуально
від 1 місяця

Київська область

індивідуально
від 1 місяця

Україна

індивідуально.
від 1 місяця

1 етап - Розробка топографічної зйомки геодезистом

Почати оформлення необхідно з розробки геодезистом топографічної зйомки. Це документ, в якому відображено план місцевості з повною інформацією про неї, зазначенням відстаней між розташованими на ній об'єктами і межами земельної ділянки. Топографічна зйомка подається разом з містобудівним розрахунком до відділу районної архітектури (якщо об'єкт знаходиться в Київській області) або до Департаменту містобудування та архітектури м. Києва (якщо об'єкт знаходиться в Києві), для подальшого отримання містобудівних умов обмежень забудови земельної ділянки.

2 етап - Розробка передпроектних пропозицій архітектором

Передпроектні пропозиції відображають техніко-економічні показники запланованого будівництва і умови ув'язки його з існуючою забудовою з дотриманням будівельних норм і інші параметри. Передпроектні пропозиції необхідні для розгляду відділом архітектури питання видачі містобудівних умов і обмежень.

3 етап - Отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки у відділі архітектури

Містобудівні умови і обмеження - документ, який містить в собі комплекс вимог до проектування і будівництва відносно поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки та інші вимоги до об'єктів будівництва. Видає цей документ місцевий орган архітектури на будівництво житлових приватних будинків більше 300 кв.м. і нежитлових комерційних об'єктів, незалежно від площі та інших параметрів. Отримання містобудівних умов та обмежень - обов'язкова умова для подальшого отримання дозволу на будівництво. Відповідно до Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.

4 етап - Розробка проекту архітектора

Будівництво об’єктів СС2 і СС3 класу відповідальності та прибудов до них, проводиться на підставі розробленого архітектором проекту. Це документація, що містить архітектурні рішення в об’ємі, необхідному для розробки документації для будівництва об’єктів, в проектуванні яких необхідна участь архітектора. Відповідно до " Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів ", затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 16.05.2011 року.

5 етап - Проходження експертизи проекту в спеціалізованій експертній організації

Розроблений архітектором проект, підлягає проходженню експертизи, передбаченої для будівництва об'єктів СС2 і СС3 класу відповідальності і прибудов до них. Експертиза проекту - підтверджує, що запланований об'єкт відповідає будівельним нормам. Згідно Змінам, які вносяться до " Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи ", затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 403 від 07 червня 2017 року.

6 етап - Отримання документів про авторський та технічний нагляд

Разом з проектом архітектора, знадобляться і документи про авторський та технічний нагляд. Це наказ на відповідального за проведення авторського нагляду (архітектора), а також договір, копія сертифіката інженера і наказ на відповідального інженера за проведення технічного нагляду. Згідно постанови Кабінету Міністрів України " Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури " № 903 від 11 липня 2007 року.

7 етап - Отримання документів генерального підрядника

Генеральний підрядник - це компанія яка виконує будівельні роботи і відповідає за якість їх проведення. До документів генерального підряду відносяться - договір, копія будівельної ліцензії та наказ на відповідального за проведення будівельних робіт. Згідно Постанови " Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві " № 668 від 01 серпня 2005 року.

8 етап - Отримання дозволу на початок будівельних робіт в архітектурно-будівельної інспекції

Згідно постанови Кабінету міністрів України " Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт " № 466 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстрований дозвіл є документом, який дає право законним чином проводити будівельні роботи. Для проведення його реєстрації, необхідно заповнити та подати пакет документів до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після їх розгляду, видається дозвіл на початок будівельних робіт, йому присвоюється серія та номер, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

9 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером


Технічний паспорт - це документ, в якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата побудови, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об'єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якій в штаті співробітників є сертифікований інженер. Згідно Змін до Інструкції " Про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 658 від 28 грудня 2012 року.

10 етап - Укладення договору про пайову участь в будівництві від Департаменту економіки та інвестування при місцевій адміністрації

(При реконструкції об'єктів СС2 і СС3 класу відповідальності, необхідно оплачувати податок - пайова участь в інфраструктуру міста або села. Починаючи з 01.01.2020 року податок пайової участі для нежитлових об'єктів становитиме 4% від вартості будівництва, а починаючи з 01.01.2021 року оплата пайової участі скасовується повністю. (згідно із Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17 лютого 2011 року)

11 етап - Отримання сертифікату про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України " Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів " № 461 від 13 квітня 2011 року.

Для проведення реєстрації та отримання сертифікату, необхідно подати пакет документів до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Виданий сертифікат можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

12 етап - Реєстрація права власності на об'єкт в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням Витягу з реєстру

Згідно " Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об'єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відобразить інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Проект будівництва (при наявності).
  2. Документ про право власності або оренди на земельну ділянку.
  3. Документ про право власності на об’єкт реконструкції.
  4. Документи власника (паспорт та ідентифікаційний код фізичної особи або установчі документи юридичної особи).

Документи для узаконення реконструкції

Щоб узаконити реконструкцію житлового будинку або інших об'єктів нерухомості необхідно підготувати основний пакет документів. Перерахуємо, які саме знадобляться документи на реконструкцію будинку та інших об'єктів:
  • документи від власника (для фізичних осіб - паспорт та ідентифікаційний код, для юридичних осіб - установчі документи);
  • документи про право власності на об'єкт (наприклад, договір, свідоцтво, виписка з реєстру нерухомості і т.д.);
  • проект реконструкції будівництва (за наявності);
  • технічний паспорт (при наявності).

Скільки коштує оформлення реконструкції?

Оформлення реконструкції будинку залежить від:
  • місця розташування об'єкта;
  • загальної площі будівлі;
  • наявності необхідних документів для оформлення.
Ціна на оформлення реконструкції приватного будинку або інших об'єктів нерухомості в Києві та Київській області - від 20 000 грн.  

Реконструкція приватного будинку або іншого об'єкта без дозволу

Коли у Вас не змінюються геометричні розміри будівлі та не зачіпаються несучі та огороджувальні стіни, отримувати дозвіл на реконструкцію не потрібно.
Якщо у Вас виникла потреба в отриманні дозволу на реконструкцію об'єкта нерухомості, необхідно звертатися до державної архітектурно-будівельної інспекції (ДАБІ). В результаті, даний орган реєструє повідомлення про початок будівельних робіт (для житлових будинків і об'єктів СС1 класу наслідків) або дозвіл на будівництво (для об'єктів СС2 і СС3 класу наслідків). Вся інформація про об'єкт і його власника вноситься до реєстру і в разі позитивного результату реєстрації присвоюється серія та номер документа, які необхідні для початку будівельних робіт.
У разі, коли дозвіл на реконструкцію все-таки потрібен, державний орган архітектурно-будівельна інспекція вносить до реєстру його у вигляді повідомлення про початок будівельних робіт (для об'єктів СС1 класу наслідків) або у вигляді дозволу на будівництво (для об'єктів СС2 і СС3 класу).

Реконструкція частини будинку, будівлі

Документально проводити реконструкцію частини будинку, котеджу або інших будівельних об'єктів неможливо. Коли проводиться реконструкція тільки частини будівлі, тоді це вважається реконструкцією всього об'єкта (у разі якщо правовстановлюючий документ один на весь об'єкт). До того ж, якщо в багатоквартирному будинку, торгових чи офісних центрах, на приміщення або квартиру є окремі документи (Витяг, Договір купівлі-продажу), тоді їх можна реконструювати, в своїх геометричних межах.

Реконструкція будинку без згоди сусідів

Якщо об'єкт (приватний будинок або інший об'єкт нерухомості), який хочуть реконструювати, має кілька власників, тоді без їх згоди оформити документально реконструкцію неможливо.
У разі, коли Ви цікавитеся реконструкцією старого будинку, а саме бажаєте замість старого побудувати новий, звертайтеся до фахівців компанії, які допоможуть вирішити Ваше питання і отримати необхідні документи.

Реконструкція в багатоквартирному будинку

Якщо у Вас виникла потреба провести реконструкцію у багатоквартирному (багатоповерховому) будинку (в квартирі чи нежитловому приміщення), тоді вам не потрібно брати згоду сусідів, в разі проведення робіт тільки в межах свого об'єкта. У випадку користування загальними площею будинку тоді і необхідний дозвіл сусідів.

Отримання дозволу на реконструкцію нерухомості з Dozvil 

При виникненні необхідності оформлення документів на об'єкти нерухомості після реконструкції, звертайтеся в юридичну компанію DOZVIL. Досвідчені фахівці проконсультують і допоможуть в підготовці документів. 
Переваги співпраці з DOZVIL: 
  1. Оплачуються лише юридичні послуги, але не консультація. 
  2. Клієнт на кожному етапі оформлення буде проінформований. 
  3. Можлива оплата за послуги частинами. 
  4. Підготовка всієї документації відбувається без Вашої участі. Всі юридичні формальності беремо на себе. 
  5. Оформлення документів виконуються виключно в рамках закону. 
Якщо Вас цікавить отримання дозволу на реконструкцію або як узаконити перепланування, звертайтеся в DOZVIL!

Безкоштовна консультація

залиште номер телефону і ми Вам зателефонуємо

Передзвонимо через 30 секунд

Внесемо ясність в оформленні документів на нерухомість

jurist 2_2

Євген Слободянюк юрист

jurist 3_2

Олена Синявська юрист

jurist 1_2

Руслан Жураковський юрист

Передзвонимо через 30 секунд

Внесемо ясність в оформленні документів на нерухомість

Телефон повинен починатися з нуля
(Наприклад 095, 066, 096, 073 або інші)