Узаконити будинок в Києві та Київській області в 2024 році
Вартість оформлення в Києві - від 28 500 грн., в Київській обл - від 20 500 грн.
122859
Зміст
Будь-який об'єкт нерухомості, зведений на земельній ділянці, повинен мати всі необхідні дозвільні документи. В іншому випадку, він вважається самовільно побудованим, і за його експлуатацію передбачена адміністративна відповідальність.
Узаконити приватний будинок необхідно, оскільки до моменту введення його в експлуатацію, будинок вважається будівельним матеріалом на земельній ділянці, а це означає що його не можна продати, подарувати, залишити в спадок, під заставу в банку і т.д. Також оформити будинок потрібно не тільки щоб уникнути штрафів за самовільне будівництво, а й можливих проблем з перепідключенням комунікацій. На сьогоднішній день, комунальні служби вимагають надання документів про введення об'єкта в експлуатацію та про право власності на будинок.
Якщо у Вас є питання як оформити будинок або як узаконити прибудову до будинку в Україні, звертайтеся за безкоштовною консультацією до фахівців юридичної компанії DOZVIL.
Порядок і етапи узаконення будинку
Узаконити будинок на земельній ділянці можна за допомогою декількох процедур, а вибір якої саме у Вашій ситуації, буде визначатися роком зведення і загальною площею об'єкта нерухомості. При цьому процедура оформлення на дачний, садовий або житловий будинок однакова для всіх типів будинків.
Процедуру оформлення будинку можна розділити на наступні види:
- Будинки, які були побудовані на ділянці до 05 серпня 1992 року, не підлягають введенню в експлуатацію, на такі об'єкти відразу реєструється право власності.
- Будинки, площа яких менше 500 квадратних метрів, зведені в період з 05 серпня 1992 року по 09 квітня 2015 року, оформляються за спрощеною процедурою, так званої "будівельної амністії". Будинки, площа яких менше 500 квадратних метрів, побудовані після 09 квітня 2015 року або тільки планують будувати, оформлюються за загальною процедурою.
- Будинки, із загальною площею до 500 квадратних метрів, побудовані з 05 серпня 1992 року або тільки плануються, оформлюються за загальною процедурою оформлення.
- Будинки, площа яких перевищує 500 квадратних метрів, зведені з 05 серпня 1992 року або тільки плануються, оформлюються відповідно до загальної процедури оформлення як для об'єктів СС1 класу наслідків.
Існує декілька процедур оформлення (для житлових, дачних та садових будинків вони не відрізняються), для того щоб зрозуміти яка підходить для Вашого будинку, потрібно визначити до якого з нижче зазначених варіантів він відноситься:
1Будинки побудовані до 05 серпня 1992 року
Згідно Постанови Кабінету Міністрів України " Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень " № 1127 від 25 грудня 2015 року - не вимагають введення в експлуатацію, оскільки об'єкти побудовані до 05 серпня 1992 року відразу підлягають реєстрації права власності.
Ціни і терміни
Київ
від 28 500 грн.
від 1 місяця
Київська область
від 20 500 грн.
від 1 місяця
1 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером
Відповідно до "
Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна
", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.
Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри будинку і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. (Відповідно до змін в "
Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна
", затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 658 від 28 грудня 2012 року).
2 етап - Реєстрація права власності на будинок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру
Відповідно до "
Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень
", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.
Реєстрація права власності означає, що Ваш будинок зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.
Необхідні документи:
- Документ про право власності на земельну ділянку.
- Довідка про членство в садовому кооперативі із зазначенням року спорудження будинку, якщо він знаходиться в садовому кооперативі.
- Паспорт та ідентифікаційний код власника.
2Будинки із загальною площею до 500 квадратних метрів, побудовані в період з 05 серпня 1992 року по 09 квітня 2015 року
Згідно з Законом України " Про внесення зміни до пункту 9 розділу V Прикінцеві положення Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, щодо продовження терміну прийняття в експлуатацію об’єктів будівництва, збудованих без дозволу на виконання будівельних робіт " № 2363-VIII від 22 березня 2018 року - підпадають під так звану "Будівельну амністію для об'єктів самовільного будівництва", тобто спрощений порядок оформлення будинків із загальною площею до 500 квадратних метрів.
Ціни і терміни
Київ
від 28 500 грн.
від 1 місяця
Київська область
від 20 500 грн.
від 1 місяця
1 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером
Відповідно до "
Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна
", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.
Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри будинку і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до змін в "
Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна
", затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 658 від 28 грудня 2012 року.
2 етап - Розробка технічного звіту про обстеження конструкції будівлі сертифікованим інженером
При проходженні "спрощеної" процедури оформлення об'єктів самовільного будівництва, обов'язковим етапом є розробка технічного звіту про обстеження конструкції будівлі. Його завдання відобразити відповідність об'єкта діючим будівельним нормам, для подальшої можливості введення об'єкта в експлуатацію. Технічний звіт розробляє організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. (Згідно із Законом України "
Про регулювання містобудівної діяльності
" № 3038-VI від 17 лютого 2011 року).
3 етап - Реєстрація декларації про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України "
Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів
" № 461 від 13 квітня 2011 року.
Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого будинку. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року "
Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461
" - декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в
Реєстрі дозвільних документів
із зазначенням дати реєстрації.
4 етап - Отримання документа про присвоєння поштової адреси новому об’єкту будівництва (Для садового/дачного будинку – кооперативом видається довідка. Для житлового будинку - органами місцевої влади видається рішення)
Після введення в експлуатацію побудованого будинку, йому необхідно присвоїти поштову адресу, для можливості проведення реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Але є винятки - у разі, коли у земельної ділянки вже є адреса і вона зареєстрована у реєстрі, тоді присвоєння адреси вже не потрібно. Згідно "
Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень
", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.
5 етап - Реєстрація права власності на будинок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру
Відповідно до "
Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень
", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.
Реєстрація права власності означає, що Ваш будинок зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.
Необхідні документи:
- Документ про право власності на земельну ділянку.
- Паспорт та ідентифікаційний код власника.
3Будинки із загальною площею до 300 квадратних метрів, побудовані після 09 квітня 2015 року та по сьогоднішній день або будинки, які тільки планують будувати
Згідно із Законом України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - діє "загальна" процедура оформлення будівництва на об’єкт нерухомості.Ціни і терміни
Київ
від 28 500 грн.
від 1 місяця
Київська область
від 20 500 грн.
від 1 місяця
1 етап - Розробка топографічної зйомки геодезистом (для Києва і деяких районів Київської області), або отримання викопіювання з генерального плану території в органах місцевої влади, або у відділі районної архітектури (для Київської області)
Почати оформлення необхідно з розробки геодезистом топографічної зйомки. Це документ, в якому відображено план місцевості з повною інформацією про неї, зазначенням відстані між розташованими на ній об’єктами і межами земельної ділянки.
Топографічна зйомка або викопіювання з генерального плану подаються разом з ескізом намірів будівництва у відділ районної архітектури (якщо об’єкт знаходиться в Київській області), або в Департамент містобудування та архітектури м. Києва (якщо об’єкт знаходиться в Києві), для подальшого отримання будівельного паспорта.
2 етап - Розробка ескізу намірів будівництва
Задача ескізу - відображати заплановане будівництво, із зазначенням розташування будинку на ділянці, поверхових планів і зовнішнього вигляду фасаду, для його подальшого розгляду у відділі архітектури та отримання будівельного паспорта. Ескіз розробляється архітектором або самостійно.
3 етап - Отримання будівельного паспорту у відділі архітектури
Відповідно до "
Порядку видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки
", затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва і житлово-комунального господарства України №103 від 05 липня 2011 року.
Будівельний паспорт - визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва будинку. Його видача означає, що запланований будинок відповідає будівельним нормам. Він необхідний для заповнення вихідних даних в повідомлення на початок будівельних робіт.
4 етап - Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт в архітектурно-будівельної інспекції
Відповідно до постанови Кабінету міністрів України "
Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт
" № 466 від 13 квітня 2011 року.
Зареєстроване повідомлення є дозволом на будівництво. Для проведення реєстрації його необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після розгляду повідомлення, йому присвоюється серія та номер, які можна перевірити в
Реєстрі дозвільних документів
із зазначенням дати реєстрації.
5 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером
Відповідно до "
Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна
", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.
Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри будинку і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до змін в "
Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна
", затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 658 від 28 грудня 2012 року.
6 етап - Реєстрація декларації про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України "
Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів
" № 461 від 13 квітня 2011 року.
Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого будинку. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року "
Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461
" - декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в
Реєстрі дозвільних документів
із зазначенням дати реєстрації.
7 етап - Отримання документа про присвоєння поштової адреси новому об’єкту будівництва (Для садового/дачного будинку – кооперативом видається довідка. Для житлового будинку - органами місцевої влади видається рішення)
Після введення в експлуатацію побудованого будинку, йому необхідно присвоїти поштову адресу, для можливості проведення реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Але є винятки - у разі, коли у земельної ділянки вже є адреса і вона зареєстрована у реєстрі, тоді присвоєння адреси вже не потрібно. Згідно "
Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень
", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.
8 етап - Реєстрація права власності на будинок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру
Відповідно до "
Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень
", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.
Реєстрація права власності означає, що Ваш будинок зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.
Необхідні документи:
- Ескіз намірів будівництва (якщо є в наявності).
- Документ про право власності на земельну ділянку.
- Технический паспорт (при наличии).
- Паспорт и идентификационный код собственника.
4Будинки із загальною площею, від 300 до 500 квадратних метрів, побудовані з 05 серпня 1992 року по сьогоднішній день або будинки, які тільки планують будуватися.
Згідно із Законом України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - діє "загальна" процедура оформлення будівництва на об’єкт нерухомості.Ціни і терміни
Київ
від 28 500 грн.
від 1 місяця
Київська область
від 20 500 грн.
від 1 місяця
1 етап - Розробка топографічної зйомки геодезистом (для Києва і деяких районів Київської області).
Почати оформлення необхідно з розробки геодезистом топографічної зйомки. Це документ, в якому відображено план місцевості з повною інформацією про неї, зазначенням відстані між розташованими на ній об’єктами і межами земельної ділянки.
або отримання викопіювання з генерального плану території в органах місцевої влади, або у відділі районної архітектури (для Київської області).
Топографічна зйомка або викопіювання з генерального плану подаються разом з ескізом намірів будівництва у відділ районної архітектури (якщо об’єкт знаходиться в Київській області), або в Департамент містобудування та архітектури м. Києва (якщо об’єкт знаходиться в Києві), для подальшого отримання будівельного паспорта.
2 етап - Розробка ескізу намірів будівництва.
Задача ескізу - відображати заплановане будівництво, із зазначенням розташування будинку на ділянці, поверхових планів і зовнішнього вигляду фасаду, для його подальшого розгляду у відділі архітектури та отримання будівельного паспорта. Ескіз розробляється архітектором або самостійно.
3 етап - Отримання будівельного паспорту у відділі архітектури.
Відповідно до "Порядку видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки", затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва і житлово-комунального господарства України №103 від 05 липня 2011 року.
Будівельний паспорт - визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва будинку. Його видача означає, що запланований будинок відповідає будівельним нормам. Він необхідний для заповнення вихідних даних в повідомлення на початок будівельних робіт.
4 етап - Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт в архітектурно-будівельної інспекції.
Відповідно до постанови Кабінету міністрів України "Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт" № 466 від 13 квітня 2011 року.
Зареєстроване повідомлення є дозволом на будівництво. Для проведення реєстрації його необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після розгляду повідомлення, йому присвоюється серія та номер, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.
5 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером.
Відповідно до "Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.
Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри будинку і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. (Відповідно до "Змін в Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна", затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 658 від 28 грудня 2012 року.
6 етап - Укладення договору про пайову участь в будівництві від Департаменту економіки та інвестування при місцевій адміністрації.
(При будівництві будинку, загальна площа якого перевищує 300 кв.м, необхідно оплачувати податок - пайова участь в інфраструктуру міста або села. Починаючи з 01.01.2020 року податок пайової участі для житлових будинків становитиме 2% розраховується відповідно з основними показниками вартості спорудження житла по регіонах України, затвердженими державними органами, а з 01.01.2021 року оплата пайової участі скасовується повністю. Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17 лютого 2011 року).7 етап - Реєстрація декларації про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції.
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України "Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів" № 461 від 13 квітня 2011 року.
Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого будинку. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року "Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461" - декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.
8 етап - Отримання документа про присвоєння поштової адреси новому об’єкту будівництва (Для садового/дачного будинку – кооперативом видається довідка. Для житлового будинку - органами місцевої влади видається рішення).
Після введення в експлуатацію побудованого будинку, йому необхідно присвоїти поштову адресу, для можливості проведення реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Але є винятки - у разі, коли у земельної ділянки вже є адреса і вона зареєстрована у реєстрі, тоді присвоєння адреси вже не потрібно. Згідно "Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.
9 етап - Реєстрація права власності на будинок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру.
Відповідно до "Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.
Реєстрація права власності означає, що Ваш будинок зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.
Необхідні документи:
- Ескіз намірів будівництва (якщо є в наявності).
- Документ про право власності на земельну ділянку.
- Технічний паспорт (якщо є в наявності).
- Паспорт та ідентифікаційний код власника.
5Будинки із загальною площею, що перевищує 500 квадратних метрів, побудовані з 05 серпня 1992 року по сьогоднішній день або будинки, які тільки планують будувати
Згідно із Законом України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - діє "загальна" процедура оформлення будинків із загальною площею, що перевищує 300 квадратних метрів. Так само і в цьому випадку не важливо, побудували Ви будинок самовільно після 05 серпня 1992 року, або тільки плануєте будівництво, процедура оформлення буде одна і та ж сама.
Ціни і терміни
Київ
від 28 500 грн.
від 1 місяця
Київська область
від 20 500 грн.
від 1 місяця
1 етап - Розробка топографічної зйомки геодезистом
Почати оформлення необхідно з розробки геодезистом топографічної зйомки. Це документ, в якому відображено план місцевості з повною інформацією про неї, зазначенням відстаней між розташованими на ній об'єктами і межами земельної ділянки. Топографічна зйомка подається разом з містобудівним розрахунком до відділу районної архітектури (якщо об'єкт знаходиться в Київській області) або до Департаменту містобудування та архітектури м. Києва (якщо об'єкт знаходиться в Києві), для подальшого отримання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки.
2 етап - Розробка передпроектних пропозицій архітектором
Передпроектні пропозиції відображають техніко-економічні показники запланованого будівництва і умови ув'язки його з існуючою забудовою з дотриманням будівельних норм і інші параметри. Передпроектні пропозиції необхідні для розгляду відділом архітектури питання видачі містобудівних умов і обмежень.
3 етап - Отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки у відділі архітектури
Містобудівні умови і обмеження - документ, який містить в собі комплекс вимог до проектування і будівництва відносно поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки та інші вимоги до об'єктів будівництва. Видає цей документ місцевий орган архітектури на будівництво житлових приватних будинків більше 300 кв.м. і нежитлових комерційних об'єктів, незалежно від площі та інших параметрів. Отримання містобудівних умов та обмежень - обов'язкова умова для подальшого отримання дозволу на будівництво. Відповідно до Закону України "
Про регулювання містобудівної діяльності
" № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.
4 етап - Розробка проекту архітектора
Будівництво будинків із загальною площею, що перевищує 300 кв. м., проводиться на підставі розробленого архітектором проекту. Це документація, що містить архітектурні рішення в об’ємі, необхідному для розробки документації для будівництва об’єктів, в проектуванні яких необхідна участь архітектора. Відповідно до "
Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів
", затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 16.05.2011 року.
5 етап - Отримання документів про авторський і технічний нагляд
Разом з проектом архітектора, знадобляться і документи про авторський та технічний нагляд. Це наказ на відповідального за проведення авторського нагляду (архітектора), а також договір, копія сертифіката інженера і наказ на відповідального інженера за проведення технічного нагляду. Згідно постанови Кабінету Міністрів України "
Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури
" № 903 від 11 липня 2007 року.
6 етап - Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт в архітектурно-будівельній інспекції
Згідно Постанови Кабінету Міністрів України "
Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт
" №466 від 13 квітня 2011 року.
Зареєстроване повідомлення є дозволом на будівництво. Для проведення реєстрації його необхідно заповнити і подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після розгляду повідомлення, йому присвоюється серія і номер, які можна перевірити в
Реєстрі дозвільних документів
з вказівкою дати реєстрації.
7 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером
Відповідно до "
Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна
", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.
Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри будинку і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до змін в "
Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна
", затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 658 від 28 грудня 2012 року.
8 етап - Укладення договору про пайову участь в будівництві від Департаменту економіки та інвестування при місцевій адміністрації
(При будівництві будинку, загальна площа якого перевищує 300 кв.м, необхідно оплачувати податок - пайова участь в інфраструктуру міста або села. Починаючи з 01.01.2020 року податок пайової участі для житлових будинків становитиме 2% розраховується відповідно з основними показниками вартості спорудження житла по регіонах України, затвердженими державними органами, а з 01.01.2021 року оплата пайової участі скасовується повністю. Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17 лютого 2011 року).9 етап - Реєстрація декларації про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України "
Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів
" № 461 від 13 квітня 2011 року.
Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого будинку. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року "
Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461
" - декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в
Реєстрі дозвільних документів
із зазначенням дати реєстрації.
10 етап - Отримання документа про присвоєння поштової адреси новому об’єкту будівництва (Для садового/дачного будинку – кооперативом видається довідка. Для житлового будинку - органами місцевої влади видається рішення)
Після введення в експлуатацію побудованого будинку, йому необхідно присвоїти поштову адресу, для можливості проведення реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Але є винятки - у разі, коли у земельної ділянки вже є адреса і вона зареєстрована у реєстрі, тоді присвоєння адреси вже не потрібно. Згідно "
Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень
", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.
11 етап - Реєстрація права власності на будинок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру
Відповідно до "
Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень
", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.
Реєстрація права власності означає, що Ваш будинок зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.
Необхідні документи:
- Проект будівництва (за наявності).
- Документ про право власності на земельну ділянку.
- Технічний паспорт (при наявності).
- Паспорт та ідентифікаційний код власника.
Документи для узаконення будинку
Узаконити побудований будинок простіше, якщо власник вчасно оформляє всі для цього необхідні дозвільні документи. Якщо Ви хочете оформити об'єкт нерухомості без документів, тоді будьте готові зіткнутися з можливими складнощами. Хочете, щоб легалізація будинку пройшла швидко і без проблем? Звертайтеся до фахівців DOZVIL!
Розглянемо, які потрібні документи для узаконення будинку:
- паспорт та ідентифікаційний код власника (для всіх співвласників);
- документи про право власності на земельну ділянку; документи про право власності на будинок (у разі його реконструкції);
- технічний паспорт (при наявності);
- проект будівництва або ескіз намірів будівництва (при наявності).
Узаконення дачного і садового будинку
Кожна земельна ділянка має певне цільове призначення, від чого залежить вид об'єкта будівництва на цій ділянці. На садовій ділянці можна звести тільки садовий будинок, а дачна ділянка призначена для побудови тільки дачного будинку. Садовий будинок призначений для сезонної експлуатації і вважається нежитловим, відповідно, в ньому не можна прописатися. На дачі можна проживати, так як будинок використовується для заміського відпочинку цілий рік.
Якщо ви хочете легалізувати будинок на дачній ділянці або садовій, то обидві процедури будуть ідентичними. Однак, якщо зведений об'єкт не відповідає цільовому призначенню ділянки, тоді в процесі узаконення можуть виникнути труднощі.
Скільки коштує узаконити будинок?
Ціна узаконення будинку не є фіксованою і залежить від наступних чинників:
- місця розташування земельної ділянки;
- площі об'єкта;
- року спорудження будинку;
- наявності необхідної технічної документації і т.д.
Якщо Ваш будинок побудований без дозволу на будівництво або використовується без декларації про готовність будинку до експлуатації, Ви можете звернутися до фахівців DOZVIL і узаконити свій будинок в найкоротші терміни.
Вартість узаконення будинків в Києві - від 28 500 грн., в Київській обл - від 20 500 грн.
Перевага узаконення будинку з DOZVIL
У юридичній компанії DOZVIL ви можете узаконити будівництво приватного будинку без зайвих проблем, замовивши послугу "під ключ". Досвідчені фахівці детально проконсультують і запропонують короткий шлях вирішення Вашого питання.
Якщо Вас цікавить узаконити перепланування або як узаконити реконструкцію, читайте детальну інформацію на нашому сайті.
Основні переваги DOZVIL:
- Безкоштовна консультація. Оплата відбувається безпосередньо за оформлення документів.
- Можливість поетапної оплати. Клієнт має право оплачувати кожен етап виконаної роботи.
- Укладання договору. Перед початком роботи обов'язково укладається договір - процес оформлення відбувається тільки законним шляхом.
- Вирішення питань будь-якої складності. Досвідчені фахівці допоможуть Вам з узаконенням нерухомості будь-якої складності.
Давно хотіли узаконити будинок? З юристами DOZVIL Ви можете пройти процедуру за короткий термін!
Відео відгуки про нас
Відео відгуки про нас