Узаконити прибудову | Отримання дозволу на прибудову | 2024 | Київ та Київська обл

пн. - пт.: 09:00 - 18:00

сб. - нд.: за домовленістю

profile icon
  • У вас ще немає нових сповіщень
profile
Узаконити прибудову в  Києві та Київській області в 2024 році

Узаконити прибудову в Києві та Київській області в 2024 році

Вартість в Києві - від 28 500 грн., в Київській області - від 20 500 грн.

Будь-який об'єкт нерухомості під час реконструкції з прибудовою, повинен мати дозвільні документи на будівництво. Якщо Ви звели прибудову до приватного будинку або нежитлового будинку, її слід узаконити. В іншому випадку, цей об'єкт нерухомості буде вважатися самовільно побудованим. 
Хочете знати, як узаконити прибудову в Україні? Зверніться до фахівців юридичної компанії DOZVIL і замовте безкоштовну консультацію. 

Що таке прибудова до об'єкта нерухомості? 

Прибудова - це частина будівлі, зведена за межами її несучих конструкцій, яка має одну або кілька загальних несучих стін. Прибудова може бути до житлової або нежитлової нерухомості, в залежності від функціонального призначення основного об'єкта. 
Процедура легалізації прибудови залежить від багатьох нюансів. Наприклад, зведений балкон на першому поверсі до квартири також вважається прибудовою, але в процесі його оформлення є певні складності. Також до прибудов можна віднести: ганок, навіс, веранду, сходи і т.д. Вибір процедури реєстрації прибудови до будинку залежить від наступних факторів: 
  • капітальна прибудова чи ні; 
  • рік будівництва; 
  • площа прибудови, 
  • і т.д. 
Капітальні об'єкти оформляються за загальною процедурою будівництва - з отриманням дозвільних документів на прибудову. Некапітальні об'єкти не потребують оформлення.
Якщо Ви пропустили оформлення дозволу на будівництво і самовільно звели прибудову до будинку, нежитлового будинку (магазину, складського, офісного або промислового приміщення і т.д), хочете отримати введення об'єкта в експлуатацію та оформити документи на Ваш об'єкт, тоді компанія DOZVIL, зможе Вам в цьому допомогти. 
Із зазначеної нижче інформації, Ви зможете дізнатися про процедуру оформлення Вашої прибудови, чи підійде для Вашого об'єкту будівельна амністія, про експлуатацію таких об'єктів, а також про те чому потрібно оформити прибудову. 

Порядок і етапи оформлення прибудови до об'єктів нерухомості 

Процедура оформлення прибудови залежить від основних характеристик об'єкта. При необхідності оформити прибудову до будинку або будівлі, в першу чергу звертається увага на рік зведення, місце розташування та загальну площу об'єкта. 
Також процедура оформлення залежить і від типу об'єкта, до якого планується прибудова - до нежитлового будинку, до дачного будинку, садового або житлового і т.д. Наприклад оформити прибудову до багатоквартирного будинку нежитлового приміщення або прибудову до квартири балкона на першому поверсі теоретично можливо, однак цей процес відноситься до проблемних, оскільки фактично неможливо отримати у власність або користування земельну ділянку на прибудинковій території. А згідно із законодавством України, будівництво об'єктів нерухомості можливо лише на земельних ділянках, при наявності у власника прибудови документів про право власності або оренди на землю. 

Існує декілька процедур оформлення об’єктів самовільного будівництва, для того, щоб зрозуміти, яка підходить для Вашого об’єкта, потрібно визначити до якого варіанту він відноситься:

1Прибудови до житлових, дачних або садових будинків загальною площею до 500 кв.м, побудовані з 05 серпня 1992 року по 09 квітня 2015 року

Згідно з Законом України " Про внесення зміни до пункту 9 розділу V Прикінцеві положення Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, щодо продовження терміну прийняття в експлуатацію об’єктів будівництва, збудованих без дозволу на виконання будівельних робіт " № 2363-VIII від 22 березня 2018 року - визначені законом об'єкти підпадають під так звану "Будівельну амністію", тобто діє спрощена процедура оформлення будівництва об'єктів нерухомості.

Ціни і терміни

Київ

від 28 500 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 20 500 грн.
від 1 місяця

1 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Відповідно до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об’єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до змін в " Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 658 від 28 грудня 2012 року.

2 етап - Розробка технічного звіту про обстеження конструкції будівлі сертифікованим інженером

При проходженні "спрощеної" процедури оформлення об'єктів самовільного будівництва, обов'язковим етапом є розробка технічного звіту про обстеження конструкції будівлі. Його завдання відобразити відповідність об'єкта діючим будівельним нормам, для подальшої можливості введення об'єкта в експлуатацію. Технічний звіт розробляє організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Згідно із Законом України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.

3 етап - Реєстрація декларації про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України " Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів " № 461 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого обєкту. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року " Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 " - декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

4 етап - Реєстрація права власності на будинок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Відповідно до " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об’єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Документ про право власності на земельну ділянку.
  2. Документ про право власності на будинок.
  3. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

2Прибудови до житлових, дачних або садових будинків загальною площею до 500 кв.м, побудовані з 05 серпня 1992 року по сьогоднішній день

Згідно із Законом України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - діє «загальна» процедура оформлення будівництва об'єктів нерухомості.

Ціни і терміни

Київ

від 28 500 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 20 500 грн.
від 1 місяця

1 етап - Розробка топографічної зйомки геодезистом (для Києва і деяких районів Київської області), або отримання викопіювання з генерального плану території в органах місцевої влади, або у відділі районної архітектури (для Київської області)

Почати оформлення необхідно з розробки геодезистом топографічної зйомки. Це документ, в якому відображено план місцевості з повною інформацією про неї, зазначенням відстані між розташованими на ній об’єктами і межами земельної ділянки.

Топографічна зйомка або викопіювання з генерального плану подаються разом з ескізом намірів будівництва у відділ районної архітектури (якщо об’єкт знаходиться в Київській області), або в Департамент містобудування та архітектури м. Києва (якщо об’єкт знаходиться в Києві), для подальшого отримання будівельного паспорта.

2 етап - Розробка ескізу намірів будівництва

Задача ескізу - відображати заплановане будівництво, із зазначенням розташування об’єкту на ділянці, поверхових планів і зовнішнього вигляду фасаду, для його подальшого розгляду у відділі архітектури та отримання будівельного паспорта. Ескіз розробляється архітектором або самостійно.

3 етап - Отримання будівельного паспорту у відділі архітектури

Відповідно до " Порядку видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки ", затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва і житлово-комунального господарства України №103 від 05 липня 2011 року.

Будівельний паспорт - визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва об’єкту. Його видача означає, що запланований будинок відповідає будівельним нормам. Він необхідний для заповнення вихідних даних в повідомлення на початок будівельних робіт.

4 етап - Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт в архітектурно-будівельної інспекції

Відповідно до постанови Кабінету міністрів України " Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт " № 466 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстроване повідомлення є дозволом на будівництво. Для проведення реєстрації його необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після розгляду повідомлення, йому присвоюється серія та номер, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

5 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Відповідно до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об’єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до змін в " Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 658 від 28 грудня 2012 року.

6 етап - Реєстрація декларації про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України " Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів " № 461 від 13 квітня 2011 року.

(Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого об’єкту. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року " Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 " - декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

7 етап - Реєстрація права власності на будинок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Відповідно до " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об’єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Ескіз намірів будівництва (якщо є в наявності).
  2. Документ про право власності на земельну ділянку.
  3. Документ про право власності на будинок.
  4. Технічний паспорт (якщо є в наявності).
  5. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

3Прибудови до житлових, дачних або садових будинків загальною площею понад 500 кв.м, побудовані з 05 серпня 1992 року по сьогоднішній день

Згідно із Законом України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - діє "загальна" процедура оформлення будівництва об'єктів нерухомості.

Ціни і терміни

Київ

від 28 500 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 20 500 грн.
від 1 місяця

1 етап - Розробка топографічної зйомки геодезистом

Почати оформлення необхідно з розробки геодезистом топографічної зйомки. Це документ, в якому відображено план місцевості з повною інформацією про неї, зазначенням відстаней між розташованими на ній об'єктами і межами земельної ділянки. Топографічна зйомка подається разом з містобудівним розрахунком до відділу районної архітектури (якщо об'єкт знаходиться в Київській області) або до Департаменту містобудування та архітектури м. Києва (якщо об'єкт знаходиться в Києві), для подальшого отримання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки.

2 етап - Розробка передпроектних пропозицій архітектором

Передпроектні пропозиції відображають техніко-економічні показники запланованого будівництва і умови ув'язки його з існуючою забудовою з дотриманням будівельних норм і інші параметри. Передпроектні пропозиції необхідні для розгляду відділом архітектури питання видачі містобудівних умов і обмежень.

3 етап - Отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки у відділі архітектури

Містобудівні умови і обмеження - документ, який містить в собі комплекс вимог до проектування і будівництва відносно поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки та інші вимоги до об'єктів будівництва. Видає цей документ місцевий орган архітектури на будівництво житлових приватних будинків більше 300 кв.м. і нежитлових комерційних об'єктів, незалежно від площі та інших параметрів. Отримання містобудівних умов та обмежень - обов'язкова умова для подальшого отримання дозволу на будівництво. Відповідно до Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.

4 етап - Розробка проекту архітектора

Будівництво будинків із загальною площею, що перевищує 300 кв. м. та прибудов до них, проводиться на підставі розробленого архітектором проекту. Це документація, що містить архітектурні рішення в об’ємі, необхідному для розробки документації для будівництва об’єктів, в проектуванні яких необхідна участь архітектора. Відповідно до " Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів ", затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 від 16.05.2011 року.

5 етап - Отримання документів про авторський і технічний нагляд

Разом з проектом архітектора, знадобляться і документи про авторський та технічний нагляд. Це наказ на відповідального за проведення авторського нагляду (архітектора), а також договір, копія сертифіката інженера і наказ на відповідального інженера за проведення технічного нагляду. Згідно постанови Кабінету Міністрів України " Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури " № 903 від 11 липня 2007 року.

6 етап - Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України " Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт " №466 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстроване повідомлення є дозволом на будівництво. Для проведення реєстрації його необхідно заповнити і подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після розгляду повідомлення, йому присвоюється серія і номер, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів з вказівкою дати реєстрації.

7 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Відповідно до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об’єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до змін в " Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України» № 658 від 28 грудня 2012 року.

8 етап - Укладення договору про пайову участь в будівництві від Департаменту економіки та інвестування при місцевій адміністрації

(При будівництві будинку, загальна площа якого перевищує 300 кв.м, необхідно оплачувати податок - пайова участь в інфраструктуру міста або села. Починаючи з 01.01.2020 року податок пайової участі для житлових будинків становитиме 2% розраховується відповідно з основними показниками вартості спорудження житла по регіонах України, затвердженими державними органами, а з 01.01.2021 року оплата пайової участі скасовується повністю. Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17 лютого 2011 року).

9 етап - Реєстрація декларації про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України " Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів " № 461 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого об’єкту. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року " Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 " - декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

10 етап - Реєстрація права власності на будинок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Відповідно до " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об’єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Проект будівництва (за наявності).
  2. Документ про право власності на земельну ділянку.
  3. Документ про право власності на будівлю.
  4. Технічний паспорт (при наявності).
  5. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

4Прибудови до нежитлових будівель СС1 класу наслідків (магазини, складські, офісні або промислові будівлі тощо), зведені самовільно чи тільки планують будуватися

Всі об'єкти будівництва діляться на класи наслідків: СС1 - незначні наслідки, СС2 - середні наслідки, СС3 - значні наслідки. Клас наслідків визначає складність об'єкта та процедуру його оформлення. Самі класи наслідків встановлює архітектор. Раніше, до вступу в силу змін до Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року – існувало п'ять категорій складності будівництва. Але 10 червня 2017 року, категорії складності скасували і замінили їх трьома класами наслідків (СС1, СС2 і СС3), відповідно до Закону України " Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності " № 1817 VIІІ від 17 січня 2017 року.

Об'єкти СС1 класу наслідків (Незначні наслідки). До таких об'єктів належать: житлові будинки до чотирьох поверхів, а також об'єкти з рівнем можливої ​​небезпеки для здоров'я і життя 50 осіб, які перебувають постійно на даному об'єкті, або 100 осіб, якщо вони перебувають періодично на об'єкті.

Ціни і терміни

Київ

індивідуально
від 1 місяця

Київська область

індивідуально
від 1 місяця

1 етап - Розробка топографічної зйомки геодезистом

Почати оформлення необхідно з розробки геодезистом топографічної зйомки. Це документ, в якому відображено план місцевості з повною інформацією про неї, зазначенням відстаней між розташованими на ній об'єктами і межами земельної ділянки. Топографічна зйомка подається разом з містобудівним розрахунком до відділу районної архітектури (якщо об'єкт знаходиться в Київській області) або до Департаменту містобудування та архітектури м. Києва (якщо об'єкт знаходиться в Києві), для подальшого отримання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки.

2 етап - Розробка передпроектних пропозицій архітектором

Передпроектні пропозиції відображають техніко-економічні показники запланованого будівництва і умови ув'язки його з існуючою забудовою з дотриманням будівельних норм і інші параметри. Передпроектні пропозиції необхідні для розгляду відділом архітектури питання видачі містобудівних умов і обмежень.

3 етап - Отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки у відділі архітектури

Містобудівні умови і обмеження - документ, який містить в собі комплекс вимог до проектування і будівництва відносно поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки та інші вимоги до об'єктів будівництва. Видає цей документ місцевий орган архітектури на будівництво житлових приватних будинків більше 300 кв.м. і нежитлових комерційних об'єктів, незалежно від площі та інших параметрів. Отримання містобудівних умов та обмежень - обов'язкова умова для подальшого отримання дозволу на будівництво. Відповідно до Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.

4 етап - Розробка проекту архітектора

Будівництво об’єктів СС1 класу відповідальності та прибудов до них, проводиться на підставі розробленого архітектором проекту. Це документація, що містить архітектурні рішення в об’ємі, необхідному для розробки документації для будівництва об’єктів, в проектуванні яких необхідна участь архітектора. Відповідно до " Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів ", затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 від 16.05.2011 року.

5 етап - Отримання документів про авторський і технічний нагляд

Разом з проектом архітектора, знадобляться і документи про авторський та технічний нагляд. Це наказ на відповідального за проведення авторського нагляду (архітектора), а також договір, копія сертифіката інженера і наказ на відповідального інженера за проведення технічного нагляду. Згідно постанови Кабінету Міністрів України " Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури " № 903 від 11 липня 2007 року.

6 етап - Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України " Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт " №466 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстроване повідомлення є дозволом на будівництво. Для проведення реєстрації його необхідно заповнити і подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після розгляду повідомлення, йому присвоюється серія і номер, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів з вказівкою дати реєстрації.

7 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером.

Відповідно до "Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об’єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до змін в "Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна", затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 658 від 28 грудня 2012 року.

8 етап - Укладення договору про пайову участь в будівництві від Департаменту економіки та інвестування при місцевій адміністрації

(При будівництві об'єктів СС1 класу відповідальності і прибудов до них, необхідно оплачувати податок - пайова участь в інфраструктуру міста або села. Починаючи з 01.01.2020 року податок пайової участі для нежитлових об'єктів становитиме 4% від вартості будівництва, а для промислових об'єктів - 0 %. Починаючи з 01.01.2021 року оплата пайової участі скасовується повністю. Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.

9 етап - Реєстрація декларації про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України " Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів " № 461 від 13 квітня 2011 року .

Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого об’єкту. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року " Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 " - декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

10 етап - Реєстрація права власності на будинок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Відповідно до " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об’єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Проект будівництва (за наявності).
  2. Документ про право власності на земельну ділянку.
  3. Документ про право власності на будівлю.
  4. Технічний паспорт (при наявності).
  5. Документи власника (паспорт та ідентифікаційний код фізичної особи або установчі документи юридичної особи).

5Прибудови до нежитлових будівель СС2 і СС3 класу наслідків (житлові і промислові комплекси і тощо), побудовані самовільно чи тільки планують будуватися

Всі об'єкти будівництва діляться на класи наслідків: СС1 - незначні наслідки, СС2 - середні наслідки, СС3 - значні наслідки. Клас наслідків визначає складність об'єкта та процедуру його оформлення. Самі класи наслідків встановлює архітектор. Раніше, до вступу в силу змін до Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - існувало п'ять категорій складності будівництва. Але 10 червня 2017 року, категорії складності скасували і замінили їх трьома класами наслідків (СС1, СС2 і СС3), відповідно до Закону України " Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності " № 1817 VIІІ від 17 січня 2017 року.

Об'єкти СС2 класу наслідків (Середні наслідки). До таких об'єктів належать: об'єкти промисловості, об'єкти гідро- і теплоенергетики, потужністю не менше 1 млн. кВт., розподільні системи електромереж високої напруги, ємкості для нафти і нафтопродуктів, дороги і автомагістралі, злітні смуги, мости і тунелі протяжністю менше 1000 м, канатні дороги, вокзали, аеровокзали, вертолітні станції, магістральні трубопроводи, великі готелі та гуртожитки, об'єкти водопроводу і каналізації промислових підприємств і населених пунктів, будови видовищних і спортивних підприємств, підприємств торгівлі, підприємств громадського харчування, служби побуту, установи охорони здоров'я, будинки та споруди центральних складів для забезпечення життєвих потреб населення, склади особливо цінного обладнання і матеріалів, військові склади, житлові, громадські або багатофункціональні будівлі висотою до 100 м.

Об'єкти СС3 класу наслідків (Значні наслідки). До таких об'єктів належать: пам'ятки культурної спадщини, об'єкти підвищеної небезпеки, житлові будинки, що перевищують 100 метрів, будівлі з рівнем можливої ​​небезпеки для людей понад 400 осіб, які постійно перебувають на об'єкті.

Ціни і терміни

Київ

індивідуально
від 1 місяця

Київська область

індивідуально
від 1 місяця

Україна

індивідуально, від 6 місяців.
від 1 місяця

1 етап - Розробка топографічної зйомки геодезистом

Почати оформлення необхідно з розробки геодезистом топографічної зйомки. Це документ, в якому відображено план місцевості з повною інформацією про неї, зазначенням відстаней між розташованими на ній об'єктами і межами земельної ділянки. Топографічна зйомка подається разом з містобудівним розрахунком до відділу районної архітектури (якщо об'єкт знаходиться в Київській області) або до Департаменту містобудування та архітектури м. Києва (якщо об'єкт знаходиться в Києві), для подальшого отримання містобудівних умов обмежень забудови земельної ділянки.

2 етап - Розробка передпроектних пропозицій архітектором

Передпроектні пропозиції відображають техніко-економічні показники запланованого будівництва і умови ув'язки його з існуючою забудовою з дотриманням будівельних норм і інші параметри. Передпроектні пропозиції необхідні для розгляду відділом архітектури питання видачі містобудівних умов і обмежень.

3 етап - Отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки у відділі архітектури

Містобудівні умови і обмеження - документ, який містить в собі комплекс вимог до проектування і будівництва відносно поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки та інші вимоги до об'єктів будівництва. Видає цей документ місцевий орган архітектури на будівництво житлових приватних будинків більше 300 кв.м. і нежитлових комерційних об'єктів, незалежно від площі та інших параметрів. Отримання містобудівних умов та обмежень - обов'язкова умова для подальшого отримання дозволу на будівництво. Відповідно до Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.

4 етап - Розробка проекту архітектора

Будівництво об’єктів СС2 і СС3 класу відповідальності та прибудов до них, проводиться на підставі розробленого архітектором проекту. Це документація, що містить архітектурні рішення в об’ємі, необхідному для розробки документації для будівництва об’єктів, в проектуванні яких необхідна участь архітектора. Відповідно до " Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів ", затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 від 16 травня 2011 року.

5 етап - Проходження експертизи проекту в спеціалізованій експертній організації

Розроблений архітектором проект, підлягає проходженню експертизи, передбаченої для будівництва об'єктів СС2 і СС3 класу відповідальності і прибудов до них. Експертиза проекту - підтверджує, що запланований об'єкт відповідає будівельним нормам. Згідно змінам до " Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи ", затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 403 від 07 червня 2017 року.

6 етап - Отримання документів про авторський та технічний нагляд

Разом з проектом архітектора, знадобляться і документи про авторський та технічний нагляд. Це наказ на відповідального за проведення авторського нагляду (архітектора), а також договір, копія сертифіката інженера і наказ на відповідального інженера за проведення технічного нагляду. Згідно постанови Кабінету Міністрів України " Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури " № 903 від 11 липня 2007 року.

7 етап - Отримання документів генерального підрядника

Генеральний підрядник - це компанія яка виконує будівельні роботи і відповідає за якість їх проведення. До документів генерального підряду відносяться - договір, копія будівельної ліцензії та наказ на відповідального за проведення будівельних робіт. Згідно Постанови " Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві " № 668 від 01 серпня 2005 року.

8 етап - Отримання дозволу на початок будівельних робіт в архітектурно-будівельної інспекції

Згідно постанови Кабінету міністрів України " Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт " № 466 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстрований дозвіл є документом, який дає право законним чином проводити будівельні роботи. Для проведення його реєстрації, необхідно заповнити та подати пакет документів до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після їх розгляду, видається дозвіл на початок будівельних робіт, йому присвоюється серія та номер, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

9 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером


Технічний паспорт - це документ, в якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата побудови, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об'єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якій в штаті співробітників є сертифікований інженер. Згідно змін до Інструкції " Про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 658 від 28 грудня 2012 року.

10 етап - Укладення договору про пайову участь в будівництві від Департаменту економіки та інвестування при місцевій адміністрації

(При будівництві об'єктів СС2 і СС3 класу відповідальності, необхідно оплачувати податок - пайова участь в інфраструктуру міста або села. Починаючи з 01.01.2020 року податок пайової участі для нежитлових об'єктів становитиме 4% від вартості будівництва, а починаючи з 01.01.2021 року оплата пайової участі скасовується повністю. (згідно із Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17 лютого 2011 року)

11 етап - Отримання сертифікату про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України " Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів " № 461 від 13 квітня 2011 року.

Для проведення реєстрації та отримання сертифікату, необхідно подати пакет документів до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Виданий сертифікат можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

12 етап - Реєстрація права власності на об'єкт в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням Витягу з реєстру

Згідно " Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об'єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відобразить інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Проект будівництва (за наявності).
  2. Документ про право власності на земельну ділянку.
  3. Документ про право власності на будівлю.
  4. Технічний паспорт (при наявності).
  5. Документи власника (паспорт та ідентифікаційний код фізичної особи або установчих документів юридичної особи).

6Прибудова до багатоквартирного будинку (прибудова балкона до квартири, прибудова до нежитлового приміщення на першому поверсі тощо)

На сьогоднішній день, оформлення таких прибудов є проблемним і ось чому: в Законі України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - визначена процедура оформлення документів на будівництво об'єктів нерухомості (в нашому випадку, прибудова), в якій зазначено, що будівництво об'єктів здійснюється тільки власниками або користувачами земельних ділянок. Підтвердити право власності або користування земельною ділянкою можна тільки при наявності документів про право власності, а саме: акт на землю, свідоцтво, договір купівлі-продажу тощо, або документів про право користування: акт на землю, договір оренди тощо. Приходимо до висновку, що наявність документів на земельну ділянку, на якій Ви хочете побудувати прибудову, обов'язково. У той же час Закон України " Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку " № 417-VIІІ від 14 травня 2015 року - вказує, що земельна ділянка, яка перебуває під багатоквартирним житловим будинком, а також прилягає до нього, відноситься до прибудинкової території. А прибудинкова територія знаходиться в загальному користуванні всіх співвласників квартир в багатоквартирному будинку, і цей факт підтверджує Цивільний Кодекс України , тому виділити таку ділянку одному з користувачів, неможливо, оскільки це порушує права інших власників квартир. А без виділеної в користування або власність ділянки, оформити законно документи на таку прибудову неможливо.

Ціни і терміни

Київ

від 28 500 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 20 500 грн.
від 1 місяця

1 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Відповідно до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об’єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до змін в " Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 658 від 28 грудня 2012 року.

2 етап - Реєстрація права власності на будинок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Відповідно до " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об’єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Документ про право власності на квартиру.
  2. Технічний паспорт (якщо є в наявності).
  3. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

Документи для узаконення прибудови до будинку та інших об'єктів нерухомості 

Для того, щоб легалізувати документи на прибудову, власнику слід підготувати наступні документи: 
  • паспорт та ідентифікаційний код власника (для всіх співвласників); 
  • документи про право власності на об'єкт; 
  • документ про право власності або оренду земельної ділянки; 
  • технічний паспорт (при наявності); 
  • проект будівництва або ескіз наміру забудови (при наявності). 

Скільки коштує узаконити прибудову? 

Вартість узаконення прибудови формується для кожного об'єкта індивідуально і залежить від наступних чинників: 
  • місце розташування; 
  • року зведення споруди; 
  • загальної площі; 
  • наявності необхідної технічної документації; і т.д. 
В середньому, щоб узаконити прибудову до будинку, вартість оформлення може становити: в Києві - від 28 500 грн., в Київській області - від 20 500 грн.

Чому краще оформити прибудову з DOZVIL? 

Якщо Вам потрібно отримати дозвіл на прибудову до житлового будинку або до інших об'єктів СС1, СС2 або СС3 класу наслідків, юридична компанія DOZVIL зможе Вам в цьому допомогти. 
Основні переваги співпраці з DOZVIL: 
  • Безкоштовна консультація - оплата відбувається безпосередньо за послуги оформлення документів. 
  • Оформлення документів "під ключ" - зручна послуга, якщо немає часу самому обходити всі інстанції - співробітники компанії все зроблять за Вас. 
  • Ви не будете турбуватися за процес оформлення документів - фахівці будуть відразу повідомляти про кожен пройдений етап. 
  • Якщо у Вашій справі є ризики і нюанси, то вони обумовлюються до підписання договору. 
Не знаєте з чого почати оформлення прибудови? Замовляйте безкоштовну консультацію на сайті DOZVIL - Ваша проблема буде вирішена в найкоротший термін!

Безкоштовна консультація

залиште номер телефону і ми Вам зателефонуємо

Передзвонимо через 30 секунд

Внесемо ясність в оформленні документів на нерухомість

jurist 2_2

Євген Слободянюк юрист

jurist 3_2

Олена Синявська юрист

jurist 1_2

Руслан Жураковський юрист

Передзвонимо через 30 секунд

Внесемо ясність в оформленні документів на нерухомість

Телефон повинен починатися з нуля
(Наприклад 095, 066, 096, 073 або інші)