Узаконити гараж в Києві та Київській області

Узаконити гараж в Києві та Київській області

Оформлення права власності на гараж від 8000 грн. Строки оформлення - від 14 днів

13287
Введення гаража в експлуатацію є актуальною та затребуваною процедурою, після якої на об'єкт реєструється право власності. Але якщо гараж зведений господарським способом до 1992 року на ділянці поруч з житловим, дачним або садовим будинком, або в гаражному кооперативі, тоді легалізація гаража, не вимагає введення в експлуатацію і на нього відразу можна реєструвати право власності. 
Якщо Ваш гараж побудований у дворі багатоквартирного будинку, то оформлення на нього права власності є проблемним. Це пояснюється тим, що для приватизації гаража, необхідно, щоб у власника були документи про право власності або користування на земельну ділянку. І якщо мова йде про багатоквартирний будинок, то виділення ділянки для одного користувача буде порушенням прав інших власників квартир. Складно відразу передбачити всі нюанси, які можуть виникнути в процесі роботи, але фахівці компанії Dozvil безкоштовно Вас проконсультують та нададуть всю необхідну інформацію. Звертайтеся! 

Порядок і етапи оформлення гаража 

Оформити право власності на гараж можна кількома процедурами. Вибір тієї, яка підходить саме Вам залежить від того, де розташований гараж і якого він року побудови. Для того, щоб отримати виписку з Державного реєстру майнових прав на нерухоме майно, необхідно підготувати пакет документів, який буде відрізняєтися в залежності від процедури оформлення.

Існує декілька процедур оформлення гаражів, для того щоб зрозуміти яка підходить для Вашого об’єкта, потрібно визначити до якого з нижчезазначених варіантів він відноситься:

1Гараж на ділянці поруч з житловим або садовим будинком

Згідно із Законом України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - діє "загальна" процедура оформлення будівництва об'єктів нерухомості, до яких відноситься і гараж. Оформлення такого гаража, проводиться у вигляді господарської будівлі до будинку.

Ціни і терміни

Київ

від 8 000 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 8 000 грн.
від 1 місяця

1 етап - Розробка топографічної зйомки геодезистом (для Києва і деяких районів Київської області), або отримання викопіювання з генерального плану території в органах місцевої влади, або у відділі районної архітектури (для Київської області)

Почати оформлення необхідно з розробки геодезистом топографічної зйомки. Це документ, в якому відображено план місцевості з повною інформацією про неї, зазначенням відстані між розташованими на ній об’єктами і межами земельної ділянки.

Топографічна зйомка або викопіювання з генерального плану подаються разом з ескізом намірів будівництва у відділ районної архітектури (якщо об’єкт знаходиться в Київській області), або в Департамент містобудування та архітектури м. Києва (якщо об’єкт знаходиться в Києві), для подальшого отримання будівельного паспорта.

2 етап - Розробка ескізу намірів будівництва

Задача ескізу - відображати заплановане будівництво, із зазначенням розташування об’єкта на ділянці, поверхових планів і зовнішнього вигляду фасаду, для його подальшого розгляду у відділі архітектури та отримання будівельного паспорта. Ескіз розробляється архітектором або самостійно.

3 етап - будівельного паспорту у відділі архітектури

Відповідно до " Порядку видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки ", затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва і житлово-комунального господарства України №103 від 05 липня 2011 року.

Будівельний паспорт - визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва об’єкту. Його видача означає, що запланований об’єкт відповідає будівельним нормам. Він необхідний для заповнення вихідних даних в повідомлення на початок будівельних робіт.

4 етап - Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт в архітектурно-будівельної інспекції

Відповідно до постанови Кабінету міністрів України " Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт " № 466 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстроване повідомлення є дозволом на будівництво. Для проведення реєстрації його необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після розгляду повідомлення, йому присвоюється серія та номер, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

5 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Відповідно до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об’єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до " Змін до Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України» № 658 від 28 грудня 2012 року.

6 етап - Реєстрація декларації про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України " Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів " № 461 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого об’єкту. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року " Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 " - декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

7 етап - Реєстрація права власності на об’єкт в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Відповідно до " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об’єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Ескіз намірів будівництва (якщо є в наявності).
  2. Документ про право власності на земельну ділянку.
  3. Технічний паспорт (якщо є в наявності).
  4. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

2Гараж побудований в гаражному кооперативі

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України " Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень " № 1127 від 25 грудня 2015 року - не вимагає введення в експлуатацію, оскільки не вважається об'єктом самочинного будівництва і відразу підлягає реєстрації права власності.

Ціни і терміни

Київ

від 8 000 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 8 000 грн.
від 1 місяця

1 етап - Отримання довідки про членство в гаражному кооперативі

Необхідно звернутися в гаражний кооператив і отримати довідку про членство в кооперативі, із зазначенням року побудови гаража, а також інформацією про повну виплату пайової участі в будівництві гаража. Даний гаражний кооператив повинен бути зареєстрований в реєстрі юридичний осіб. Якщо в рамках гаражного кооперативу реєстрація права власності проводиться вперше, додатково необхідно отримати завірені гаражним кооперативом копії документів на землю (договір оренди, рішення про виділення земельної ділянки в користування тощо), а також копію статуту кооперативу.

2 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Відповідно до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об’єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до " Змін в Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України " № 658 від 28 грудня 2012 року.

3 етап - Реєстрація права власності на об’єкт в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Відповідно до " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об’єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Довідка про членство в гаражному кооперативі із зазначенням року побудови гаража, а також інформацією про повну виплату пайової участі в будівництві гаража.
  2. Завірені гаражним кооперативом копії документів на землю (договір оренди, рішення про виділення земельної ділянки в користування тощо) (при наявності).
  3. Технічний паспорт (при наявності).
  4. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

3Гараж у дворі багатоквартирного будинку

На сьогоднішній день, оформлення таких гаражів є проблемним і ось чому: в Законі України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року -визначена процедура оформлення документів на будівництво об'єктів нерухомості (в нашому випадку, гаража), в якій зазначено, що будівництво об'єктів здійснюється тільки власниками або користувачами земельних ділянок. Підтвердити право власності або користування земельною ділянкою можна тільки при наявності документів про право власності, а саме: акт на землю, свідоцтво, договір купівлі-продажу тощо, або документів про право користування: акт на землю, договір оренди тощо. Приходимо до висновку, що наявність документів на земельну ділянку є обов'язковим. Водночас Закон України " Про особливості здійснення права власності в багатоквартирному будинку " № 417-VIІІ від 14 травня 2015 роки - вказує, що земельна ділянку, яка знаходиться під багатоквартирним житловим будинком, а також прилягає до нього, відноситься до прибудинкової території. А прибудинкова територія знаходиться в загальному користуванні всіх співвласників квартир в багатоквартирному будинку, і цей факт підтверджує Цивільний Кодекс України , тому виділити таку ділянку одному з користувачів, неможливо, оскільки це порушує права інших власників квартир. А без виділеної в користування або власність ділянки, оформити законно документи на такий гараж неможливо.

Ціни і терміни

Київ

від 8 000 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 8 000 грн.
від 1 місяця

1 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Відповідно до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об’єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до змін в " Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України " № 658 від 28 грудня 2012 року.

2 етап - Реєстрація права власності на об’єкт в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Відповідно до " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об’єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Технічний паспорт на гараж (за наявності).
  2. Рішення про виділення гаражу в користування чи власність.
  3. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

Документи для оформлення гаража 

Щоб оформити право власності на гараж потрібно зібрати необхідні документи. 
Залежно від розташування, у власника повинні бути наступні документи на гараж: 
1) гараж побудований в гаражному кооперативі: 
- паспорт та ідентифікаційний код власника; 
- довідка про членство в гаражному кооперативі із зазначенням року побудови гаража, а також з інформацією про повну виплату пайової участі у будівництві гаража; 
- завірені гаражним кооперативом копії статуту та документи на землю (договір оренди, рішення про виділення земельної ділянки в користування і т.д.); 
- технічний паспорт (при наявності). 
2) гараж на ділянці поруч з житловим або садовим будинком: 
- паспорт та ідентифікаційний код власника (для всіх співвласників); 
- ескіз намірів будівництва (при наявності); 
- документ про право власності на будинок та земельну ділянку; 
- технічний паспорт (при наявності). 
3) узаконити гараж у дворі багатоквартирного будинку: 
- паспорт та ідентифікаційний код власника; 
- технічний паспорт на гараж (при наявності); 
- документи про право власності або оренди земельної ділянки. 

Скільки коштує узаконити гараж? 

Вартість приватизації гаража залежить від наступних факторів: 
- місця розташування; 
- його загальної площі; 
- наявності необхідних документів для оформлення. 
Ціна узаконення гаража: 
- в Києві та Київській області - від 8 000 гривен. 
Фахівці компанії Dozvil безкоштовно Вас проконсультують і допоможуть в оформленні документів на гараж. 

Навіщо необхідно приватизувати гараж?

Відсутність документів на гараж говорить про те, що Ви не є його власником. Якщо Ви користуєтеся таким об'єктом, то рекомендуємо оформити його найближчим часом. Тому що приватизація гаража необхідна для підтвердження на нього права власності та щоб в майбутньому з гаражем можна було здійснювати будь-які нотаріальні дії, такі як оформити договір купівлі-продажу, дарування, залишити його в спадок і т.д. Також однією з важливих причин необхідності реєстрації права власності або отримання дозволу на будівництво є штрафи за самовільне будівництво і експлуатацію гаража. Розмір штрафів встановлений на законодавчому рівні. Тому для уникнення складнощів звертайтеся в компанію Dozvil!

Переваги оформлення гаража з Dozvil 

Реєстрація гаража - це оформлення права власності на об'єкт нерухомості. Також слід зазначити, що узаконити металевий гараж можливо, навіть якщо даний об'єкт є некапітальною будовою, але має під собою фундамент. Ці та інші нюанси більш докладно можуть розповісти Вам співробітники компанії Dozvil, які мають дванадцятирічний досвід в сфері нерухомості.
Якщо Вас цікавить як узаконити перепланування, читайте інформацію на нашому сайті. 
Основні переваги співпраці з DOZVIL: 
- Безкоштовна консультація. У компанії оплата відбувається безпосередньо за послуги оформлення документів. 
- Оформлення документів "під ключ". Зручна послуга, таким чином Ви економите час, а співробітники компанії все зроблять за Вас. 
- Ви не будете турбуватися за процес оформлення документів - фахівці відразу будуть повідомляти про кожен пройдений етап. 
- Якщо у Вашій справі є ризики і нюанси, то вони обумовлюються до підписання договору. 
Якщо у Вас не оформлено право власності на гараж, то фахівці компанії розкажуть про всі можливі варіанти оформлення в кожному конкретному випадку. Записуйтеся на безкоштовну консультацію!

Безкоштовна консультація

залиште номер телефону і ми Вам зателефонуємо

Передзвонимо через 30 секунд

З радістю внесемо ясність у вирішення Вашого питання

Євген Слободянюк юрист

Руслан Жураковський юрист

Передзвонимо через 30 секунд

З радістю внесемо ясність у вирішення Вашого питання

Телефон повинен починатися з нуля
(Наприклад 095, 066, 096, 073 або інші)