Розділ будинку в Києві та Київській області

Розділ будинку в Києві та Київській області

Вартість оформлення - від 30 000 грн.

Згідно " Інструкції про проведення поділу, виділу та розрахунку частин об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України № 55 від 18 червня 2007 року - для того щоб поділити будинок, головними умовами є:
- Згода і участь всіх співвласників будинку (всі виниклі суперечки вирішуються тільки в судовому порядку).
- Наявність технічної можливості поділу будинку на кілька різних об'єктів (далеко не завжди можливо розділити будинок, особливо якщо на території земельної ділянки побудовані різні господарські споруди, право власності на які також підлягає розподілу).
- Якщо в будинку є неоформлена реконструкція, добудова або на земельній ділянці поряд з будинком є ​​самовільно збудований об'єкт (гараж, сарай і т.д.), розділити будинок неможливо, поки не буде зареєстроване право власності на всі зміни або споруди.
- Якщо будинок є предметом судового розгляду, перебуває в заставі або заарештований судом, його неможливо розділити.
Існує декілька варіантів оформлення розділу одного будинку на два різних об'єкта:
1. Поділ будинку на кілька квартир . Цей варіант оформлення використовується для розділу будинку на квартири, в разі коли немає втручання в несучі конструкції будинку.
2. Поділ будинку на кілька будинків . Цей варіант оформлення використовується для розділу будинку на кілька будинків, в разі коли немає втручання в несучі конструкції будинку.
3. Оформлення дозвільної документації на реконструкцію будинку з поділом на два і подальшим введенням в експлуатацію. Цей варіант оформлення використовується при наявності технічної можливості поділу будинку на два окремих, з втручанням в несучі конструкції будинку. Нижче Ви зможете ознайомитися з процедурою і термінами оформлення кожного варіанта детально.
Якщо Вас цікавить, як узаконити будинок, читайте інформацію на нашому сайті.

1Поділ будинку на кілька квартир

Згідно " Інструкції про проведення поділу, виділу та розрахунку частин об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України № 55 від 18 червня 2007 року - якщо виконання будівельних робіт не передбачає втручання в несучі конструкції, розділ об'єкта нерухомості проводиться на підставі висновку про технічну можливість поділу об'єкта нерухомого майна, без оформлення дозвільної документації на реконструкцію будинку.

Ціни і терміни

Київ

від 30 000 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 30 000 грн.
від 1 місяця

1 етап - Розробка технічних паспортів на квартири сертифікованим інженером

Згідно з Інструкцією " Про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об’єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до змін в " Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України " № 658 від 28 грудня 2012 року.

2 етап - Розробка висновку про технічну можливість поділу об'єкта нерухомого майна

Висновок відображає технічну можливість поділу об'єкта, із зазначенням його майбутніх параметрів після розділу. Згідно " Інструкції про проведення поділу, виділу та розрахунку часток об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України № 55 від 18 червня 2007 року.

3 етап - Підписання нотаріальної заяви про поділ будинку на квартири

Згідно " Інструкції про проведення поділу, виділу та розрахунку часток об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України № 55 від 18 червня 2007 року - необхідні заяви всіх співвласників, підписи яких засвідчуються нотаріально.

4 етап - Отримання документа про присвоєння поштової адреси новим квартирам

Для садового / дачного будинку - кооперативом видається довідка. Для житлового будинку - місцевими органами влади видається рішення. Під час поділу будинку на кілька квартир, їм необхідно присвоїти поштові адреси, для можливості проведення реєстрації права власності в Державному реєстрі прав на нерухоме майно. Згідно " Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

5 етап - Реєстрація права власності на квартири в Державному реєстрі прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Згідно " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об'єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а витяг з реєстру відобразить інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Документ про право власності на квартиру.
  2. Технічний паспорт (при наявності).
  3. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

2Поділ будинку на кілька будинків

Згідно " Інструкції про проведення поділу, виділу та розрахунку часток об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України № 55 від 18 червня 2007 року - якщо виконання будівельних робіт не передбачає втручання в несучі конструкції, розділ об'єкта нерухомості проводиться на підставі висновку про технічну можливість поділу об'єкта нерухомого майна, без оформлення дозвільної документації на реконструкцію будинку.

Ціни і терміни

Київ

від 30 000 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 30 000 грн,
від 1 місяця

1 етап - Розробка технічних паспортів на будинки сертифікованим інженером

Згідно з Інструкцією " Про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, в якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата побудови, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об'єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якій в штаті співробітників є сертифікований інженер. Згідно Змін до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 658 від 28 грудня 2012 року.

2 етап - Розробка укладення про технічну можливість поділу об'єкта нерухомого майна

Висновок відображає технічну можливість поділу об'єкта, із зазначенням його майбутніх параметрів після розділу. Згідно " Інструкції про проведення поділу, виділу та розрахунку часток об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України № 55 від 18 червня 2007 року.

3 етап - Підписання нотаріального договору про виділення часток із сумісної власності з розділом будинку на кілька

Згідно " Інструкції про проведення поділу, виділу та розрахунку часток об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України № 55 від 18 червня 2007 року.

4 етап - Отримання документа про присвоєння поштової адреси новим будинкам

Для садового / дачного будинку - кооперативом видається довідка. Для житлового будинку - місцевими органами влади видається рішення.

Під час поділу будинку на кілька будинків, їм необхідно присвоїти поштові адреси, для можливості проведення реєстрації права власності в Державному реєстрі прав на нерухоме майно. Згідно " Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

5 етап - Реєстрація права власності на будинки в Державному реєстрі прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Згідно " Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об'єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а витяг з реєстру відобразить інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Документ про право власності на квартиру.
  2. Технічний паспорт (при наявності).
  3. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

3Оформлення дозвільної документації на реконструкцію будинку з поділом на два і подальшим введенням в експлуатацію

Відповідно до Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - якщо виконання будівельних робіт передбачає втручання в несучі конструкції об'єкта нерухомості, діє "загальна" процедура оформлення реконструкції.

Ціни і терміни

Київ

індивідуально
від 1 місяця

Київська область

індивідуально
від 1 місяця

1 етап - Розробка проекту архітектора

Реконструкція будинку з втручанням в несучі конструкції, проводиться на підставі розробленого архітектором проекту. Це документація, яка містить архітектурні рішення в обсязі, необхідному для розробки документації для будівництва об'єктів, в проектуванні яких необхідно участі архітектора. Згідно " Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів ", затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 від 16 травня 2011 року.

2 етап - Отримання документів про авторський та технічний нагляд

Разом з проектом архітектора, знадобляться і документи про авторський та технічний нагляд. Це наказ на відповідального за проведення авторського нагляду (архітектора), а також договір, копія сертифіката інженера і наказ на відповідального інженера за проведення технічного нагляду. Згідно постанови Кабінету Міністрів України " Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури " № 903 від 11 липня 2007 року.

3 етап - Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт в архітектурно-будівельної інспекції

Згідно постанови Кабінету міністрів України " Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт " № 466 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстроване повідомлення є дозволом на будівництво. Для проведення реєстрації його необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після розгляду повідомлення, йому присвоюється серія та номер, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

4 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Згідно з Інструкцією " Про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, в якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата побудови, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об'єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якій в штаті співробітників є сертифікований інженер. Згідно Змін до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 658 від 28 грудня 2012 року.

5 етап - Реєстрація декларації про введення об'єктів в експлуатацію в архітектурно-будівельної інспекції

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України " Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів " № 461 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого об'єкта. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Згідно зі змінами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року " Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 " декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрації з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

6 етап - Отримання документа про присвоєння поштової адреси новим будинкам

Для садового / дачного будинку - кооперативом видається довідка. Для житлового будинку - місцевими органами влади видається рішення.

Під час поділу будинку на кілька будинків, їм необхідно присвоїти поштові адреси, для можливості проведення реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Згідно " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

7 етап - Реєстрація права власності на будинки в Державному реєстрі прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Згідно " Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що об'єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а витяг з реєстру відобразить інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Проект будівництва (при наявності).
  2. Документ про право власності на будинок.
  3. Технічний паспорт (при наявності).
  4. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

Безкоштовна консультація

залиште номер телефону і ми Вам зателефонуємо

Передзвонимо через 30 секунд

З радістю внесемо ясність у вирішення Вашого питання

Євген Слободянюк юрист

Руслан Жураковський юрист

Передзвонимо через 30 секунд

З радістю внесемо ясність у вирішення Вашого питання

Телефон повинен починатися з нуля
(Наприклад 095, 066, 096, 073 або інші)