Одним з важливих документів на нерухомість є технічний паспорт. Що таке технічний паспорт на житловий будинок? Техпаспорт - це документ, який містить основні характеристики об'єкта нерухомості (його місце розташування, площу, планування і т.д.).
Розглянемо, навіщо потрібен техпаспорт:
- для здійснення договорів купівлі-продажу або дарування будинку;
- для введення в експлуатацію об'єкта нерухомості;
- під час проходження процедури приватизації;
- для узаконення перепланування або реконструкції;
- переоформлення технічного паспорта на нового власника будинку;
- для реєстрації права власності на об'єкт.
В Україні процедура отримання технічного паспорта на будинок однакова у всіх регіонах.
При необхідності зробити технічний паспорт на будинок, власник будинку повинен звернутися в компанію, яка пропонує цю послугу. Як виглядає процедура виготовлення техпаспорта:
- Проведення консультації. Власник записується на попередню консультацію, де обумовлюються всі нюанси роботи.
- Укладання договору. Підписується договір, після чого фахівець починає роботу.
- Робота інженера. Необхідно виконати заміри будинку і окремих приміщень в ньому. Для проведення робіт власник майна повинен надати доступ до об'єкта.
- Виготовлення техпаспорта. Безпосереднє виготовлення фахівцем документа, внесення в нього всіх даних і передача готового техпаспорта власнику об'єкта.
Раніше можна було замовити техпаспорт в БТІ, однак сьогодні цю послугу надає будь-яка компанія, в штаті якої є сертифікований фахівець. Таким чином, звертатися в БТІ вже необов'язково. Виготовляється документ тільки з ініціативи власника майна або довіреної особи (необхідна нотаріальна довіреність).
Згідно з інструкцією термін дії технічного паспорта - один рік. Однак на практиці нотаріуси можуть прийняти і більш старий техпаспорт на будинок, але в разі якщо Ви збираєтеся вчинити нотаріальну дію по відношенню до свого будинку, рекомендується отримати новий техпаспорт.
При необхідності отримати технічний паспорт на садовий або індивідуальний житловий будинок, власник об'єкта повинен підготувати такі документи:
- ідентифікаційний код і паспорт;
- документи про право власності на будинок (договір купівлі-продажу, свідоцтво);
- документи про право власності на землю;
- старий техпаспорт (при наявності);
- дозвільну документацію на будівництво (якщо об'єкт тільки зводиться).
Процедура оформлення техпаспорта на будинок починається з підготовки необхідної документації від власника (перелік зазначений вище). Потім замовник повинен звернутися в БТІ або компанію, яка надає послуги з виготовлення техпаспорта. Фахівець компанії повинен приїхати на об'єкт і виконати наступні кроки:
- виконати виміри всіх приміщень і об'єктів, прилеглих до будинку, вивчити існуючу документацію;
- внести в затверджену форму всi результати обстеження і підрахунків;
- завести інвентарну справу, якщо інвентаризація первинна, або внести нові дані при вторинній інвентаризації;
- узгодити новий техпаспорт із замовником;
- підписати техпаспорт і віддати його власнику будинку.
Дуже часто власники будинків втрачають важливі документи на своє майно і не знають, що з цим робити. Однак всі документи можна відновити або отримати знову. Якщо у Вас загублений техпаспорт, його можна відновити в тій же організації, в якій він був отриманий. Також можна звернутися в іншу компанію і отримати новий документ. Це можливо виконати для житлових, дачних і садових будинків.
Не існує точної вартості техпаспорта для всіх об'єктів нерухомості. Ціна і термін виготовлення документа формуються враховуючи загальну площу об'єкта і його розташування.
Вартість проведення технічної інвентаризації в Києві та Київській обл - від 10 грн./кв.м. (мінімальна вартість - від 5 000 грн.). Термін проведення робіт - три і більше днів.
Вирішили продати або переоформити свій будинок? Тоді Вам обов'язково слід отримати новий технічний паспорт, БТІ для цього зовсім не потрібно. Ви можете звернутися в юридичну компанію DOZVIL і за короткий термін отримати новий документ.
Які плюси отримує власник будинку при співробітництві з DOZVIL:
- Можливість безкоштовно отримати відповідь на своє питання. У компанії платні послуги - це оформлення документів. Консультація по будь-якому питанню - безкоштовна.
- Робота починається тільки після обговорення всіх нюансів справи з клієнтом та після підписання договору. Замовник може не хвилюватися за законність кожного кроку процесу оформлення документів.
- При необхідності клієнт може вносити оплату за наші послуги частинами. Ми турбуємося про комфорт і спокій замовників.
- Якщо у клієнта немає часу або бажання оформляти документи самостійно, наші фахівці зроблять все за нього.
Якщо у Вас є самовільні споруди, і ви хочете отримати на них документи, використовуйте послугу "
узаконити самобуд". Залишилися питання після прочитання статті? Телефонуйте нам прямо зараз - ми відразу внесемо ясність у вирішення Вашого питання!