Узаконення самочинного будівництва будь-якої складності в Києві та Київській області

Узаконення самочинного будівництва будь-якої складності в Києві та Київській області

В Київській області - від 20 500 грн., в Києві - від 28 500 грн.

13160
Будь-який самовільно збудований об'єкт і його подальша експлуатація - це порушення містобудівного законодавства України. Якщо на Вашій ділянці є самовільно зведена будівля, її обов'язково потрібно узаконити і отримати необхідні дозвільні документи. 
Якщо Вас цікавить процедура узаконення самовільної забудови в Києві, співробітники компанії DOZVIL зможуть Вам допомогти в цьому і в короткі терміни оформити необхідні документи на нерухомість. 

Що таке самовільне будівництво: які об'єкти до нього відносяться? 

Починати будівництво будь-якої будівлі необхідно тільки після того, як будуть оформлені дозвільні документи на будівельні роботи. При відсутності необхідної документації на будівництво і коли об'єкт не був введений в експлуатацію, об'єкт вважається самовільною будовою і вимагає обов'язкової легалізації. Об'єктами самобуду можуть бути житлові, дачні, садові будинки та прибудови до них, господарські будівлі, нежитлові об'єкти нерухомості (магазини, офіси, склади) тощо.

Процедура і документи для узаконення самовільного будівництва в Україні 

Узаконити самобуд в Україні можна різними способами. Вибір процедури, для Вашого випадку, буде залежати від року спорудження об'єкта нерухомості, його площі та основних характеристик. Ціна в Україні на легалізацію самобуду буде залежати від безлічі факторів (вибору процедури, місця розташування об'єкта, дотримання норм під час будівництва і т.д.), тому остаточна вартість буде відома після з'ясування всіх нюансів самовільного будівництва. 
Варіанти процедур оформлення самочинного будівництва: 
- Житлові, дачні або садові будинки, а також прибудови до них і господарські будівлі поруч з будинком (гараж, лазня сарай, літня кухня, басейн і т.д), зведені до 05.08.1992 року без обмежень по площі. Такі об'єкти не вводяться в експлуатацію, так як, згідно із законодавством, на них можна відразу реєструвати право власності. 
Документи від власника: паспорт та ідентифікаційний код, довідка про членство в садовому кооперативі із зазначенням року спорудження будинку (якщо будинок знаходиться в садовому товаристві), документи про право власності на земельну ділянку. 
 - Житлові, дачні або садові будинки загальною площею до 300 кв.м., а також прибудови до них і господарські будівлі (гараж, лазня, сарай, літня кухня, басейн і т.д.), зведені з 05.08.1992 року по 09.04 .2015 року. Об'єкти нерухомості, зведені в цей період, оформляються відповідно до "Будівельної амністії", тобто діє спрощена процедура оформлення. Узаконити прибудову або будинок за такою процедурою простіше, так як не потрібно отримувати дозвільні документи на початок будівельних робіт, а об'єкт одразу підлягає введенню в експлуатацію. 
Документи від власника: паспорт та ідентифікаційний код, документ, що підтверджує право власності на земельну ділянку, а також на існуючий об'єкт (у разі його реконструкції). 
- Житлові, дачні або садові будинки загальною площею до 500 кв.м., а також прибудови до них і господарські будівлі (гараж, лазня, сарай, літня кухня, басейн і т.д.), зведені з 09.04.2015 року по сьогоднішній день. Оформити будинок або прибудови до нього, зведені в цей період, можна відповідно до "загальної" процедури. 
Документи від власника: паспорт та ідентифікаційний код, технічний паспорт (при наявності), ескізи намірів будівництва (при наявності), документ, що підтверджує право власності на землю, а також на існуючий об'єкт (у разі його реконструкції). 
- Житлові, дачні або садові будинки загальною площею понад 500 кв.м., а також прибудови до них і господарські будівлі (гараж, лазня, сарай, літня кухня, басейн і т.д.), зведені з 05.08.1992 року по сьогоднішній день. Об'єкти нерухомості, зведені в цей період, оформляються відповідно до "загальної" процедури оформлення. 
Документи від власника: паспорт та ідентифікаційний код власника, технічний паспорт (при наявності), проект будівництва (за наявності), документ, що підтверджує право власності на земельну ділянку, а також на існуючий об'єкт (у разі його реконструкції). 
- Нежитлові будівлі СС1 класу наслідків і прибудови до них, зведені самовільно чи тільки плануються. Існує три класи об'єктів будівництва: СС1 (незначні наслідки), СС2 (середні наслідки) і СС3 (значні наслідки). Встановлює клас наслідків архітектор. До об'єктів СС1 класу відносяться: житлові будинки до 4-х поверхів, об'єкти з рівнем можливої ​​небезпеки для життя і здоров'я 50 осіб при постійному їх перебування на об'єкті, і 100 чоловік при нерегулярному перебування на об'єкті. 
Документи від власника: паспорт та ідентифікаційний код фізичної особи або установчі документи юридичної особи, проект будівництва (за наявності), документ, що підтверджує право власності чи оренду земельної ділянки, а також на існуючий об'єкт (у разі його реконструкції). 
- Нежитлові будівлі СС2 і СС3 класу наслідків (житлові і промислові комплекси і т.д.) і прибудови до них, зведені самовільно або тільки плануються. Об'єктами СС2 класу є: дороги, автомагістралі, об'єкти промисловості, великі готелі та гуртожитки і т.д. Об'єктами СС3 класу є: пам'ятки культурної спадщини, житлові будинки, висотою понад 100 метрів, будівлі з рівнем можливої ​​небезпеки для людей понад 400 осіб, які безперервно перебувають на об'єкті. 
Документи від власника: паспорт, ідентифікаційний код фізичної особи або установчих документів юридичної особи, проект будівництва (за наявності), документ, що підтверджує право власності або оренду земельної ділянки, і навіть на наявний об'єкт (у разі її реконструкції). 

Існує декілька процедур оформлення об’єктів самовільного будівництва, для того, щоб зрозуміти, яка підходить для Вашого об’єкта, потрібно визначити до якого варіанту він відноситься:

1Житлові, дачні або садові будинки, а також прибудови до них і господарські споруди поряд з будинком (гараж, баня, сарай, літня кухня, басейн і тощо) побудовані до 05 серпня 1992 року. (Відсутні обмеження по загальній площі об’єкта)

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України " Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень " № 1127 від 25 грудня 2015 року - не вимагають введення в експлуатацію, оскільки об'єкти побудовані до 05 серпня 1992 року відразу підлягають реєстрації права власності.

Ціни і терміни

Київ

від 28 500 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 20 500 грн.
від 1 місяця

1 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Відповідно до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об’єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до Змін в " Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України " № 658 від 28 грудня 2012 року.

2 етап - Реєстрація права власності на будинок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Відповідно до " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об’єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Документ про право власності на земельну ділянку.
  2. Довідка про членство в садовому кооперативі із вказівкою року побудови будинку, якщо будинок знаходиться в садовому кооперативі.
  3. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

2Житлові, дачні або садові будинки загальною площею до 300 кв.м, а також прибудови до них та господарські споруди (гараж, баня, сарай, літня кухня, басейн тощо), побудовані з 05 серпня 1992 року по 09 квітня 2015 року

Згідно з Законом України " Про внесення зміни до пункту 9 розділу V " № 2363-VIII від 22 березня 2018 року - визначені законом об'єкти підпадають під так звану "Будівельну амністію", тобто діє спрощена процедура оформлення будівництва об'єктів нерухомості.

Ціни і терміни

Київ

від 28 500 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 20 000 грн.
від 1 місяця

1 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Відповідно до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри будинку і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до змін в " Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України " № 658 від 28 грудня 2012 року.

2 етап - Розробка технічного звіту про обстеження конструкції будівлі сертифікованим інженером

При проходженні "спрощеної" процедури оформлення об'єктів самовільного будівництва, обов'язковим етапом є розробка технічного звіту про обстеження конструкції будівлі. Його завдання відобразити відповідність об'єкта діючим будівельним нормам, для подальшої можливості введення об'єкта в експлуатацію. Технічний звіт розробляє організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Згідно із Законом України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.

3 етап - Реєстрація декларації про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України " Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів " № 461 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого об’єкта. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року " Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 " - декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

4 етап - Отримання документа про присвоєння поштової адреси новому об’єкту будівництва

Для садового/дачного будинку – кооперативом видається довідка. Для житлового будинку - органами місцевої влади видається рішення.

Після введення в експлуатацію побудованого об’єкта, йому необхідно присвоїти поштову адресу, для можливості проведення реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Але є винятки - у разі, коли у земельної ділянки вже є адреса і вона зареєстрована у реєстрі, тоді присвоєння адреси вже не потрібно. Згідно " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року..

5 етап - Реєстрація права власності на будинок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Відповідно до " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш будинок зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Документ про право власності на земельну ділянку.
  2. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

3Житлові, дачні або садові будинки загальною площею до 500 кв.м., прибудови до них та господарські споруди (гараж, баня, сарай, літня кухня, басейн тощо), побудовані з 09 квітня 2015 року по сьогоднішній день

Згідно із Законом України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - діє "загальна" процедура оформлення будівництва на об’єкт нерухомості.

Ціни і терміни

Київ

от 28 500 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 20 500 грн.
від 1 місяця

1 етап - Розробка топографічної зйомки геодезистом (для Києва і деяких районів Київської області)

Почати оформлення необхідно з розробки геодезистом топографічної зйомки. Це документ, в якому відображено план місцевості з повною інформацією про неї, зазначенням відстані між розташованими на ній об’єктами і межами земельної ділянки. Або отримання викопіювання з генерального плану території в органах місцевої влади, або у відділі районної архітектури (для Київської області). Топографічна зйомка або викопіювання з генерального плану подаються разом з ескізом намірів будівництва у відділ районної архітектури (якщо об’єкт знаходиться в Київській області), або в Департамент містобудування та архітектури м. Києва (якщо об’єкт знаходиться в Києві), для подальшого отримання будівельного паспорта.

2 етап - Розробка ескізу намірів будівництва

Задача ескізу - відображати заплановане будівництво, із зазначенням розташування об’єкту на ділянці, поверхових планів і зовнішнього вигляду фасаду, для його подальшого розгляду у відділі архітектури та отримання будівельного паспорта. Ескіз розробляється архітектором або самостійно.

3 етап - Отримання будівельного паспорту у відділі архітектури

Відповідно до " Порядку видачі будівельного паспорту забудови земельної ділянки ", затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва і житлово-комунального господарства України №103 від 05 липня 2011 року.

Будівельний паспорт - визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення і будівництва об’єкту. Його видача означає, що запланований будинок відповідає будівельним нормам. Він необхідний для заповнення вихідних даних в повідомлення на початок будівельних робіт.

4 етап - Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт в архітектурно-будівельної інспекції

Відповідно до постанови Кабінету міністрів України " Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт " № 466 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстроване повідомлення є дозволом на будівництво. Для проведення реєстрації його необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після розгляду повідомлення, йому присвоюється серія та номер, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

5 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Відповідно до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об’єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. (Відповідно до змін в " Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України " № 658 від 28 грудня 2012 року.

6 етап - Укладення договору про пайову участь в будівництві від Департаменту економіки та інвестування при місцевій адміністрації

(При будівництві будинку, загальна площа якого перевищує 300 кв.м, необхідно оплачувати податок - пайова участь в інфраструктуру міста або села. Починаючи з 01.01.2020 року податок пайової участі для житлових будинків становитиме 2% розраховується відповідно з основними показниками вартості спорудження житла по регіонах України, затвердженими державними органами, а з 01.01.2021 року оплата пайової участі скасовується повністю. Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17 лютого 2011 року).

7 етап - Реєстрація декларації про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України " Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів " № 461 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого будинку. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року " Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України " від 13 квітня 2011 року № 461 - декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

8 етап - Отримання документа про присвоєння поштової адреси новому об’єкту будівництва

Для садового/дачного будинку – кооперативом видається довідка. Для житлового будинку - органами місцевої влади видається рішення.

Після введення в експлуатацію побудованого будинку, йому необхідно присвоїти поштову адресу, для можливості проведення реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Але є винятки - у разі, коли у земельної ділянки вже є адреса і вона зареєстрована у реєстрі, тоді присвоєння адреси вже не потрібно. Згідно " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

9 етап - Реєстрація права власності на будинок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Відповідно до " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об’єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Ескіз намірів будівництва (за наявності).
  2. Документ про право власності на земельну ділянку.
  3. Технічний паспорт (за наявності).
  4. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

4Житлові, дачні або садові будинки загальною площею більше 500 кв.м., прибудови до них та господарські споруди (гараж, баня, сарай, літня кухня, басейн тощо), побудовані з 05 серпня 1992 року по сьогоднішній день

Згідно із Законом України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - діє "загальна" процедура оформлення будівництва на об’єкт нерухомості.

Ціни і терміни

Київ

від 28 500 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 20 500 грн.
від 1 місяця

1 етап - Розробка топографічної зйомки геодезистом

Почати оформлення необхідно з розробки геодезистом топографічної зйомки. Це документ, в якому відображено план місцевості з повною інформацією про неї, зазначенням відстаней між розташованими на ній об'єктами і межами земельної ділянки. Топографічна зйомка подається разом з містобудівним розрахунком до відділу районної архітектури (якщо об'єкт знаходиться в Київській області) або до Департаменту містобудування та архітектури м. Києва (якщо об'єкт знаходиться в Києві), для подальшого отримання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки.

2 етап - Розробка передпроектних пропозицій архітектором

Передпроектні пропозиції відображають техніко-економічні показники запланованого будівництва і умови ув'язки його з існуючою забудовою з дотриманням будівельних норм і інші параметри. Передпроектні пропозиції необхідні для розгляду відділом архітектури питання видачі містобудівних умов і обмежень.

3 етап - Отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки у відділі архітектури

Містобудівні умови і обмеження - документ, який містить в собі комплекс вимог до проектування і будівництва відносно поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки та інші вимоги до об'єктів будівництва. Видає цей документ місцевий орган архітектури на будівництво житлових приватних будинків більше 300 кв.м. і нежитлових комерційних об'єктів, незалежно від площі та інших параметрів. Отримання містобудівних умов та обмежень - обов'язкова умова для подальшого отримання дозволу на будівництво. Відповідно до Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.

4 етап - Розробка проекту архітектора

Будівництво будинків із загальною площею, що перевищує 300 кв. м., проводиться на підставі розробленого архітектором проекту. Це документація, що містить архітектурні рішення в об’ємі, необхідному для розробки документації для будівництва об’єктів, в проектуванні яких необхідна участь архітектора. Відповідно до " Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів ", затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 16.05.2011 року.

5 етап - Отримання документів про авторський і технічний нагляд

Разом з проектом архітектора, знадобляться і документи про авторський та технічний нагляд. Це наказ на відповідального за проведення авторського нагляду (архітектора), а також договір, копія сертифіката інженера і наказ на відповідального інженера за проведення технічного нагляду. Згідно Постанови Кабінету Міністрів України " Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури " № 903 від 11 липня 2007 року.

6 етап - Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України " Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт " №466 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстроване повідомлення є дозволом на будівництво. Для проведення реєстрації його необхідно заповнити і подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після розгляду повідомлення, йому присвоюється серія і номер, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів з вказівкою дати реєстрації.

7 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Відповідно до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри будинку і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. (Відповідно до змін в " Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України " № 658 від 28 грудня 2012 року.

8 етап - Укладення договору про пайову участь в будівництві від Департаменту економіки та інвестування при місцевій адміністрації

(При будівництві будинку, загальна площа якого перевищує 300 кв.м, необхідно оплачувати податок - пайова участь в інфраструктуру міста або села. Починаючи з 01.01.2020 року податок пайової участі для житлових будинків становитиме 2% розраховується відповідно з основними показниками вартості спорудження житла по регіонах України, затвердженими державними органами, а з 01.01.2021 року оплата пайової участі скасовується повністю. Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17 лютого 2011 року).

9 етап - Реєстрація декларації про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України " Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів " № 461 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого будинку. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року " Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України " від 13 квітня 2011 року № 461 - декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

10 етап - Отримання документа про присвоєння поштової адреси новому об’єкту будівництва

Для садового/дачного будинку – кооперативом видається довідка. Для житлового будинку - органами місцевої влади видається рішення.

Після введення в експлуатацію побудованого будинку, йому необхідно присвоїти поштову адресу, для можливості проведення реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Але є винятки - у разі, коли у земельної ділянки вже є адреса і вона зареєстрована у реєстрі, тоді присвоєння адреси вже не потрібно. Згідно " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

11 етап - Реєстрація права власності на будинок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Відповідно до " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об’єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Проект будівництва (за наявності).
  2. Документ про право власності на земельну ділянку.
  3. Технічний паспорт (при наявності).
  4. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

5Нежитлові будівлі СС1 класу наслідків (магазини, складські, офісні або промислові будівлі тощо), зведені самовільно чи тільки планують будуватися

Всі об'єкти будівництва діляться на класи наслідків: СС1 - незначні наслідки, СС2 - середні наслідки, СС3 - значні наслідки. Клас наслідків визначає складність об'єкта та процедуру його оформлення. Самі класи наслідків встановлює архітектор. Раніше, до вступу в силу змін до Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року – існувало п'ять категорій складності будівництва. Але 10 червня 2017 року, категорії складності скасували і замінили їх трьома класами наслідків (СС1, СС2 і СС3), відповідно до Закону України " Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності " № 1817 VIІІ від 17 січня 2017 року.

Ціни і терміни

Київ

індивідуально.
від 1 місяця

Київська область

індивідуально.
від 1 місяця

1 етап - Розробка топографічної зйомки геодезистом

Почати оформлення необхідно з розробки геодезистом топографічної зйомки. Це документ, в якому відображено план місцевості з повною інформацією про неї, зазначенням відстаней між розташованими на ній об'єктами і межами земельної ділянки. Топографічна зйомка подається разом з містобудівним розрахунком до відділу районної архітектури (якщо об'єкт знаходиться в Київській області) або до Департаменту містобудування та архітектури м. Києва (якщо об'єкт знаходиться в Києві), для подальшого отримання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки.

2 етап - Розробка передпроектних пропозицій архітектором

Передпроектні пропозиції відображають техніко-економічні показники запланованого будівництва і умови ув'язки його з існуючою забудовою з дотриманням будівельних норм і інші параметри. Передпроектні пропозиції необхідні для розгляду відділом архітектури питання видачі містобудівних умов і обмежень.

3 етап - Отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки у відділі архітектури

Містобудівні умови і обмеження - документ, який містить в собі комплекс вимог до проектування і будівництва відносно поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки та інші вимоги до об'єктів будівництва. Видає цей документ місцевий орган архітектури на будівництво житлових приватних будинків більше 300 кв.м. і нежитлових комерційних об'єктів, незалежно від площі та інших параметрів. Отримання містобудівних умов та обмежень - обов'язкова умова для подальшого отримання дозволу на будівництво. Відповідно до Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.

4 етап - Розробка проекту архітектора

Будівництво об’єктів СС1 класу відповідальності та прибудов до них, проводиться на підставі розробленого архітектором проекту. Це документація, що містить архітектурні рішення в об’ємі, необхідному для розробки документації для будівництва об’єктів, в проектуванні яких необхідна участь архітектора. Відповідно до " Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів ", затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 16.05.2011 року.

5 етап - Отримання документів про авторський і технічний нагляд

Разом з проектом архітектора, знадобляться і документи про авторський та технічний нагляд. Це наказ на відповідального за проведення авторського нагляду (архітектора), а також договір, копія сертифіката інженера і наказ на відповідального інженера за проведення технічного нагляду. Згідно постанови Кабінету Міністрів України " Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури " № 903 від 11 липня 2007 року.

6 етап - Реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно Постанови Кабінету Міністрів України " Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт " №466 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстроване повідомлення є дозволом на будівництво. Для проведення реєстрації його необхідно заповнити і подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після розгляду повідомлення, йому присвоюється серія і номер, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів з вказівкою дати реєстрації.

7 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Відповідно до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об’єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до змін в " Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 658 від 28 грудня 2012 року.

8 етап - Укладення договору про пайову участь в будівництві від Департаменту економіки та інвестування при місцевій адміністрації

(При будівництві об'єктів СС1 класу відповідальності і прибудов до них, необхідно оплачувати податок - пайова участь в інфраструктуру міста або села. Починаючи з 01.01.2020 року податок пайової участі для нежитлових об'єктів становитиме 4% від вартості будівництва, а для промислових об'єктів - 0 %. Починаючи з 01.01.2021 року оплата пайової участі скасовується повністю. Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.

9 етап - Реєстрація декларації про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України " Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів " № 461 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого об’єкту. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року " Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 " - декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

10 етап - Реєстрація права власності на будинок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Відповідно до " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об’єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Проект будівництва (за наявності).
  2. Документ про право власності на земельну ділянку.
  3. Технічний паспорт (за наявності).
  4. Документи власника (паспорт та ідентифікаційний код фізичної особи або установчих документів юридичної особи.)

6Нежитлові будівлі СС2 і СС3 класу наслідків (житлові і промислові комплекси тощо), побудовані самовільно чи тільки планують будуватися

Всі об'єкти будівництва діляться на класи наслідків: СС1 - незначні наслідки, СС2 - середні наслідки, СС3 - значні наслідки. Клас наслідків визначає складність об'єкта та процедуру його оформлення. Самі класи наслідків встановлює архітектор. Раніше, до вступу в силу змін до Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року - існувало п'ять категорій складності будівництва. Але 10 червня 2017 року, категорії складності скасували і замінили їх трьома класами наслідків (СС1, СС2 і СС3), відповідно до Закону України " Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності " № 1817 VIІІ від 17 січня 2017 року. Об'єкти СС2 класу наслідків (Середні наслідки). До таких об'єктів належать: об'єкти промисловості, об'єкти гідро- і теплоенергетики, потужністю не менше 1 млн. кВт., розподільні системи електромереж високої напруги, ємкості для нафти і нафтопродуктів, дороги і автомагістралі, злітні смуги, мости і тунелі протяжністю менше 1000 м, канатні дороги, вокзали, аеровокзали, вертолітні станції, магістральні трубопроводи, великі готелі та гуртожитки, об'єкти водопроводу і каналізації промислових підприємств і населених пунктів, будови видовищних і спортивних підприємств, підприємств торгівлі, підприємств громадського харчування, служби побуту, установи охорони здоров'я, будинки та споруди центральних складів для забезпечення життєвих потреб населення, склади особливо цінного обладнання і матеріалів, військові склади, житлові, громадські або багатофункціональні будівлі висотою до 100 м.) Об'єкти СС3 класу наслідків (Значні наслідки). До таких об'єктів належать: пам'ятки культурної спадщини, об'єкти підвищеної небезпеки, житлові будинки, що перевищують 100 метрів, будівлі з рівнем можливої ​​небезпеки для людей понад 400 осіб, які постійно перебувають на об'єкті.

Ціни і терміни

Київ

індивідуально.
від 1 місяця

Київська область

індивідуально.
від 1 місяця

Україна

індивідуально.
від 1 місяця

1 етап - Розробка топографічної зйомки геодезистом

Почати оформлення необхідно з розробки геодезистом топографічної зйомки. Це документ, в якому відображено план місцевості з повною інформацією про неї, зазначенням відстаней між розташованими на ній об'єктами і межами земельної ділянки. Топографічна зйомка подається разом з містобудівним розрахунком до відділу районної архітектури (якщо об'єкт знаходиться в Київській області) або до Департаменту містобудування та архітектури м. Києва (якщо об'єкт знаходиться в Києві), для подальшого отримання містобудівних умов обмежень забудови земельної ділянки.

2 етап - Розробка передпроектних пропозицій архітектором

Передпроектні пропозиції відображають техніко-економічні показники запланованого будівництва і умови ув'язки його з існуючою забудовою з дотриманням будівельних норм і інші параметри. Передпроектні пропозиції необхідні для розгляду відділом архітектури питання видачі містобудівних умов і обмежень.

3 етап - Отримання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки у відділі архітектури

Містобудівні умови і обмеження - документ, який містить в собі комплекс вимог до проектування і будівництва відносно поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки та інші вимоги до об'єктів будівництва. Видає цей документ місцевий орган архітектури на будівництво житлових приватних будинків більше 300 кв.м. і нежитлових комерційних об'єктів, незалежно від площі та інших параметрів. Отримання містобудівних умов та обмежень - обов'язкова умова для подальшого отримання дозволу на будівництво. Відповідно до Закону України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.

4 етап - Розробка проекту архітектора

Будівництво об’єктів СС2 і СС3 класу відповідальності та прибудов до них, проводиться на підставі розробленого архітектором проекту. Це документація, що містить архітектурні рішення в об’ємі, необхідному для розробки документації для будівництва об’єктів, в проектуванні яких необхідна участь архітектора. Відповідно до " Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів ", затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 16.05.2011 року.

5 етап - Проходження експертизи проекту в спеціалізованій експертній організації

Розроблений архітектором проект, підлягає проходженню експертизи, передбаченої для будівництва об'єктів СС2 і СС3 класу відповідальності і прибудов до них. Експертиза проекту - підтверджує, що запланований об'єкт відповідає будівельним нормам. Відповідно до Змін, які вносяться до " Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи ", затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 403 від 07 червня 2017 року.

6 етап - Отримання документів про авторський та технічний нагляд

Разом з проектом архітектора, знадобляться і документи про авторський та технічний нагляд. Це наказ на відповідального за проведення авторського нагляду (архітектора), а також договір, копія сертифіката інженера і наказ на відповідального інженера за проведення технічного нагляду. Згідно постанови Кабінету Міністрів України " Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об'єкта архітектури " № 903 від 11 липня 2007 року.

7 етап - Отримання документів генерального підрядника

Генеральний підрядник - це компанія яка виконує будівельні роботи і відповідає за якість їх проведення. До документів генерального підряду відносяться - договір, копія будівельної ліцензії та наказ на відповідального за проведення будівельних робіт. Згідно Постанови " Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві " № 668 від 01 серпня 2005 року.

8 етап - Отримання дозволу на початок будівельних робіт в архітектурно-будівельної інспекції

Згідно постанови Кабінету міністрів України " Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт " № 466 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстрований дозвіл є документом, який дає право законним чином проводити будівельні роботи. Для проведення його реєстрації, необхідно заповнити та подати пакет документів до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Після їх розгляду, видається дозвіл на початок будівельних робіт, йому присвоюється серія та номер, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

9 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Згідно з Інструкцією " Про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, в якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата побудови, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри об'єкта і розробити технічний паспорт може організація, у якій в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до змін до Інструкції " Про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна ", затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 658 від 28 грудня 2012 року.

10 етап - Укладення договору про пайову участь в будівництві від Департаменту економіки та інвестування при місцевій адміністрації

(При будівництві об'єктів СС2 і СС3 класу відповідальності, необхідно оплачувати податок - пайова участь в інфраструктуру міста або села. Починаючи з 01.01.2020 року податок пайової участі для нежитлових об'єктів становитиме 4% від вартості будівництва, а починаючи з 01.01.2021 року оплата пайової участі скасовується повністю. (згідно із Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17 лютого 2011 року)

11 етап - Отримання сертифікату про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України " Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів " № 461 від 13 квітня 2011 року.

Для проведення реєстрації та отримання сертифікату, необхідно подати пакет документів до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Виданий сертифікат можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

12 етап - Реєстрація права власності на об'єкт в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням Витягу з реєстру

Згідно " Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш об'єкт зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відобразить інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Проект будівництва (за наявності).
  2. Документ про право власності або оренди на земельну ділянку.
  3. Документи власника (паспорт та ідентифікаційний код фізичної особи або установчих документів юридичної особи).

Хто може скористатися амністією на самобуд? 

Сьогодні тільки власники житлових, дачних, садових будинків, площею не більше 300 квадратних метрів, а також прибудов до них і господарських будівель (басейн, гараж, сарай, лазня, літня кухня і т.д.), які були зведені самовільно в період з 05.08.1992 року по 09.04.2015 року, можуть скористатися так званою "Будівельної амністією". Власники можуть використовувати спрощену процедуру оформлення нерухомості, яка діє безстроково. Штрафи за оформлення нерухомості по амністії не передбачено. 

Законодавство 

Основні Закони, що регулюють процес узаконення самовільного будівництва в Україні: 
- ДБН Б.2.2-12: 2019 "Планування та забудова територій" діють від 01.10.2019 року. 
- ДБН В.2.2-15: 2019 "Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення." діють від 01.12.2019 року. 
 - Наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України "Про затвердження Порядку видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки" №103 від 05.07.2011 року. 
- Постанова Кабінету Міністрів України "Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів" №461 від 13.04.2011 року. 
- Постанова Кабінету Міністрів України "Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт" №466 від 13.04.2011 року. 
- Закон України "Про регулювання містобудівної діяльності" №3038-VI від 17.02.2011 року. 

Чому потрібно узаконити самовільне будівництво? 

Відсутність необхідних документів на самочинне будівництво вважається порушенням і експлуатувати такі об'єкти незаконно. Якщо Ви є власником такого об'єкта, то повинні узаконити самовільне будівництво в найкоротші терміни. 
Головні причини необхідності оформлення документів на самобуд: 
- За будівництво і експлуатацію будівлі без належно оформлених документів власник може заплатити штраф, розмір якого встановлений на законодавчому рівні і залежить від тяжкості порушень. Якщо власник будови вже отримав попередження від уповноважених органів і не відреагував на них, то об'єкт можуть знести в примусовому порядку. 
- До об'єктів, які експлуатуються без наявності дозвільних документів, в разі необхідності неможливо підключити комунікації. На сьогодні, жодна компанія не працює з об'єктами будівництва без документів. 
- Об'єкти самочинного будівництва не можна продавати, дарувати або успадкувати. Також власник такої нерухомості не зможе офіційно здати її в оренду або використовувати в якості застави для отримання кредиту. 

Переваги узаконення самовільної забудови з DOZVIL 

Компанія DOZVIL надає юридичні послуги по Київській області та місту Києву (в тому числі в Броварському районі). Тому якщо Вам потрібно узаконити свою нерухомість і дізнатися вартість легалізації самобуду, замовляйте безкоштовну консультацію по телефону. 
Якщо Вас цікавить як узаконити перепланування, тоді читайте інформацію на нашому сайті.
Чому варто вибрати DOZVIL: 
- Вирішення питань будь-якої складності. Розбираємо всі нюанси конкретного питання і вносимо ясність в його рішення вже на першій консультації. 
- Оформлення документів під ключ. Виконуємо всі етапи оформлення без Вашої участі. 
- Можливість поетапної оплати. Кожен клієнт може відчувати себе комфортно і спокійно, оплачуючи виконувану роботу поетапно. 
- Обов'язкове укладення договору. Надання послуг починається тільки після укладення договору - гарантії виконання взятих зобов'язань. 
- Отримання документів законним шляхом. Всі отримані власником документи справжні і зареєстровані у відповідних виконавчих органах. 
Кваліфіковані фахівці компанії DOZVIL вирішать Ваше питання з нерухомістю в найкоротші терміни!

Безкоштовна консультація

залиште номер телефону і ми Вам зателефонуємо

Передзвонимо через 30 секунд

З радістю внесемо ясність у вирішення Вашого питання

Євген Слободянюк юрист

Руслан Жураковський юрист

Передзвонимо через 30 секунд

З радістю внесемо ясність у вирішення Вашого питання

Телефон повинен починатися з нуля
(Наприклад 095, 066, 096, 073 або інші)