Реєстрація права власності на нерухомість має на увазі внесення даних до Державного реєстру майнових прав на нерухоме майно. Результатом реєстрації є отримання витягу з реєстру та можливість розпоряджатися власним майном (продавати, дарувати, обмінювати або здавати в оренду). Витяг не є правовстановлюючим документом, а лише підтверджує факт реєстрації. В Україні правила реєстрації для всіх областей однакові. Регулює цей процес Закон
"Про державну реєстрацію майнових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Державний реєстр прав на нерухоме майно - це всеукраїнська державна інформаційна система, що дозволяє обробляти, зберігати і забезпечувати видачу відомостей про зареєстровані майнові права на нерухоме майно та їх обтяження.
До 2016 року власники отримували Свідоцтво про державну реєстрацію права власності, але змінений закон вніс корективи в цей процес. Тепер повноправним документом є інформаційна довідка з державного реєстру майнових прав (витяг). Він є підтвердженням, що право власності внесено до електронного реєстру нерухомості. Вважається завершальним кроком реєстрації даних.
Кожен власник може перевірити наявність своєї реєстрації, відвідавши кабінет
"Електронних сервісів", розташований на сайті Міністерства юстиції України.
На сьогоднішній день проводити реєстрацію має право орган державної реєстрації, до якого відносяться державні реєстратори та нотаріуси. Раніше цю функцію виконували БТІ. Однак слід врахувати, що під час реєстрації нерухомості може виникнути безліч різних нюансів і складнощів, тому рекомендуємо в першу чергу звернутися до досвідченого юриста.
Терміни державної реєстрації прав на нерухоме майно прописані в Державному реєстрі прав. Реєстраційні дії здійснюються в день подачі заяви, крім випадків, передбачених законом. Безпосередньо розгляд документів і реєстрація виконується в термін до п'яти робочих днів з дня подачі заяви.
Якщо заявник готовий оплатити відповідний адміністративний збір, то реєстрація може бути проведена в термін:
- двох годин;
- одного робочого дня;
- двох робочих днів.
Разом із заявою на реєстрацію свого майна заявник повинен принести повний пакет документів. Для різних об'єктів він буде відрізнятися. Нотаріус або державний реєстратор приймає документи на розгляд і в порядку черги вносить до реєстру.
Незалежно від вибору процедури реєстрації майна, необхідно підготувати пакет правовстановлюючих документів. Додаткові документи в кожному окремому випадку можуть відрізнятися.
Стандартний перелік документів наступний:
- паспорт та ідентифікаційний код власника (для всіх співвласників);
- технічний паспорт (при наявності);
- документи про право власності на об'єкт нерухомості (договір дарування, купівлі-продажу, свідоцтво про право власності, судове рішення про визнання права власності на об'єкт нерухомості і т.д.);
- довідка з БТІ (якщо об'єкт не був внесений в реєстр нерухомості після 2013 року);
- документи про право власності на землю (при необхідності);
- виписка з Державного земельного кадастру (якщо ділянка не була внесена в реєстр нерухомості після 2013 року).
Разом з пакетом документів на проведення реєстраційних дій подається заява на реєстрацію, яка підписується у реєстратора або нотаріуса.
Ціна реєстрації права власності розраховується в індивідуальному порядку і залежить від наступних факторів:
- місця розташування об'єкта нерухомості;
- наявності необхідної документації;
- характеристик об'єкта нерухомості.
Вартість послуг по реєстрації права власності в Києві - від 5 000 грн., в Київській обл - від 4 000грн.
Наявність повного пакету документів на своє майно дає можливість повноправно ним розпоряджатися. Обов'язковим документом, який фізично підтверджує право володіння, вважається витяг з реєстру нерухомості. Його можливо отримати самостійно або за допомогою досвідчених фахівців з сфери нерухомості DOZVIL.
Якщо Ви шукаєте інформацію, як
узаконити самобуд, переходите на сайт DOZVIL. Залишилися питання? Звертайтеся за консультацією до досвідчених юристів!
Чому варто вибрати DOZVIL:
- Кожен клієнт компанії має можливість безкоштовно проконсультуватися у наших фахівців. Оплачуються тільки послуги з оформлення документів.
- Перед початком співпраці обговорюємо всі ризики та нюанси справи. Тільки після цього переходимо до процедури підписання договору.
- У компанії DOZVIL дбають про комфорт клієнтів - кожен може використовувати можливість оплачувати всі послуги поетапно.
- При необхідності швидкого оформлення документів і неможливості самостійно ходити по інстанціях, можна скористатися пакетом "під ключ".
Не знаєте з чого почати оформлення документів? Ми чекаємо Вашого дзвінка!