Згідно з законодавством України використовувати житлові будинки не за призначенням заборонено. Для споруди у будинку або його частині аптеки, магазину чи салону краси, необхідно пройти процедуру переведення житлового приміщення в нежитлове. В іншому випадку на власника майна можуть бути накладені штрафні санкції від уповноважених органів.
Щоб перевести житловий будинок в нежитлову нерухомість, необхідно мати документи права власності на об'єкт. Якщо нерухомість документально не оформлена, вона вважається самовільно зведеною конструкцією. В цьому випадку необхідно
узаконити самобуд. Для швидкого проходження процедури рекомендовано звернутися до юридичної компанії DOZVIL та замовити безкоштовну консультацію.
При необхідності власник приватного будинку може перевести свою нерухомість в комерційну. Для цього потрібно змінити не тільки цільове призначення земельної ділянки, але й функціональне призначення самої будівлі шляхом реконструкції. Тільки так об'єкт нерухомості можна буде використовувати у комерційних цілях (офіс, кафе або перукарня).
Переведення приватного будинку в нежитлове приміщення можливе тільки після зміни його функціонального призначення та проведення технічної інвентаризації. Перед початком процедури обов'язковою умовою є зміна цільового призначення земельної ділянки, на якій зведено будівлю.
Розгляд документів щодо переведення приватного будинку в нежитлове приміщення відбувається протягом 7 робочих днів. Результатом вивчення документів буде або дозвіл на процедуру переведення, або відмова у письмовому вигляді з обґрунтуванням. В останньому випадку рішення можна оскаржити у суді.
Щоб перевести приватний житловий будинок в нежитловий фонд, власник нерухомості повинен пройти наступну процедуру:
- змінити цільове призначення земельної ділянки;
- отримати містобудівні умови та обмеження на реконструкцію будинку під нежитлову будівлю;
- отримати вихідні дані (техумови тощо);
- замовити виготовлення проекту;
- пройти експертизу для об'єктів СС2 і СС3 класу відповідальності;
- зареєструвати повідомлення про початок будівельних робіт (для об'єктів СС 1 класу відповідальності) або дозвіл на будівництво (для об'єктів СС2 і СС3 класу відповідальності);
- укласти договір про пайову участь;
- провести технічну інвентаризацію будівлі;
- отримати технічний паспорт на об'єкт;
- зареєструвати декларацію про готовність об'єкта до експлуатації (для об'єктів СС 1 класу) або отримати сертифікат (для об'єктів СС2 і СС3 класу);
- зареєструвати право власності та отримати витяг з Реєстру нерухомості.
Перереєстрація житлового будинку в нежитловий вимагає підготовку усіх необхідних документів. Власнику нерухомого майна знадобляться такі документи:
- паспорт та ідентифікаційний код;
- документ, що підтверджує право власності на земельну ділянку;
- документ, що підтверджує право власності на будинок;
- техпаспорт на будинок (при наявності);
- проект будівництва (при наявності).
Вартість переведення житлового будинку в нежитловий фонд завжди визначається в індивідуальному порядку. Підсумкова ціна обумовлена наступними факторами:
- розташування об'єкта;
- загальна площа будинку;
- наявність технічної документації на будинок.
Якщо об'єкт нерухомості має співвласників, тоді для переведення житлового приміщення в нежитлове потрібна їх згода.
В Україні дозволяється переведення частини житлового будинку (кімнат, прибудов) в нежитловий фонд. Для цього необхідно організувати окремий від житлової частини вхід. Для переоформлення частини житлового будинку, змінювати цільове призначення земельної ділянки не потрібно.
Шукаєте висококласних фахівців для оформлення своєї нерухомості? Експерти юридичної компанії DOZVIL понад 12 років досвід роботи в цій ніші, тому вже на першій консультації Ви отримаєте точні та грамотні відповіді на всі свої запитання!
Переваги співпраці з DOZVIL:
- Безкоштовна консультація. Клієнт може розраховувати на отримання відповідей на всі можливі питання про нерухомість. Оплата відбувається тільки після укладення договору надання послуг.
- Оформлення документів "під ключ". Наші юристи можуть повністю взяти на себе зобов'язання по оформленню будь-яких документів на нерухомість. Клієнт отримує документи у повному обсязі.
- Поетапна оплата. Клієнту не потрібно турбуватися про свої гроші - оплачувати наші послуги можливо за кожну частину виконаної роботи.
- Постійний зв'язок. Клієнт завжди в курсі подій щодо своєї справи. Наші фахівці постійно телефонують та звітують про виконану роботу.