12739

Введення будинку в експлуатацію в 2024 році

12739
Введення будинку в експлуатацію в 2024 році
Введення приватного будинку в експлуатацію - це практично завершальний етап будівництва, після якого будівлю можна використовувати за призначенням. З цієї статті Ви дізнаєтесь, що таке готовність будинку до експлуатації, які необхідно для цього підготувати документи, а також про те, які існують процедури введення будинку в експлуатацію. Також Ви дізнаєтесь вартість цієї послуги в Україні, що може перешкодити отримати декларацію і причини, за якими документи варто привести в порядок.
Якщо Ви не маєте досвіду в даному питанні, а оформити документи на будинок потрібно швидко, юридична компанія DOZVIL зробить це за Вас. Записатися на безкоштовну консультацію можна на нашому сайті або по телефону.

Що означає готовність будинку до експлуатації?


Готовність будинку до експлуатації - це можливість його власнику використовувати будинок для проживання. Згідно зі встановленими законодавчим нормам, поки будівництво не закінчено і не пройдена процедура введення будинку в експлуатацію, заборонено використовувати об'єкт в житлових цілях. 
Також на неоформлений будинок не можна зареєструвати право власності і використовувати його на свій розсуд (продавати, обмінювати, залишати у спадок і т.д.).
Документ, що підтверджує введення в експлуатацію житлового будинку, називається декларацією. Вона заповнюється забудовником (власником земельної ділянки) і подається на реєстрацію до Державної архітектурно-будівельної інспекції (ДАБІ).
Юридична компанія DOZVIL допоможе оформити дозвіл на введення будинку в експлуатацію в місті Київ та Київській області та підготувати всі необхідні документи. У нас найвигідніші умови співпраці: доступні ціни, можливість оформлення документів під ключ.

Документи на введення будинку в експлуатацію

Щоб отримати декларацію на введення будинку в експлуатацію, власник земельної ділянки повинен підготувати такі документи:
  • паспорт та ідентифікаційний код (для всіх співвласників);
  • документи про право власності на земельну ділянку (це може бути свідоцтво про спадщину, нотаріальний договір купівлі-продажу або дарування ділянки, акт на землю, судове рішення і т.д.);
  • зареєстроване в ДАБІ повідомлення про початок будівельних робіт.
Щоб почати процедуру введення будинку в експлуатацію, насамперед потрібно зареєструвати в ДІАМ повідомлення про початок будівельних робіт. Винятком з цього правила є тільки будинки площею до 300 м2, які були побудовані в період з 1992 року по 2015 рік без дозвільних документів. Такі будинки оформляються за спрощеною процедурою.
Подана декларація на введення будинку в експлуатацію розглядається в Державній архітектурно-будівельній інспекції та вноситься до Реєстру дозвільних документів в електронному вигляді.
Якщо Ви не знаєте, з чого почати введення будинку в експлуатацію, юридична компанія DOZVIL допоможе Вам у цьому. Сертифіковані спеціалісти підготують для Вас всі необхідні документи в короткий термін.

Порядок введення в експлуатацію житлового будинку в 2024 році

Будинки, які підлягають введенню в експлуатацію, можна поділити на три групи:
І. Будинки з загальною площею до 300 кв.м., побудовані в період з 1992 по 2015 рік (потрапляють під будівельну амністію, де діє спрощена процедура):
  • розробка технічного паспорта;
  • розробка технічного звіту про обстеження конструкції (необхідно для господарських будівель площею понад 100 кв.м.;
  • реєстрація декларації про введення об’єкта в експлуатацію;
  • отримання документа про присвоєння поштової адреси;
  • реєстрація права власності.
ІІ. Будинки з загальною площею до 300 кв.м., побудовані після 2015 року (діє загальна процедура оформлення):
  • розробка технічного паспорта;
  • реєстрація декларації про введення об’єкта в експлуатацію;
  • оформлення документа про присвоєння поштової адреси;
  • реєстрація права власності.
ІІІ. Будинки з загальною площею понад 300 кв.м., побудовані після 1992 року (діє загальна процедура оформлення):
  • розробка технічного паспорта;
  • оформлення договору про пайову участь в будівництві;
  • реєстрація декларації про введення будинку в експлуатацію;
  • оформлення документа про присвоєння поштової адреси;
  • реєстрація права власності. 
Введення в експлуатацію багатоквартирного житлового будинку має значні відмінності в процедурі оформлення - в цьому випадку власнику видається в ДАБІ сертифікат готовності об'єкта до експлуатації. Якщо Вас цікавить процедура отримання сертифіката готовності, Ви можете перейти по посиланню на сайт. 
Скористайтеся послугами юридичної компанії DOZVIL, якщо Вам потрібно ввести в експлуатацію житловий одноповерховий або багатоквартирний будинок.
Скільки коштує введення приватного будинку в експлуатацію в Україні?
Вартість послуг по вводу приватного будинку в експлуатацію залежить від кількох основних чинників:
  • площі будинку;
  • місця розташування будинку (місто Київ або Київська область);
  • року побудови;
  • наявності зареєстрованого повідомлення про початок будівельних робіт;
  • технічної та іншої необхідної для оформлення документації.
Ціна введення будинку в експлуатацію будинків до 300 кв.м. в Києві - від 22 тис. грн., для Київської області вартість - від 8 тис. грн. Термін, за який можна ввести будинок в експлуатацію, складає 2-3 тижні.
Для будинків, які перевищують 300 кв.м., ціна відрізняється. Для Києва вартість розраховується в індивідуальному порядку, а для Київської області - від 20 тис. грн. Термін оформлення - 2-3 тижні в обох випадках.
Юридична компанія DOZVIL може допомогти Вам в узаконенні приватної власності, а також з введенням в експлуатацію об'єктів будівництва "під ключ" і в максимально швидкі терміни.

Що може завдити?

Якщо Ви займаєтеся оформленням дозвільної документації самостійно, то в процесі введення будинку в експлуатацію можна зіткнуться з деякими труднощами. Основними перешкодами для цього можуть бути:
  • Відсутність зареєстрованого в ДАБІ повідомлення про початок будівництва;
  • Невідповідність зазначених у повідомленні даних з реальними;
  • Якщо будинок був побудований з порушеннями будівельних норм.
Якщо власник отримує відмову, то декларація на введення будинку в експлуатацію повертається так як і подавалася, з письмовим обґрунтуванням причини повернення. Після того, як будуть усунуті усі недоліки, які сприяли поверненню, власник може знову подати декларацію для реєстрації. Якщо у Вас виникли проблеми з реєстрацією декларації, юридична компанія DOZVIL допоможе вам оформити її грамотно та правильно, і при необхідності підготувати інші документи.

Навіщо потрібно вводити будинок в експлуатацію?

Введення в експлуатацію індивідуального житлового будинку дає власнику наступні переваги:
- Можливість підключення житлового будинку до комунікацій (газ, водопостачання, каналізація). На сьогоднішній день більшість комунальних служб вимагає надати декларацію про готовність будинку до експлуатації або документи про право власності на будинок.
- За експлуатацію будинку без зареєстрованої в ДІАМ декларації передбачені штрафи. Мінімальна оплата за порушення вимог законодавства і будівельних норм - 50 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Повторні порушення тягнуть за собою збільшення штрафів.
- Якщо не ввести будинок в експлуатацію і не зареєструвати право власності на нього, розпоряджатися будинком на свій розсуд неможливо. Ви не зможете його продати або подарувати, обміняти, передати у спадок, здати в оренду або використовувати у вигляді застави для отримання кредиту.
Потрібна висококваліфікована допомога в отриманні дозволу на будівництво чи містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки? Скористайтеся послугами юридичної компанії DOZVIL.