21411

З чого почати будівництво будинку в 2024 році?

21411
З чого почати будівництво будинку в 2024 році?
Якщо Ви вже придбали ділянку під забудову і хочете почати будівельні роботи, в першу чергу, слід зайнятися оформленням дозвільної документації та інших підготовчих робіт.
Власник повинен зареєструвати повідомлення про початок будівництва будинку, яке потрібно подати в архітектурно-будівельну інспекцію, але спочатку потрібно підготувати пакет документів. Алгоритм дій при оформленні буде залежати від площі об'єкта і його основних характеристик.
Будівництво будинку охоплює багато важливих моментів, тому без оформлення дозволу на будівництво не обійтися.Не рекомендується спочатку будувати об'єкт, а потім узаконювати його, так як під час узаконення фахівцями можуть бути виявлені невідповідності будівельним нормам в будівництві, отже, і проблеми з отриманням документів.
Не знаєте, з чого почати в будівництві свого будинку або Вас цікавить як узаконити прибудовуі? Тоді просто зверніться в юридичну компанію DOZVIL. Кваліфіковані фахівці зможуть допомогти кожному у вирішенні будь-якої проблеми.

Підготовчі роботи перед початком будівництва

Якщо ви вирішили оформляти документи на забудову самостійно, потрібно знати, з чого почати будівництво дачного будинку. Для будинків з площею до 500 кв.м. обов'язковою умовою є:
  • Підготовка документів на земельну ділянку, якщо це не було зроблено раніше. Ділянці повинен бути присвоєний кадастровий номер, а також оформлений документ про право власності на землю, з випискою з реєстру нерухомості.
  • Розробка топографічної зйомки геодезистом. У цьому документі буде відображено план місцевості з повною інформацією про неї, а також вказані відстані між розташованими на ній об'єктами і межами земельної ділянки. У певних випадках необхідно отримати викопіювання з генерального плану території в органах місцевої влади або у відділі районної архітектури. Ці документи подаються разом з ескізом намірів будівництва в відділ районної архітектури (для Київської області) або до Департаменту містобудування та архітектури Києва, щоб можна було отримати будівельний паспорт.
  • Для будинків понад 500 кв.м. необхідно виконати наступні підготовчі дії:
  • Привести в порядок документи на земельну ділянку, де повинен бути присвоєний кадастровий номер і оформлений документ про право власності на землю.
  • Розробити топографічну зйомку у геодезиста.
  • Отримати містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки у відділі архітектури.
  • Розробити проект у архітектора.

Які документи потрібні для будівництва приватного будинку?

Для початку будівництва будинку на своїй ділянці, в першу чергу необхідно підготувати і зареєструвати в ДАБІ повідомлення про початок будівельних робіт. Для цього власник повинен підготувати всю необхідну документацію. Її перелік буде залежати від типу і площі об'єкту:
  • паспорт та ідентифікаційний код всіх власників;
  • документ про право власності на земельну ділянку;
  • вихідні дані (ескіз про наміри будівництва та будівельний паспорт для будинків до 500 кв.м, а також містобудівні умови і обмеження, проект архітектора і документи по авторському та технічного нагляду для будинків понад 500 кв.м).

Чи потрібен проект будинку в 2024 році?

Багато хто задається питанням: з чого почати будувати будинок і які документи власник повинен мати при закладанні фундаменту?
Для будинків, площею менше 500 кв.м., необхідна розробка ескізу намірів будівництва. Цей документ в повному обсязі відображає план будівництва із зазначенням посадки будинку на ділянці, поверхових планів і зовнішнього вигляду фасаду. Ескіз розробляється архітектором або самостійно. Разом з ескізом у відділі архітектури власник отримує будівельний паспорт, який визначає комплекс містобудівних та архітектурних вимог до розміщення будівництва будинку.
Для будинків більше 500 кв.м. розробляється містобудівний розрахунок. Також у відділі архітектури отримують містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки. Якщо містобудівний розрахунок на сьогоднішній день не є принципово необхідним, то містобудівні умови і обмеження - це обов'язкова умова для отримання дозволу на будівництво. Вони містять наступний перелік вимог до проектування і будівництва:
  • поверховість і щільність забудови земельної ділянки;
  • відступи будинків і споруд від червоних ліній та інші вимоги до об'єктів будівництва.
Також будинки більше 500 кв.м. вимагають обов'язкової розробки проектної документації, яка буде в повному обсязі містити архітектурні рішення. Для будинків менше 500 кв.м. власник ділянки (при використанні архітектурних особливостей і прорахунків, які повинні дотримуватися будівельники під час виконання робіт) замість ескізу може розробити проектну документацію.
Якщо Ви не знаєте, як зробити проект будинку і не є фахівцем в цій галузі, необхідно звернутися до архітектора.

Що потрібно для отримання дозволу на будівництво?

Тепер можна підвести підсумки, щоб отримати дозвіл на будівництво будинку, власник повинен пройти одну з процедур оформлення. Вид процедури залежить від площі майбутньої споруди. Для будинків загальною площею до 500 кв.м. діє загальна процедура оформлення:
  • розробка топографічної зйомки геодезистом (Київ) або викопіювання з генплану (Київська область);
  • розробка ескізу намірів будівництва;
  • отримання будівельного паспорта;
  • реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт.
Для будинків, площа яких перевищує 500 кв.м., діє теж загальна процедура, але трохи інша:
  • розробка топографічної зйомки геодезистом;
  • розробка містобудівного розрахунку архітектором;
  • отримання містобудівних умов і обмежень;
  • розробка проекту архітектором;
  • отримання документів про авторський та технічний нагляд;
  • реєстрація повідомлення про початок будівельних робіт.
Якщо Ви почали будувати будинок без дозволу, то під час оформлення документів можуть виникнути проблеми різного характеру:
  • отримання штрафу за самовільне будівництво;
  • неможливість підключити комунікації до споруджуваного будинку;
  • вже готовий об'єкт нерухомості не можна продати, подарувати, обміняти або оформити у спадок.
Основним недоліком в оформленні документів по закінченню будівництва будинку є неможливість або складність виправити недоліки, які не відповідають нормам.
Переваги оформлення документів на будівництво з DOZVIL
Хочете пройти всі етапи будівництва будинку максимально швидко і без зайвих зусиль? Звертайтеся в юридичну компанію DOZVIL, кваліфіковані фахівці допоможуть Вам!
Головні переваги компанії:
  • безкоштовне консультування;
  • обов'язкове укладення договору;
  • можливість поетапної оплати;
  • вирішення питань будь-якої складності.
Компанія націлена на довгострокове співробітництво з кожним клієнтом, постійно підвищуючи свою кваліфікацію і рівень надійності. Оформлення будь-якої нерухомості відбувається тільки законним шляхом, що виключає неприємні непорозуміння для власника нерухомості в майбутньому.
З'явилися питання? Замовляйте безкоштовну консультацію прямо зараз!