Дачна амністія - спрощений порядок введення в експлуатацію | 2024 | Київ та Київська обл

пн. - пт.: 09:00 - 18:00

сб. - нд.: за домовленістю

profile icon
  • У вас ще немає нових сповіщень
profile
Дачна амністія: оформлення нерухомості в Києві та Київській області в 2024 році

Дачна амністія: оформлення нерухомості в Києві та Київській області в 2024 році

Вартість в Києві - від 28 500 грн., в Київській обл - від 20 500 грн.

Дачна амністія - це можливість ввести в експлуатацію свою нерухомість за спрощеною процедурою оформлення. Її можна застосувати тільки для будинків, площею до 500 кв.м., прибудов до них і господарських будівель на ділянці, які були зведені в період з 05 серпня 1992 року по 09 квітня 2015 року. Також під спрощену процедуру оформлення підпадають будівлі і споруди сільськогосподарського призначення, зведені до 12 березня 2011 року. 
Термін дії амністії не має обмеження, тому якщо Вас цікавить, чи буде продовжена дачна амністія, то в подальшому вона буде діяти відповідно до прийнятого закону - безстроково. Якщо у Вас є самовільно побудований будинок або інший об'єкт, почати процес його узаконення Ви можете з компанією DOZVIL. Суть процесу узаконення самовільно зведених об'єктів полягає в тому, щоб ввести їх в експлуатацію та отримати документи про право власності. 
Якщо Ваша споруда відносно нова (побудована після 09 квітня 2015 року), то для узаконення самовільної забудови слід використовувати загальну процедуру оформлення документів, тобто спершу потрібно реєструвати повідомлення про початок будівельних робіт, а потім вже вводити об'єкт в експлуатацію.
Якщо Вас цікавить як узаконити прибудову, звертайтеся до спеціалістів компанії DOZVIL, юристи нададуть безкоштовну консультацію та допоможуть вирішити Вашу ситуацію.

Процедура оформлення нерухомості по дачної амністії 

Для того, щоб ввести нерухомість в експлуатацію за амністією необхідно пройти наступні етапи оформлення: 
  1. Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером. У документі слід поставити спеціальну позначку про об'єкти самовільної будівлі, щоб узаконити їх. 
  2. Технічний паспорт - це документ, який містить відомості про планування, площі об'єкта, кількості поверхів, дати зведення і технічні характеристики об'єкта. 
  3. Розробка технічного звіту про обстеження конструкції будівлі. Цю процедуру виконує сертифікований інженер і вона є обов'язковою тільки якщо загальна площа господарських будівель поруч з будинком перевищує 100 кв.м. 
  4. Реєстрація декларації про готовність об'єкта до експлуатації в Державній архітектурно-будівельній інспекції. Подати документи для реєстрації декларації до інспекції можна через Центр надання адміністративних послуг. 
  5. Отримання документів про присвоєння поштової адреси об'єкту будівництва. Це необхідно, щоб провести реєстрацію права власності на будинок в Держреєстрі прав на нерухоме майно. Якщо адреса присвоєна та зареєстрована, тоді в такому випадку цей етап пропускається. 
  6. Реєстрація права власності на об'єкт в Держреєстрі прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру. Зареєстроване право власності свідчить про те, що власник може здійснювати з ним будь-які дії - продавати, дарувати, здавати в оренду, заповісти і т.д. 
Вартість оформлення будівель у власність в Києві - від 28 500 грн., в Київській обл - від 20 500 грн.

Процедура оформлення нерухомості по дачній амністії

1Житлові, дачні або садові будинки загальною площею до 500 кв.м, а також прибудови до них та господарські споруди (гараж, баня, сарай, літня кухня, басейн тощо), побудовані з 05 серпня 1992 року по 09 квітня 2015 року

Згідно з Законом України Про внесення зміни до пункту 9 розділу V № 2363-VIII від 22 березня 2018 року - визначені законом об'єкти підпадають під так звану "Дачну амністію", тобто діє спрощена процедура оформлення будівництва об'єктів нерухомості.

Ціни і терміни

Київ

від 28 500 грн.
від 1 місяця

Київська область

від 20 500 грн.
від 1 місяця

1 етап - Розробка технічного паспорта сертифікованим інженером

Відповідно до " Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна ", затвердженої наказом Держбуду України № 127 від 24 травня 2001 року.

Технічний паспорт - це документ, у якому відображається планування, площа об'єкта, поверховість, дата будівництва, а також його технічні характеристики. Його завдання - відобразити фізичний стан об'єкта в документальному вигляді, для подальшого оформлення права власності. До 01 січня 2013 року, технічну інвентаризацію проводило тільки Бюро технічної інвентаризації, але на сьогоднішній день, провести заміри будинку і розробити технічний паспорт може організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Відповідно до змін в " Інструкцію про порядок проведення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України " № 658 від 28 грудня 2012 року.

2 етап - Розробка технічного звіту про обстеження конструкції будівлі сертифікованим інженером

При проходженні "спрощеної" процедури оформлення об'єктів самовільного будівництва, обов'язковим етапом є розробка технічного звіту про обстеження конструкції будівлі. Його завдання відобразити відповідність об'єкта діючим будівельним нормам, для подальшої можливості введення об'єкта в експлуатацію. Технічний звіт розробляє організація, у якої в штаті співробітників є сертифікований інженер. Згідно із Законом України " Про регулювання містобудівної діяльності " № 3038-VI від 17 лютого 2011 року.

3 етап - Реєстрація декларації про введення об'єкта в експлуатацію в архітектурно-будівельній інспекції

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України " Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів " № 461 від 13 квітня 2011 року.

Зареєстрована декларація є документом, який підтверджує введення в експлуатацію Вашого об’єкта. Для проведення реєстрації її необхідно заповнити та подати до Державної архітектурно-будівельної інспекції, зробити це можна через Центр надання адміністративних послуг. Відповідно до змін, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 409 від 07 червня 2017 року " Про внесення змін до порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 " - декларація про готовність об'єкта до експлуатації більше не видається з проставленням печатки архітектурно-будівельною інспекцією, а вноситься в електронний реєстр дозвільних документів. Після розгляду Вашої декларації, проводиться її реєстрація з присвоєнням серії і номера, які можна перевірити в Реєстрі дозвільних документів із зазначенням дати реєстрації.

4 етап - Отримання документа про присвоєння поштової адреси новому об’єкту будівництва

Для садового/дачного будинку – кооперативом видається довідка. Для житлового будинку - органами місцевої влади видається рішення.

Після введення в експлуатацію побудованого об’єкта, йому необхідно присвоїти поштову адресу, для можливості проведення реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Але є винятки - у разі, коли у земельної ділянки вже є адреса і вона зареєстрована у реєстрі, тоді присвоєння адреси вже не потрібно. Згідно " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.. 

5 етап - Реєстрація права власності на будинок в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно з отриманням витягу з реєстру

Відповідно до " Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень ", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1127 від 25 грудня 2012 року.

Реєстрація права власності означає, що Ваш будинок зареєстрований на Ваше ім'я, а Витяг з реєстру відображає інформацію про це. Реєстрацію права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно проводить державний реєстратор або нотаріус. Витяг видається на білому аркуші А4, з підписом і печаткою реєстратора або нотаріуса.

Необхідні документи:

  1. Документ про право власності на земельну ділянку.
  2. Паспорт та ідентифікаційний код власника.

Необхідні документи для оформлення нерухомості по дачній амністії 

Документи для реєстрації будинку по дачної амністії, які будуть потрібні від власника наступні: 
  • паспорт та ідентифікаційний код; 
  • документ про право власності на земельну ділянку; 
  • документ про право власності на будинок (при проведенні робіт з реконструкції або зведенні госпбудівель); 
  • техпаспорт на будинок (при проведенні робіт з реконструкції або зведенні госпбудівель). 
Якщо у нерухомості кілька співвласників, для можливості оформлення документів вони всі повинні бути згодні та брати участь в процедурі. Якщо хтось не згоден або він перебуває, наприклад, виїхав за кордон і не може зробити довіреність, тоді питання вирішується тільки в судовому порядку. 

Для кого буде корисна дачна амністія? 

Будівельна амністія поширюється не на всі об'єкти. Кого стосується амністія: 
  1. власників будинків, зведених в період з 05 серпня 1992 року по 9 квітня 2015 року, площа яких не перевищує 500 кв.м .; 
  2. власників оформлених будинків з прибудовами або господарськими будівлями, зведеними з 05 серпня 1992 року по 9 квітня 2015 року, площа яких не більше 300 кв.м .; 
  3. власників будівель і споруд сільськогосподарського призначення, зведених до 12 березня 2011 року. 
Якщо Вас цікавить, коли закінчується період дії дачної амністії, то згідно із законодавством, вона діє безстроково. Подати документи на проходження процедури узаконення своєї власності Ви можете в будь-який момент. Штрафи за оформлення власності згідно зі спрощеною процедурою дачної (будівельної) амністії не передбачені. 

Переваги оформлення нерухомості з DOZVIL 

Звертайтеся в юридичну компанію DOZVIL, якщо Ви хочете привести в порядок документи на нерухомість і мати законне право розпоряджатися власністю, якою володієте. 
Якщо Вас цікавить як узаконити перепланування, читайте інформацію на нашому сайті.
Особливості співпраці з DOZVIL: 
  • Безкоштовна консультація. Клієнти оплачують безпосередньо послуги оформлення документів, тому консультація абсолютно безкоштовна. Замовити консультацію можна відразу на сайті або зателефонувати за номером. 
  • Поетапна оплата. Клієнт може оплачувати кожен виконуваний етап оформлення документів. 
  • Документи під ключ. Весь процес оформлення відбувається без прямої участі клієнта. 
  • Питання будь-якої складності. На консультації клієнт може задати будь-яке питання і отримати на нього вичерпну відповідь. Якщо оформлення документів на увазі труднощі, фахівці про це теж розкажуть ще до моменту укладення договору. 
  • Компанія має великий досвід роботи в сфері оформлення документів на нерухомість, тому всі проекти доводяться до завершення. 
Потрібна надійна компанія, щоб оформити документи? DOZVIL завжди допоможе!

Безкоштовна консультація

залиште номер телефону і ми Вам зателефонуємо

Передзвонимо через 30 секунд

Внесемо ясність в оформленні документів на нерухомість

jurist 2_2

Євген Слободянюк юрист

jurist 3_2

Олена Синявська юрист

jurist 1_2

Руслан Жураковський юрист

Передзвонимо через 30 секунд

Внесемо ясність в оформленні документів на нерухомість

Телефон повинен починатися з нуля
(Наприклад 095, 066, 096, 073 або інші)